Lapsen hyväntekeväisyyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
keksikääs jokin keino, millä toi ekalainen vois konkreettisesti auttaa itse. Telkussa on nyt pyöriny se mainos jossa haetaan nälkäpäivän kerääjiä vai mitä lienee. No lapsi sitten eilen illalla sanoi, että hän haluaisi olla kerääjä. Kysyin, että miksi niin vastas söpösesti, että haluaisi auttaa niitä afrikkalaisia ja muun maalaisia joilla ei ole ruokaa :heart: . Ihana ajatus ekalaiselta, nyt oon sitten miettinyt miten hän voisi auttaa. Rahaa vois tietenkin antaa, mutta miten hän sitä tienaisi niin, että kokisi oikeasti auttavansa. Ideoita kehiin kiitos :)

SPR kerää Apupupuja. Osaako hän neuloa? Voisi tehdä ihan konkreettisesti omin käsin jotain.

Yritän löytää linkkiä...

https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/apupupu/

Jo löytikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
SPR kerää Apupupuja. Osaako hän neuloa? Voisi tehdä ihan konkreettisesti omin käsin jotain.

Yritän löytää linkkiä...

https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/apupupu/

Jo löytikin.

Ei osaa neuloa, enkä kyllä minäkään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
No voi...

Sitten pitää miettiä jotain muuta.

Mie aattelin, että vois myydä omia liikoja lelujaan yms kirpparilla ja lahjoittaa sitten ne rahat. Varastossakin on laatikkotolkulla leluja joilla ei leiki.

Tuo voisi olla ihan kiva idea :)

Jos teillä on joku neulova tuttu, niin silloinhan voisi lapsen kanssa tehdä yhdessä niitä pupuja. Esimerkiksi niin että opettaisi lasta neulomaan sen verran, että saisi tehdä sen kaulaliinan, tai sitten niin että lapsi saa vaikka täyttää vanulla niitä pupuja tai muulla tavoin osallistua niiden tekemiseen.

Meidän koululla on ollut useamman kerran se kävely...Nimeä en nyt muista. Kiertävät jotakin lenkkiä ja hakevat itse sponsorit, jotka saavat maksaa haluamansa kilometrikorvauksen...

Yhteistyössä