Lapsen ihottumasta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
4,5 vuotiaalla oli keväällä kyynärtaipeessa pahan näköistä ihottumaa, ja paraneminen kesti tosi kauan. Sibicort auttoi, kun lääkäriltä saatiin resepti siihen. Nyt samanlaista ihottumaa on tullut polvitaipeeseen, siihen laitettiin viikon kuuri sibicortia, parani, mutta ei ihan kokonaan. Nyt ollut viikon ilman ja jalka on taas tosi pahan näköinen... Mietin tässä vaan, että onkohan tuohon joku syy, vai voiko kuiva iho tehdä tuollaista temppuilua? Aqualan L meillä perusvoiteena käytössä. Allergiaa lapsella ei ole todettu, eikä kyllä testattukaan...

Mulla oli aina tollasta, kunnon kierre tuli vielä kortisoni voiteen kanssa. Aloin käyttää decubal:in paksua rasvaa ja jos iho rikki niin pelkkää bebantenia. Ja lisäksi jättihelokkiöljykapseleita. Nyt kun talvi on tuloillaan niin tilasin vielä pesupähkinöitä ja tahrasuolaa, niin edes vähäiset pesuainejäänteet vaatteissa ärsytä enään ihoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla oli aina tollasta, kunnon kierre tuli vielä kortisoni voiteen kanssa. Aloin käyttää decubal:in paksua rasvaa ja jos iho rikki niin pelkkää bebantenia. Ja lisäksi jättihelokkiöljykapseleita. Nyt kun talvi on tuloillaan niin tilasin vielä pesupähkinöitä ja tahrasuolaa, niin edes vähäiset pesuainejäänteet vaatteissa ärsytä enään ihoa.

Pitäiskö munkin koittaa välillä jotain eri rasvoja lapselle... Ei se tuosta ainakaan kovasti paljon pahene...

No ainakin voin toivotella ne kaikki kortisoni voiteet mäkeen. Ohentaa ihoa ja pahentaa ihottumaa :kieh:
Decubalilla on ihoöljyä ja korjaavaa hoitovoidetta kuiville tai vahingoittuneille ihoalueille joita suosittelen lämpimästi. Kannattaa kokeilla. Euceriniakin olen kokeillut, mutta oli minusta liian ohutta.

No ainakin voin toivotella ne kaikki kortisoni voiteet mäkeen. Ohentaa ihoa ja pahentaa ihottumaa :kieh:
Decubalilla on ihoöljyä ja korjaavaa hoitovoidetta kuiville tai vahingoittuneille ihoalueille joita suosittelen lämpimästi. Kannattaa kokeilla. Euceriniakin olen kokeillut, mutta oli minusta liian ohutta.

Ok. Ja sit olis vielä sitä lampaanvilla rasvaa, mikäs sen nimi olikaan..? Ihan törkeen kallista, mutta mahtaisko se olla hyvä tälläiseen..?

Voi olla ihan atopiaa. Rasvoja kannattaa aina aikaajoin vaihdella. Kortisoni auttaa yleensä kutinaan, reseptillä on monenlaisia. Niitä saa käyttää enintään 2 viikkoa putkeen ja sitten on pidettävä vähintään yhtä pitkä tauko.

Itte en ole lampaanvilla rasvaa käyttänny. On ihan noi decubalit riittänny. Apteekista voi kysellä lisää. Ja voit kokeilla myös jättihelokkiöljykapseleita. Tulos ei näy heti, ehkä noin kolmen viikon käytön jälkeen. Ja puhdas luonnon tuote. Eläimet saattavat pahentaa ihottumaa ja huono vaatteiden pesuaine.

Ittelläni atooppinen iho, ja sen takia nimen omaan en kortisoni voidetta käytä, koska joka kerta kun ihottuma tulee, se on kortisonivoiteen käytön takia pahempi ja pahempi. Hetkelliseen ihottumaan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok. Ja sit olis vielä sitä lampaanvilla rasvaa, mikäs sen nimi olikaan..? Ihan törkeen kallista, mutta mahtaisko se olla hyvä tälläiseen..?

lansinoh