Lapsen isä ei halua että imetän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tissit roikkuu vaikka et imettäisi koska jo raskausaika ja maidon nousu niitä venyttää. Geenit ja ikä vaikuttaa. Sairaalassa myös automattisesti oletetaan että äiti alkaa heti imettämään kun vauvan rinnalle saa. Sulla pitäisi olla jokin syy. Ei heillä varmaan mitään korviketta siellä edes ole vaan toisen äidin kallista maitoa annetaan jos äidiltä ei maitoa tule. Keskosille tarkoitettua maitoa. Voit sanoa näistä miehellesi. Pitää olla ihan omasta halusta jos ei halua imettää. Tottakai voit valehdella mutta kyllä teitä aika pahasti katsotaan jos sanot että mies ei halua.

Imettäminen on sata kertaa vaivattomampaa kuin pumppailla maito ensi pulloihin ja ruokkia niistä. Kiva pumpata kun vauva itkee näkäänsä...ja kiva jatkuvasti pestä ja sterilisoida pulloja jne...Että tuohon nyt en ainakaan ehdoin tahoin lähtisi. Osaimetykseen max. Niin että rintaruokinta on ensisijaista.

Kuulostaa minun korvaani itsekkäältä ja tyhmältä mieheltä. Imettäminen nut vaan kuuluu asiaan ja on vauvalle paras vaihtoehto. Kun lapsentekoon ryhdytään niin pitää osata laittaa omat tarpeet toissijalle ja vauvan ykköseksi, myös sen miehen.

Kuten jo aikaisemminkin todettiin on paljon helpompaa imettää, kun pyörittää pullorumbaa..
Mihenikin totesi, että oli kyllä tosi hyvä, että imetit, hän ei olisi jaksanut yöllä lämmitellä maitoa ja pestä pulloja ja puhui kyllä ystävilleenkin tästä.
Ja itse sain vauvan 40v, eivätkä rintani "rupsahtaneet" mitenkään, vaikka imetin kaksi vuotta, päinvastoin. Eli se on geeneissä, eikä imetyksessä...
Itse en myöskään herunut pumpulle juurikaan ja vauva allerginen tavallisille korvikkeille, erikoiskorviketta ei koskaan suostunut maistamaan edes.
Vauva vaati myös salamana ruokaa kun heräsi, eli lämmittele siinä pulloja ja kuuntele kun vauva huutaa selkä kaarella nälkäänsä :-)