Lapsen isä lopettanut yhteydenpidon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weebo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

weebo

Jäsen
05.01.2010
314
0
16
Ehdotin tapaamissopimuksen tekemistä, lapsen isä sanoi että jos menen sossuun puhumaan tilanteesta, niin ei aio pitää mitään yhteyttä ja nyt on tainnut tuo uhkaus käydä toteen. Pakko oli käydä, kun mitään ei saada sovittua keskenämme (ainakaan ilman hirveää tappelua).
Ei vastaa puhelimeen/viesteihin ollenkaan. Mitä tässä tilanteessa kannattaa nyt tehdä?
Meillä yhteishuoltajuus, joten puhevälit olisi ihan hyvä homma.

No mä tekisin niin, että hakisin yksinhuoltajuutta.

Ja sen jälkeen lakkaisin yrittämästä pitää yhteyttä. Jos toinen ei halua, niin ei halua. Ja piste. Omapahan on mokansa.

Ei varmasti luopuisi huoltajuudestaan suosiolla. On sanonut että tekee asiat tahallaan vaikean kautta.. En jaksaisi lähteä käräjillekkään tilannetta selvittämään, mutta eipä tässä taida kohta paljon vaihtoehtoja olla.
Sossussa vaan voivottelivat ja kehottivat juttelemaan asiallisesti.

Ei tuossa tilanteessa voi tehdä mitään :( itse kävin läpi perheneuvolat, lastensuojelun, lastenvalvojat jne. kun yritin saada meille tapaamisia toimimaan. Isä uhkasi tappaa mut, kun en antanut lapsia, kun tuli pilvessä niitä hakemaan. Sossut vaan pyöritteli päätään eivätkä voineet tehdä mitään.

[QUOTE="akka";25864690]Mitäpä jos annat olla kunnei kiinnosta.[/QUOTE]

Varmaan antaisinkin olla, mutta huoltajuusasiat olisi hyvä selvitellä ensin..

Voin rehellisesti kertoa inhoavani sitä miestä, mutta lapsen takia pystyisin olemaan asiallisissa väleissä = keskustella ja sopia lapsen asiat.

Ei tuossa tilanteessa voi tehdä mitään :( itse kävin läpi perheneuvolat, lastensuojelun, lastenvalvojat jne. kun yritin saada meille tapaamisia toimimaan. Isä uhkasi tappaa mut, kun en antanut lapsia, kun tuli pilvessä niitä hakemaan. Sossut vaan pyöritteli päätään eivätkä voineet tehdä mitään.

Voi kurjuus.. Ei kai tälle mitään sitten voi.
Viime kerralla kun kysyin pääseekö katsomaan lasta, ei kuulema ollut rahaa. Mutta viikonloppuisin kuitenkin on vara ryypätä :|

No jos isä lakkaa pitämästä yhteyttä kokonaan, niin sitten haet yksinhuoltajuutta jossakin vaiheessa. On ihan hyvä peruste hakemiselle, jos toinen ei ole missään tekemisissä.

Voi kurjuus.. Ei kai tälle mitään sitten voi.
Viime kerralla kun kysyin pääseekö katsomaan lasta, ei kuulema ollut rahaa. Mutta viikonloppuisin kuitenkin on vara ryypätä :|

Jokainen elää kuten tykkää,hän mielummin tykkää ryypätä kun nähdä lastaan.Parempikin tuossa tapauksessa ettei ole minkäänlaista tapaamissopimusta.Eipähän tarvi antaa muksua tapaamisiin niin kauan kun ei sopimusta ole allekirjoittanut.

[QUOTE="vieras";25864860]No jos isä lakkaa pitämästä yhteyttä kokonaan, niin sitten haet yksinhuoltajuutta jossakin vaiheessa. On ihan hyvä peruste hakemiselle, jos toinen ei ole missään tekemisissä.[/QUOTE]

Kuinkahan kauan nyt sitten odottelen? Viikkoja, kuukausia? Yritänkö itse ottaa yhteyttä?
Kyllä tää on niin hermoja raastavaa...

[QUOTE="akka";25864871]Eipähän tarvi antaa muksua tapaamisiin niin kauan kun ei sopimusta ole allekirjoittanut.[/QUOTE]

Ihanko totta? Jos lapsen isä tulee tuohon ovelle ja sanoo ottavansa lapsen mukaan, niin saako se sen silloin viedä?

Ei saa viedä, olet lähihuoltaja ja minkäänlaista virallista tapaamissopimusta ei ole tehty. Jos haluaa lapsensa mukaan joskus viedä, niin eikun lastenvalvojalle sopimaan tapaamisia ja allekirjoitukset alle.

OK! Hyvä tietää.
Niin mahdottomaksi mennyt tää juttu, että parempi tehdä vaan ihan kaikesta sopimus kirjallisena. On sitten jotain mustaa valkoisella, jos tulee tappelua asioista.
Kaverit ja tutut on kaikki monesti sanoneet että ei välitä lapsestaan. Itse vielä vähän aikaa sitten jaksoin puolustella miestä, mutta nyt alan kallistua itsekin sille kannalle että ei ole aidosti kiinnostunut.
Kun lastaan kävi katsomassa, niin se todellakin tarkoitti vaan katsomista.. Ruokkimiset, vaipanvaihdot ym. hoidan silloinkin minä.

ole tyytyväinen ettei isä ole suuremmin lapsen elämää häiritsemässä.
Elä omaa elämääsi ja hoida lapsi parhaalla mahdollisella tavalla.
Älä odota isältä mitään apua. Joka kerta vaan vaihdat itse sen vaipan ja kylvetät ja nukutat. Kaikki päättyy aikanaan ja lapsi lentää pesästä.

Vai onko kaiken taustalla et saisit suuremmat elatusapurahat isältä.

kannattaa ehdottomasti se yksinhuoltajuus hakea, mies tekee tiedän elämästänne muuten vielä tosi vaikeaa, kun et saa esim passia hankittua lapselle ilman miehen allekirjoitusta.

[QUOTE="äiti";25865664]
Vai onko kaiken taustalla et saisit suuremmat elatusapurahat isältä.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole. Elatustapua en edes saanut juurikaan yhtään, ennen kuin käytiin tekemässä sopimus joskus lapsen ollessa 9kk.. Ja nyt määrä on vähän päälle 80€.

Yhteistyössä