Lapsen isä raivoaa joka kerta kun lapsi tekee vahingossa pissat housuun... minua ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Lapsi on vasta 2,5-vuotias ja silloin tällöin pissailee housuun, kun ei ehdi tai muista käydä potalla. Esimerkiksi tänään kävi niin, että oltiin autoreissulla ja lapselta oli unohtunut vaippa pois, niin teki pissat housuun. Joskus taas kotona saattaa tehdä pissat housuun, jos on kivat leikit menossa ja ei heti mene pissalle, niin housussahan se on. :/ Mutta minä ymmärrän sen, että lapsi on vasta pieni ja pissa saattaa mennä housuun vielä jopa vuosien ajan... Mieheni eli lapsen isä on toista mieltä: lapsi on jo niin iso, että pitää osata käydä potalla ja tehdä kaikki pottaan. Ei saa pissata housuun ikinä! Välittömästi, kun huomaa, että pissa on housussa alkaa kuulua mieheni suusta tällaista tekstiä: "Voi stana prkl, eikö se jumalauta oo tehty selväksi ettei kusta housuun, ai että mua ottaa päähän kun aina joutuu pyykille..." jne. Mutta minkäs teet, jos lapsi ei ole vielä kuiva, ajan kanssahan se oppii. Itse toivon vain, että lapsi ei stressaannu tuosta isänsä käytöksestä, pelkään että ottaa vielä pahasti takapakkia kuivaksi opettelu. :( Eikä mies usko, vaikka minä sanoisinkin, että "älä huuda, ei se ole maailmanloppu, jos pissa on housussa, lapsi on vielä pieni ja aikaa oppia". Toki se harmittaa, mutta ei saa huutaa. Vai mitä mieltä te muut ootte?

Samaa mieltä sinun kanssa. Ei saa huutaa lapselle tuosta, ja lapsi on vielä pieni. Herranjestas, koko elämä kestäny alle kolme vuotta!! Itse ehkä laittaisin lapsen potalle aina ennen ulos lähtöä, aina sisälle tultaessa, jne (en nyt puhu mistään minuutin reissuista), että en odottais lapsen ilmoittavan pissahätää, vaan pistäisin potalle vähän tiheämmin, niin ei ehtis housuihin pajoa pissailemaan. Mutta oppiihan se joskus, ja onhan jo osittain oppinutkin, ja kuten todettu, on vielä pieni ja vahinkoja sattuu.

Saa tulla vahinkoja. Lapsenne on vielä pieni ja jotkut tuon ikäiset on vielä kokonaan vaipoissa.

Tuo miehesi huutaminen on jotain uskomatonta, onko hän muuten kunnollnen va onko muissakin asoissa samanlainen en sano mikä

Ota miehesi neuvolaan mukaan ja pyydä neuvolan tätiä selittämään tuo asia ja jos ei ymmärrä niin tempase päin näköä kun ens kerralla huutaa lapselle

Taukki ukko. Tosiaankin, niiltä pissipyykeiltä ei välty vielä johonkin aikaan. Ei siitä kannata meuhata. Miehes pitäis kehittää vähän enemmän kärsivällisyyttä, koska se tulee sitä tarviimaan vielä noin 16 vuotta ainakin, ja siitäkin eteenpäin varmaan.

Eipä se lapsi koskaan kuivaksi opikaan, jos tollasta joutuu kuuntelemaan. Toi on todella selvä juttu kyllä, on isä aikanaan saanut samanlaista tekstiä kuulla. Ei vaan kykyne suhtautumaan muulla tavalla, tulee niin selkärangasta. Lapsi parka.

Saa tulla vahinkoja. Lapsenne on vielä pieni ja jotkut tuon ikäiset on vielä kokonaan vaipoissa.

Tuo miehesi huutaminen on jotain uskomatonta, onko hän muuten kunnollnen va onko muissakin asoissa samanlainen en sano mikä

Ota miehesi neuvolaan mukaan ja pyydä neuvolan tätiä selittämään tuo asia ja jos ei ymmärrä niin tempase päin näköä kun ens kerralla huutaa lapselle

On muuten kunnollinen mutta jostain syystä tämä pissa-asia on erittäin kova paikka miehelle. Hyvä isä ja aviomies on muuten. Lempeä ja vähän jopa "tossukka". Osaa kyllä tarvittaessa esittää oman mielipiteensäkin, mutta paha tai kusipää ei ole.

En halua ainakaan miestä lyödä, kyllä se asia pitäisi muutenkin tajuta, mutta ehkä se on nyt vaan niin stressaantunut siitä kun lapsi on alkanut tehdä pissat housuun normaalia useammin.

Eipä se lapsi koskaan kuivaksi opikaan, jos tollasta joutuu kuuntelemaan. Toi on todella selvä juttu kyllä, on isä aikanaan saanut samanlaista tekstiä kuulla. Ei vaan kykyne suhtautumaan muulla tavalla, tulee niin selkärangasta. Lapsi parka.

Jotenkin voisin kyllä kuvitella, että on ehkä saanut lapsena itse kuunnella samaa tekstiä... tai sitten ei. Stressi on ainakin kova tekijä tässä jutussa, mutta ei se silti oikeuta huutamaan. :(

Nii. Ymmärrän kyllä, mutta ei se ole kivaa, kun koko ajan saa olla vaihtamassa housuja... Meillä on 4 vuotias tyttö, joka on oppinu 2,5 vuotiaana kuivaks, ja nyt sille on tullu joku ihme ongelma. Sanoo, et "Äiti, pissattaa!" sit mä kannan sen äkkiä vessaan ja lasken housut, mutta ei sinne pönttöön mitään tuu. Kun siinä on hetki oltu, laitetaan pikkarit ja housut takasin jalkaan, ja mennään olkkariin. Sitten kun mä käännän vähänki katsetta muualle, nii jo se on nurkan takana ottamassa vaatteita pois, ja sit juoksee olkkariin nakuna ja nauraen. Juoksee siinä vähänaikaa ympyrää kädet ilmassa ja nauraa, ja sit se tulee syliin. No mä otan sen syliin, ja siihen se pissa sitten tulee. Sitten tyttö nauraa siinä, ja mä meen vaihtamaan housut. Sit mä tuun takasin, ja otan tytön syliin, ja sanon et "Hyi. Toi oli tosi rumaa!" Siinä se sit vähän alahuuli väpättäen katsoo mua, ja alkaa itkemään. No mä en sano mitään, vaa laitan sen siihen maahan istumaan ja itkemään. Joskus on käynyt niinki, että sittenku ollaan itkut siinä itketty, tullaan näyttämään äitille kieltä, ja mennään johonki nurkkaan pissaamaan ja/tai kakkimaan. Sitten mä suutun tosi pahasti, ja otan tytön syliin, ja läimäytän kovaa kädellä pyllylle, ja viedään vielä ammeeseen, jossa on vähän kylmempää vettä. Siinä ammeessa tyttö sitten vähän aikaa hytisee, ja ktsoo mua, ja sitten se sanoo et "Anteeks äiti ku tein tuhmasti." Sitten mä hymyilen sille, ja otan sen syliin lämpimän pyyhkeen sisään, ja sanon että "Niin äitikin ku äiti läpsäisi, mutta äiti tekee niin jos sä viellä teet niin." Sitten kuivataan tyttö, ja se saa ite mennä siivoomaan jälkensä. Sitten me lähetään puistoon. Tyttö tykkää käydä puistossa. Tiukkaa ja vähän väkivaltasta on, mutta sillä se sitten on oppinu. Nyt se sitten on alkanu taas tekemään sitä, ja samat rangaistukset on. Joskus tulee siitä läpsäsystä tulee tytölle kunnon paru, ku hän ei ole taas muka tehnyt mitään...

Nii. Ymmärrän kyllä, mutta ei se ole kivaa, kun koko ajan saa olla vaihtamassa housuja... Meillä on 4 vuotias tyttö, joka on oppinu 2,5 vuotiaana kuivaks, ja nyt sille on tullu joku ihme ongelma. Sanoo, et "Äiti, pissattaa!" sit mä kannan sen äkkiä vessaan ja lasken housut, mutta ei sinne pönttöön mitään tuu. Kun siinä on hetki oltu, laitetaan pikkarit ja housut takasin jalkaan, ja mennään olkkariin. Sitten kun mä käännän vähänki katsetta muualle, nii jo se on nurkan takana ottamassa vaatteita pois, ja sit juoksee olkkariin nakuna ja nauraen. Juoksee siinä vähänaikaa ympyrää kädet ilmassa ja nauraa, ja sit se tulee syliin. No mä otan sen syliin, ja siihen se pissa sitten tulee. Sitten tyttö nauraa siinä, ja mä meen vaihtamaan housut. Sit mä tuun takasin, ja otan tytön syliin, ja sanon et "Hyi. Toi oli tosi rumaa!" Siinä se sit vähän alahuuli väpättäen katsoo mua, ja alkaa itkemään. No mä en sano mitään, vaa laitan sen siihen maahan istumaan ja itkemään. Joskus on käynyt niinki, että sittenku ollaan itkut siinä itketty, tullaan näyttämään äitille kieltä, ja mennään johonki nurkkaan pissaamaan ja/tai kakkimaan. Sitten mä suutun tosi pahasti, ja otan tytön syliin, ja läimäytän kovaa kädellä pyllylle, ja viedään vielä ammeeseen, jossa on vähän kylmempää vettä. Siinä ammeessa tyttö sitten vähän aikaa hytisee, ja ktsoo mua, ja sitten se sanoo et "Anteeks äiti ku tein tuhmasti." Sitten mä hymyilen sille, ja otan sen syliin lämpimän pyyhkeen sisään, ja sanon että "Niin äitikin ku äiti läpsäisi, mutta äiti tekee niin jos sä viellä teet niin." Sitten kuivataan tyttö, ja se saa ite mennä siivoomaan jälkensä. Sitten me lähetään puistoon. Tyttö tykkää käydä puistossa. Tiukkaa ja vähän väkivaltasta on, mutta sillä se sitten on oppinu. Nyt se sitten on alkanu taas tekemään sitä, ja samat rangaistukset on. Joskus tulee siitä läpsäsystä tulee tytölle kunnon paru, ku hän ei ole taas muka tehnyt mitään...

No jos olet tosissasi,toimit kyllä sairaasti,jotainhan se 4veekin käytöksellään oireilee. Siinä selkeä tapaus,josta olisi tarpeen tehdä lastensuojeluun ilmoitus...

Yhteistyössä