Ä
"äiti"
Vieras
Lapsi on vasta 2,5-vuotias ja silloin tällöin pissailee housuun, kun ei ehdi tai muista käydä potalla. Esimerkiksi tänään kävi niin, että oltiin autoreissulla ja lapselta oli unohtunut vaippa pois, niin teki pissat housuun. Joskus taas kotona saattaa tehdä pissat housuun, jos on kivat leikit menossa ja ei heti mene pissalle, niin housussahan se on. :/ Mutta minä ymmärrän sen, että lapsi on vasta pieni ja pissa saattaa mennä housuun vielä jopa vuosien ajan... Mieheni eli lapsen isä on toista mieltä: lapsi on jo niin iso, että pitää osata käydä potalla ja tehdä kaikki pottaan. Ei saa pissata housuun ikinä! Välittömästi, kun huomaa, että pissa on housussa alkaa kuulua mieheni suusta tällaista tekstiä: "Voi stana prkl, eikö se jumalauta oo tehty selväksi ettei kusta housuun, ai että mua ottaa päähän kun aina joutuu pyykille..." jne. Mutta minkäs teet, jos lapsi ei ole vielä kuiva, ajan kanssahan se oppii. Itse toivon vain, että lapsi ei stressaannu tuosta isänsä käytöksestä, pelkään että ottaa vielä pahasti takapakkia kuivaksi opettelu.
Eikä mies usko, vaikka minä sanoisinkin, että "älä huuda, ei se ole maailmanloppu, jos pissa on housussa, lapsi on vielä pieni ja aikaa oppia". Toki se harmittaa, mutta ei saa huutaa. Vai mitä mieltä te muut ootte?