Lapsen isän tapaamisoikeudesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kehvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kehvi

Vieras
Meillä lapsi on isällään joka toinen viikonloppu ja on yhteishuoltajuus ja näkee nii usein ku isää huvittaa. Ikinä en ole estänyt tapaamista. Nyt kuitenkin olen sitä mieltä ettei lapsi voi mennä isälleen viikonloppuisin kun siellä päässä olosuhteet ovat muuttuneet. Lastaan saisi kuitenkin tavata rajattomasti, mutta lasta en hänen kotiin päästäisi. Onko mulla todellisuudessa valtaa tällaiseen? Ja mitkä ovat riittävän painavia perusteluja että tämän voisi toteuttaa?

Olosuhteet muuttuneet? Uusi nainenko siis?

En keksi mitään perustetta, millä isä saisi tavata lastaan mutta ei omassa kodissaan, paitsi ehkä jos koti on romahduksen partaalla oleva hometalo.

Et sinä voi sitä kieltää. Sinun täytyy varata aika lastenvalvojalta ja keskustella asiadta. Jos he katsovat isän luona olon lapselle sopimattomaksi, tekevät he siitä päätöksen. Käyvät paikanpäällä tarkistamassa olotkin. Loppupelissä käräjillä tehdään ratkaisu jos isä ei ole kanssasi samaa mieltä.

Onko isä alkanut ryyppäämään tai käyttämään huumeita tai masentunut vakavasti.

Jos on, niin voit hakea tapaamisiin muutosta. Mutta jos on joku ei niin vakava asia, niin et saa muutosta

Mitä on tapahtunut, onko lapsen hyvinvointi vaarassa isän luona

Niin no ei uudessa naisessa mitään vikaa olisikaan muuten mutta tämä nainen on sekakäyttäjä ja ihan sekaisin. he ovat "tunteneet" viikon ja viimeyönä facestatukset vaihtuivat sinkusta parisuhteeseen ja nainen muutti tän miehen luokse koska oli koditon. Lapsen isän kaveri, joka sekakäyttäjä, oli majoittanut tätä naista ja potki naisen juuri pihalle ja sitten suoraan hyppäsin parisuhteeseen ja avoliittoon lapsen isän kanssa. Joka myöskin jonkun asteinen sekakäyttäjä.
Mua ahdistaa nää lääkkeitten ja viinan kans lutraamiskuviot, en lastani sinne haluisi kun ei voi luottaa yhtään että mitä siel tapahtuu.. Olisikin "vaan" uusi nainen... :/

[QUOTE="ville";28671746]Hienosti kehitit jatkotarinan vastausten perusteella, propsit siitä.[/QUOTE]

ei kyl tää on totta. ollaa oltu kolme vuotta erossa. jätin lapsen isän ku hänelle oli päihteet tärkeempi ku uus vauva ja minä.. ollaa oltu tosi hyvis väleissä kyllä tähän asti.. Mut joo, ehkä tää on väärä paikka hakee vinkkei. Lastenvalvojalle soitan huomenissa ni selvinnee sit jatko...

Yhteistyössä