lapsen isästä. murinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
hiukan alustan tätä. lapsen isä petti ja jätti kun olin raskaana. pitkän aikaa suurinpiirtein vaan haistatteli kun pyysin että hoitais vähän lastaan. itseasiassa ekaan 2v ei tehnyt lapsen eteen mitään!!! vaan minä hoisin 24/7 edes
yhtenäkään uutena vuotena tai juhannuksena tai syntymäpäivänäni ei ole ollut lapsen kanssa niin että olisin saanut itselleni aikaa. nyt lapsen ollessa 3v on ehkä 6kk ajan ottanut sen joka toisen viikonlopun hoitaakseen,mutta ei yhtään enempää mistään syystä!!! vaikka asuu 9km päässä meistä ja kulkee autolla töihin ja työpaikka on tossa 1km päässä meistä

nyt isä on vaatimassa lasta jouluaatoksi heille koska hänen uuden naisystävän luokse mennään joulupäivänä ja minä sanoin että ei se nyt oikein käy kun ollaan uuden mieheni,kihlattuni kanssa haluamassa viettää ensimmäistä yhteistä perhejoulua. isä sitten siihen että jos ei sovi ni en minäkään tule missään ikinä joustamaan!

on kuulemma ollut viime aikoina todella reilu. sit ku sanoin että no minusta olisi reilua jos hän hoitaisi ne seuraavat 3uuttavuotta ja juhannusta! yms ja 2v 24/7 ni eipä sanonu enää mitään.

en mä haluaisi tapella mistään mutta lapsi asuu mun luona ja on mun vastuulla 24/7 sen 24-27vrk kuukaudessa ja isän vastuulla 4vrk/kk niin minusta hällä ei ole oikeutta vaatia jotain! tämä on lapsen koti ja isä on itte joskus päättänyt lähteä menee.

ja minusta on tosi lapsellista alkaa kiristämään jollain heti ku kaikki ei mee niinku hän haluaa.

huoh. '

mitä sinä tekisit?

tykkäiskö lapsi mennä isälleen? voittehan te viettää joulupäivänä aikaa yhdessä. niin suuri osa ulkomaalaisistakin tekee... tiedän että jotkut miehet osaa olla rasittavia,eikä asioita voi hoitaa järkevästi,mutta jos nyt alat tappeleen voi olla että se kostautuu myöhemmin. seuraavana jouluna taas toisinpäin. kannattaa mennä lastenvalvojalle sopiin tapaamiset. yleensähän joulut ym. juhlat jaetaan. teillä nyt on tilanne se että oot ollu 2vuotta lapsenkanssa kokoajan kun isä on tehnyt mitä lystää. nyt kuitenkin on näyttänyt kiinnostuksen,se on hyvä. anna mahdollisuus siihen.

:hug: ihan oikein teit. jos haluaa jouluaaton niin saa sitten joskus ottaa juhannuksen ja uudenvuodenkin yms..eikä vain sitä perhejuhlaa viedä.

kaverilla kanssa mies mikä ei jousta.välillä jättää ottamatta silloin kun on sen vuoro( joka toinen viikonloppu ) ja sitten selittää että kuinka hänen veljensä joka on eronnut saa ottaa lastaan muutenkin kuin vain niinä viikonloppuina :o
niin sais tuokin mut ei ota..kaveri sanoi että sä voisit ottaa poikaa kyllä viikonlla kun mää töissä ettei pojan tarvis aina hoidossa olla niin ei kun mies siihen vain että ei kun tulkaa joksus yhessä poikkee :headwall:

Ehkä teidän kannattaisi ihan virallisesti jakaa juhlapyhät, joka-toinen-vuosi-tyyliin.
Onhan se tyhmää että nyt vaaditaan kun sinä olet pitkään sinnitellyt yksin, mutta ymmärrän kyllä senkin että nyt mies on kiintynyt lapseen ja haluaisi tämän kanssa olla myös jouluna.
Kiristäminen on syvältä mutta tunnustan kyllä joskus itsekin lähivanhempana siihen sortuneeni, jos kotiintuloajat tms. on alkanut kovasti lipsumaan.

Meillä on juhannus, joulu ja uusivuosi jaettu, tänä vuonna pojat olivat juhannuksen isällään, samoin ovat joulun (aatonaatosta tapaniin) isällään ja uuden vuoden kotona.

Sanoisin, että keskustelen mielelläni sitten, kun osaa olla asiallinen, eikä lapsen tapaamisista sopimiseen liity uhkailua/kiristämistä. Sinunko se vain pitäisi joustaa ja aina silloin, kun hänelle sattuu sopimaan.

hyvähän se että on nyt alkanut kiinnostumaan lapsesta mut ei sun tartte antaa lasta jouluaatoks isälle koska tuskin missään sopimuksessa niin lukee? ja ite henk. koht. en suostus tollaseen kiristykseen!! mä en ainakaan alkas *ostamaan* lapsen isältä hyviä välejä ja joustoa vaan sitä joko on tai ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuullostaa siltä, että sä haluat bilettämään uudeksi vuodeksi/jussiksi ja kaipaat lapselle hoitopaikkaa, vai?

Vittu mua sitten kiristää tämmöset idiootit!!!Etkö osaa lukea?Ap on ollut lapsen kanssa 24/7 ensimmäiset lapsen elinvuodet.Eikö ole oikeus ja kohtuus että isäkin alkaa ottamaan vastuuta lapsestaan?Sama se mitä ap tekee juhannuksena,vaikka vetäis tajunsa kankaalle ryyppäämällä!Se tuskin poistaa isältä vastuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
hyvähän se että on nyt alkanut kiinnostumaan lapsesta mut ei sun tartte antaa lasta jouluaatoks isälle koska tuskin missään sopimuksessa niin lukee? ja ite henk. koht. en suostus tollaseen kiristykseen!! mä en ainakaan alkas *ostamaan* lapsen isältä hyviä välejä ja joustoa vaan sitä joko on tai ei ole.

no mä olen jopa sortunut siihen et olen joustanut ja olettanut et sit kaikki toimis paremmin, mut eihän se mitään muuta. silti mä en ymmärrä ja laitan lapset kärsimään ym paskaa. kiristäminen on vihoviimeistä touhua.

kuullostaa siltä, että sä haluat bilettämään uudeksi vuodeksi/jussiksi ja kaipaat lapselle hoitopaikkaa, vai?

eiköhän hoitopaikka ole ihan joku muu kun lapsen toisen vanhemman luona.... senhän pitäisi olla lapsen koti myös.... ja mitä sitten jos haluaiski bilettämään uudeksi vuodeksi tai jussiksi???

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

no mä olen jopa sortunut siihen et olen joustanut ja olettanut et sit kaikki toimis paremmin, mut eihän se mitään muuta. silti mä en ymmärrä ja laitan lapset kärsimään ym paskaa. kiristäminen on vihoviimeistä touhua.

juu olen mäki uskonu siihen et ku ite teen niin ja näin niin toinenki vapaaehtoisesti joustaa yms... mut eihän se juu todellakaan käytännössä niin ole... ja enää en siis suostu kiristykseen.

eiköhän hoitopaikka ole ihan joku muu kun lapsen toisen vanhemman luona.... senhän pitäisi olla lapsen koti myös.... ja mitä sitten jos haluaiski bilettämään uudeksi vuodeksi tai jussiksi???

etsä lohikäärme viel tiedä ettei yh:lla ole oikeutta bilettää eikä lapsen isällä luonnollisesti ole mitään velvollisuuksia lapsistaan, saati et niistä pitäsi huolehtia :xmas:

juu olen mäki uskonu siihen et ku ite teen niin ja näin niin toinenki vapaaehtoisesti joustaa yms... mut eihän se juu todellakaan käytännössä niin ole... ja enää en siis suostu kiristykseen.

en mäkään. :xmas:

No miksi ap ei saisi haluta vaikka bilettämään jussina tai uutenavuonna??
Jokatapauksessa en antaisi lasta jouluaatoksi mihinkään. Jos muutenkin on osallistunut noin vähän niin ei varmaan lapsellekkaan kiva oo mennä tavallaan kuin vieraaseen paikkaan jouluksi...

etsä lohikäärme viel tiedä ettei yh:lla ole oikeutta bilettää eikä lapsen isällä luonnollisesti ole mitään velvollisuuksia lapsistaan, saati et niistä pitäsi huolehtia :xmas:

kyllä mä olen sellasta joskus kuullu mut en ole ite suostunu siihen

B)

tää yh menee lauantaina pikkujouluihin!

mut kyllä oon huomannu omien lasteni isässä sen et jos hän pesee lasten haalarit niin se on tosi iso juttu mistä pitäis torvisoittokunnan kera kultamitali antaa..... hoh hoi mun mielestä se on ihan tavallista et vanhempi pesee lapsensa vaatteet!

Isä taitaa haluta näytellä *hyvää isää* uudelle naiselleen, tehdä vaikutus siihen. Leikkiä kotileikkejä vähän aikaa, kuorien kerman päältä. Tosin uudessa suhteessa saattaa lapsi jäädä kuitenkin huomiotta, kun isi ja uus nainen kuhertelevat, ottavat joulun kunniaksi alkoa jne.

Ja mitäs sitten vaikka näin olisikin? Mikä vitun oikeus sillä isällä on viettää kaikki juhlat aikuisten seurassa, vaikkapa viinaksia juoden ja bilettäen? Niinku mun exä, eipähän sen ole tarvinnut pilata ainuttakaan juhannustaan tai uutta vuottaan olemalla lasten kanssa. Tosin ei ne mullakaan ole pilalle menneet vaikka lasten kanssa niitä vietetty, ja mikäli johonkin haluan lähteä niin ei exä ole ainoa lapsenvahti vaihtoehto.

Mä olen aina kantanut päävastuun lapsistani, mutta ikinä ei olisi tullut edes mieleeni kieltää junnua viettämästä aikaa isänsä kanssa, jos se vaan isälle mitenkään sopii. Uskon olevani aika hyvä äiti, mutta olen takuuvarmasti surkea isä. Mitä enemmän junnu on isänsä kanssa, sitä vähemmän mun tarvitsee edes yrittää olla isä pojalleni.

Yhteistyössä