Lapsen isyys voidaan kohta tunnustaa neuvolassa ennen syntymää

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Näin siis jos lakiesitys menee läpi.
Lapsen isyys voidaan kohta tunnustaa neuvolassa ennen syntym

Mun mielestä tuo olis hyvä uudistus. Siinä se tunnustaminen menis samalla ku on neuvolakäynti eikä tarvittisi jälkikäteen mennä sossuun asian takia. Avoliitto on nykyään jo niin yleinen ja moni lapsi syntyy avoliittoon, niin olis hyvä uudistaa tätäki asiaa.

Omalla kohdalla ainaki oli täysin selvää, että avomies on lapsen isä niin oli typerää mennä sossuun ja siellä kysyttiin onko ollu muita miehiä.

Hieno uudistus. Multa ei kyselty mitään että onko ollut muita miehiä tms, vuonna 2012 käytiin siis miehen kanssa yhdessä isyys tunnustamassa ja ei siinä tehty muuta kuin printattu paperit ja nimet alle. Ihan turhaa säätöä varata erikseen aikaa johonkin sossuun tuollaista varten.

Vihdoinkin, mua pänni kun piti keskellä talvea lähteä lumimyräkässä pienen vauvan kanssa bussireissailemaan lastenvalvojan luokse. Olisi tuon voinut hoitaa jotenkin muuten. Olin hyvin närkästynyt ja loppujen lopuksi koko juttu oli ohi 3min. ja sen takia piti sinne asti raahautua vauvan kanssa joka viettäisi kaikki hereillä olo ajan mieluiten rinnalla.
Valitinkin asiasta ja rouva vaan sano, et "no meistä on niin kiva nähä näitä vauvoja niin siksi pitää tulle ihan paikan päälle".
Luulis että niiläkin olisi parempaa tekemistä.

[QUOTE="jes";30037137]Niin ja mieti. Avioliitossa muija voi pukata vaikka kenen lapsia pihalle ja mies ei voi edes valita tunnustaako niitä omikseen vai ei :D haahaa, ihme jäänne tuokin. Parempi olis kun kaikki tunnustaisi isyytensä erikseen, liiton muotoon katsomatta. Tasa-arvoinen käytäntö kaikille.[/QUOTE]

vielä parempi olisi jos isyys tutkittaisiin

eipähän tarttis naisten painostaa tunnustamiseen

vielä parempi olisi jos isyys tutkittaisiin

eipähän tarttis naisten painostaa tunnustamiseen

Pakollinen dna-testi on mun mielestä loukkaava niitä naisia kohtaan joilla ei oo mitää epäilystäkää isästä. Ei mun ainakaan tarvinnu likan isää pakottaa tunnustamaan isyyttään vaan ihan vapaaehtoosesti tunnusti suunnitellun lapsemme isyyden.

Pakollinen dna-testi on mun mielestä loukkaava niitä naisia kohtaan joilla ei oo mitää epäilystäkää isästä. Ei mun ainakaan tarvinnu likan isää pakottaa tunnustamaan isyyttään vaan ihan vapaaehtoosesti tunnusti suunnitellun lapsemme isyyden.

tottahan naiset tietää lastensa isän mutta mää tarkotankin testaamisella sitä että sitten miehetkin tietäisivät

Kaipa siinä hyväkin puolensa, mutta voikohan sitä sitten perua? Jos vaikka vauva onkin sitten synnärillä ihan vääränvärinen ja äijä on jo mennyt tunnustamaan isyytensä?

Kaipa siinä hyväkin puolensa, mutta voikohan sitä sitten perua? Jos vaikka vauva onkin sitten synnärillä ihan vääränvärinen ja äijä on jo mennyt tunnustamaan isyytensä?

No pakkohan siinä on olla mahdollisuus perua asia ja vaatia testiä. Varsinki jos lapsi on selvästi eri miehen.

[QUOTE="vieras1";30037247]No sitten pitäisi aviolapsenkin isyys voida perua ;)[/QUOTE]

Niin no en tiedä moniko on naimisissa enää sitten jos muksu onkin ihan eri näköinen kuin pitäisi.

jos kaikki testattas laitaluvultaan niin kukaan ei kiinnittäis asiaan minkäänlaista huomiota

Sinänsä mulla ei ole mitään kaikkien lasten testaamista vastaan, mutta en halua edes ajatella mistä ne rahat otetaan. Toisin kuin CSIstä voisi kuvitella se on aika monimutkainen juttu ja maksaa paljon. Muistaakseni Suomessa syntyy jotain 50 000 vauvaa vuosittain eli rahaa tarvitaan.