Lapsen juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko aihetta huoleen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joko aihetta huoleen?

Vieras
Paljonko on normaali määrä 1vuotiaalla nestettä mitä juo päivän aikana?meillä lapsi juo melkeinpä pelkästään maitoa..mietin vain että mikä on normaali määrä,mitä sille saa antaa ennenkuin pitää alkaa huolestumaan??mitä oireita on diabeteksessä?muitakin kuin kova juominen..

Muistaakseni 4-5 dl oli maitotuotteita/vrk ton ikäsellä, voi siis laskee viilit ja jogurtitkin.
Korkee sokeri aiheuttaa myös runsasti virtsaamista, nälkää, väsymystä ym.

Käy netissä diabetesliiton sivuilla tai googleta. Kerro huolen aiheestasi neuvolassa tai soita neuvolaan ja pyydä ottamaan verensokeri, luulisi onnistuvan helposti!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Muistaakseni 4-5 dl oli maitotuotteita/vrk ton ikäsellä, voi siis laskee viilit ja jogurtitkin.
Korkee sokeri aiheuttaa myös runsasti virtsaamista, nälkää, väsymystä ym.

no voi hitto,tyttö syö kun hevonen siis koko ajan leipää yms,pissaa tulee paljon joka yö on lakanat märkinä.
pitää puhua neuvolassa kun toisaalta nälkä voi johtua kasvusta jne

Niin tarkennan että maitotuotteita sen puol litraa suositellaan, loput voi olla sitten janojuomana vettä tai mehua. Ei se litra varmasti mikään suuri määrä ole, ap vaan kyseli maidosta. Ei kait siitäkään yli puol litraa juotuna haittaakaan ole.

Meillä lapsi juo maitoa ehkä 7-8dl päivässä (on yöpullolla) mitään muuta nestettä ei oikeastaan edes mene.Pullon juominen ja siihen nukahtaminen on tapa,huutaa siis heti kun maito loppuu.Neuvolassa ovat kehottaneet jättämään pullon pois jo monta kk sitten,joten sieltä en kysele mitään (neuvolatäti on pilkunviilaaja,ja haukkuu minut ensimmäisenä siitä kun annan edelleen pulloa).

Eikö kukaan enää osaa vastata mitään?kyllähän mä pystyn rajoittamaan lapsen juomista,kun en anna nii isoja määriä..mutta siksi kyselen että mikä on viel normaalia,että tietää!jos lapsella on oikeasti jano,niin luulisi että vesikin uppoaa..ja kun sitä ei juo,niin oikeaa janoa ei ole.

meillä 1,5 vuotias ja juo ruuan kanssa joskus jopa 1,5 lasillista maitoa. Sen lisäksi muut juomat, välillä juo vettä, mehua yms. Mä oon kans miettiny että juoko liikaa, mutta en usko. Juohan täällä joidenkin muksut sen litrankin päivässä. Meilä lapsi kuuluu diabeteksen riskiryhmään, sillä olen seuraillut juomisia.
Mutta jos olis diabetes, niin lapsi todellakaan ole montaa päivää hyvässä kunnossa, aika nopeesti kunto romahtaa ja tiedät että lapsi on sairas.

Kiitos Tiina!niin olen miettinyt itsekkin että jos olisi diabetesta,niin menisi aika nopeasti huonoon kuntoon!ei verensokereita varmasti saa pidettyä tasaisena pelkästään maidolla.Kylläpä helpotti!

Yhteistyössä