lapsen kakka kovalla - luumusosereseptejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi luumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi luumu

Vieras
2-vuotias kakkaa papanoita usein. Syö monipuolisesti. Oon miettiny, että oisko liikaa lihaa meidän ruokavaliossa. Vihanneksia ja hedelmiä syö, marjoista ei ole koskaan tykännyt. Ja luumusosetta ei suostu syömään. Vauvana laitoin luumusosetta hiukan muiden soseruokien sekaan. Vinkatkaas sellaisia ruokareseptejä, joihin luumusose sopis hyvin. Joko lapselle lisättynä tai sitten niin, että myös me vanhemmat voitais syödä samaa ruokaa. Olen ihan onneton kokki, mutta voisin kuvitella, että luumu sopis liharuokien kans, kun sen vain sais sinne upotettua, niin ettei lapsi huomaa.

Ei sen ole pakko olla luumua, muillakin tavoin voi saada mahan toimintaa vilkastettua. Minä esimerkiksi leivon välillä mallasuutesämpylöitä. Tekee mukavan rapsakan kuoren sämpylään. Puuron sekaan voi myös laittaa mallasuutetta. Tai kaakaon. Lisää kuituja, huolehdi esimerkiksi pastan kuitupitoisuudesta. Leipä mielellään tummaa tai ainakin täysjyvää. Ja maitotuotteiden määrää kannattaa miettiä, juustot kovettavat vatsaa. Samoin banaani.

luumua ei suostu syömään missään muodossa

päärynästä tykkää, joten sitä täytyy käydä hakemassa, jos olis hyviä, ne vaan on välillä niin huonoja

vauvajoen mangososeesta ei tykkää, mutta voi kokeilla tuoretta mangoa - on vissiin semmoisenaan syötävää?

Mallasuutetta täytyy kokeilla! Ilmeisesti kaupan hyllyltä löytyy - mistähän osastolta?? ihan vieras