Ä
äityli 85
Vieras
Meillä kävi eilen leikkimässä lähistöllä asuva 5v tyttö oman tyttöni kanssa. Lapsen mummu halusi että kaverustuisivat. Lapsi oli minun mittapuullani kauhea. Ei osannut/halunnut leikkiä, halusi vain juoksennella ympäri asuntoa, ei silti halunnut olla ulkona missä olisi saanut vapaasti purkaa energiaa. Kiusasi ihan kamalasti meidän 3-vuotiasta, sanoi tosi ilkeästi että sun kanssa mä en koskaan leiki, haukkui tämän askartelua rumaksi yms. Ei nyt ehkä kuulosta kirjoitettuna kovin pahalta, mutta 3v alkoi itkeä kun ei tosiaan ole tottunut että hänelle noin puhutaan. Yritin lukea 3v:lle kirjaa, jotta isommat olisivat saaneet leikkiä keskenään, mutta kävi kokoajan härnäämässä kirjan lukua, ja esim. juoksi meidän rappuset 50kertaa ylös-alas. Kysymys kuuluu, että miten hoidatte näitä kaveriasioita, meidän tytöillä on riittävästi kivojakin kavereita, en vain tiedä miten saisin asian sanottua olematta kovin loukkaava kun kuitenkin lähistöllä asuvat. En haluaisi alkaa valehdella että on muka aina jotain ohjelmaa, kun ei se kuitenkaan pidemmän päälle toimi niin. äh- odotan niin kovasti että alkaisivat itse hoitaa kaveriasiat, eikä tarvitsisi minun näin puuttua, mutta siihen kuitenkin menee vielä jokunen vuosi...