Lapsen kaverin kyläilystä ja kodin siisteydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, keillä koti ei ole aina niin viimesen päälle siisti, niin kommentoiko kavereiden lapset sitä? Meillä käy lapsen 4 v kaveri leikkimässä, ja jotenkin alkanut sieppaamaan se, että hänen pitää aina kysellä että onko teillä vielä sotkuista tai onko sinun äiti jo siivonnut. Ja samaan syssyyn todetaan, että halutaan leikkiä meillä eikä naapurissa, kun meillä saa rakentaa majaa ja naapurissa ei.

Joskus tyttären kaveri ( alle 10v.) huomautti, että onpa meidän kotona siistiä. Olin just siivonnut. Yleensä kukaan ei huomauttele, vaikka on meiltä löytyy sekamelskaa.

taitaa olla harvinaista, tai harvinaista nämä sotkuset kodit. Myönnän pikkumaisuuteni että minua ärsyttää ne kommentit, ja mietin jo jotain nasevaa vastausta, vaikka ihan pieniähän nuo 4-5-vuotiaat on.

Mä olen huomannut ettei kaverit niin meillä viihdyn kun pistän ne aina siivomamaan kimpassa jäljet ja kotona heidän ei tarvitse omia sotkujaan siivota. Majoja ja muita saa rakentaa mut ne myöskin pitää siivota itse. Musta vanhemmat tekee karhun palvelun lapsille jos heidän ei itse tarvitse mitään tehdä vaan kaikki tulee nenän eteen valmiina.

Kyllä meillä ei mitään siistiä kotia ole eikä tule, ainakaan ennenkuin akka talossa vaihtuu.
Siivotaan viikottain, pesen lattiat ja pyyhin pölyt. Kaikki tiptop, hetken..
Meillä eletään ja sen kyllä huomaa :whistle
On majaleikkiä kesken, ruoka- ja kotileikkiä toisessa huoneessa, Legot ympäri lattiaa jne.
Ja vaikka kavereiden tullessa paikat oliskin kunnossa ja koti siistinä, niin melko pian alkaa hujanhajan olemaan..

Meillä ikävä kyllä niin päin että minä olen se ilkimys joka ilmoittaa että meillä ei revitä kipsilevyjä seinistä eikä tongita vaatekaappeja. Ja mikä pahinta, lelut kerätään leikin jälkeen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä olen huomannut ettei kaverit niin meillä viihdyn kun pistän ne aina siivomamaan kimpassa jäljet ja kotona heidän ei tarvitse omia sotkujaan siivota. Majoja ja muita saa rakentaa mut ne myöskin pitää siivota itse. Musta vanhemmat tekee karhun palvelun lapsille jos heidän ei itse tarvitse mitään tehdä vaan kaikki tulee nenän eteen valmiina.

Olet saanut 4-vuotiaan siivoamaan aina jälkesi? Minä olen yrittänyt, lahjonnalla, kiristyksellä ja milloin milläkin, mutta huonolla menestyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja noksu:
Meillä ikävä kyllä niin päin että minä olen se ilkimys joka ilmoittaa että meillä ei revitä kipsilevyjä seinistä eikä tongita vaatekaappeja. Ja mikä pahinta, lelut kerätään leikin jälkeen... :whistle:

Öö, ei meilläkään mitään rikota tai tongita kaappeja, mutta yleinen sekamelska täällä vallitsee, enkä jaksa imuroidakaan kuin kerran viikossa, eli roskiakin löytyy lattialta aina loppuviikosta. Oikeastaan en ymmärrä miten tämä kommentti liitty aloitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:

Olet saanut 4-vuotiaan siivoamaan aina jälkesi? Minä olen yrittänyt, lahjonnalla, kiristyksellä ja milloin milläkin, mutta huonolla menestyksellä.

No meillä on aloitettu tosi aikaisin eli heti kun oppivat kävelemään ,ensin avustettuna ja sit yksin kun ymmärrys lisääntyy. 4v on siivonnut jo kauan yksin ja on oppinut sen että kannaatta aina edelliset leikit siivota pois ennen kuin aloittaa uudet. 2v mä näytän mitä kerätään ja minne mut hän kerää itse. Aina siivotaan ennekuin lähdetään pihalle lelut pois ja myös illalla ennen nukkumaan menoa, silloin se yksi siivous urakka ei mene liian suureksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te, keillä koti ei ole aina niin viimesen päälle siisti, niin kommentoiko kavereiden lapset sitä? Meillä käy lapsen 4 v kaveri leikkimässä, ja jotenkin alkanut sieppaamaan se, että hänen pitää aina kysellä että onko teillä vielä sotkuista tai onko sinun äiti jo siivonnut. Ja samaan syssyyn todetaan, että halutaan leikkiä meillä eikä naapurissa, kun meillä saa rakentaa majaa ja naapurissa ei.

Mun kaveri on tosi siisti, ja hänen lapsensa on pariin kertaan huomauttanut, että onpa meillä sotkuista. Itse asiassa just siivottua, mutta vähän leluja lattialla... :)

Yhteistyössä