Lapsen kerho-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neiti täyttää joulukuussa 3 vuotta ja aloitti seurakunnan kerhossa käynnin viime viikolla. Ekat 2 kertaa meni kerhoon ihan innoissaan, mutta viime kerta oli mennyt äitiä ikävöidessä ja itkeskellessä. Nyt tänään olisi kerhopäivä ja pieni on jo eilisillasta itkenyt, että ei halua mennä kerhoon.
Mitäs nyt kuuluu tehdä? Antaa neidille periksi vai pitää itse päänsä ja pakottaa toinen kerhoon? Äidin sydäntä kylmää...

Pitäkää tänään tauko,ei kannata viedä väkisin vaan antaa aikaa ettei tule kammoa :)
Viet sitten taas ensi viikolla ja aloitatte pehmeästi (odottelet lähistöllä tai pidät vain pienen aikaa kerrallaan aluksi tms.) =)

Kerhossa on ilmeisesti tapahtunut jotain, esim. ei oteta leikkiin mukaan tms.
Tuossa vaiheessa kehityksen erot on aika huimat, esim. tammikuussa suntyneen ja joulukuussa syntyneen ikäerohan on melkein 1 vuosi!! tai jos on syntynyt toukokuussa ja teidän lapsi vasta joulukuussa. Ero on leikin sisällössä ja "tyylissä" ja motoriikassa. Alle 3 v ei vielä välttämättä edes osaa leikkiä toisten lastan kanssa samaan tapaan kuin yli 3 v.

Onnistutko kysymään kerhotädiltä millaista siellä kerhossa on?

Mulla oli omani 4v kerhossa, eikä olisi ikinä halunnut lähteä. Aiemmin oli päiväkodissa, jossa viihtyi ja nyt on taas päiväkodissa, minne menee mielellään ja viihtyy. Kerhossa ei viihtynyt. Olisi tykännyt kyll äolla siellä, mutta... oli yksin. Ei saanut kavereita.

Meillä kans oli tuo kausi esikoisella 3veenä. Aikasemmin oli kerhossa kulkenu mut sit yhtäkkiä ei halunnukaan ilman äitiä jäädä mihinkään.
Kotona jo sano ettei halua kerhoon. Käytiin kuitenkin vielä yrittämässä kerran siellä kerho paikalla mut sano ettei sinne haluu jäädä.
Tuo kausi meni sit ohi ja taas oli innolla kerhoon menossa.
Eli mä pitäisin taukoa.

Taitaa olla parempi että jätetään tämän päivän kerho väliin. Harmittaa vaan itseä kovasti kun koko kesän neiti kerhon alkua odotti ja sitten kävikin näin. Äiti olisi toivonut hänen saavan uusia ystäviä ja ikäistään leikkiseuraa...

Yhteistyössä