Lapsen koko 8 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuukaappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuukaappi

Vieras
Pituus tytöllä noin 129 cm ja paino noin 27 kg. Täytti 8 v joulukuussa 2013. Onko ns. Normikokoinen? Terkkari koulussa joskus keväällä. Kavereina tosi isokokoisia samaniläisiä tyttö ja poika ja meidän muksu tuntuu pieneltä heihin verrattuna. Öutta mielestäni parempi olla keskikokoinen normaalipainoinen kuin kovin iso. Tuntuu vaan siltä että isoja ja lihavia lapsia on entistä enemmän.

Geeneistähän tuo koko on kiinni ja siten jokainen lapsi on kokoonsa nähden yksilö. Mulla on isokokoinen lapsi, joka on 8v. Kenkä 37 eli sama kun mulla. Pituutta kohta yhtäpaljon kun mulla mutta on normi vartaloinen. Isäkin on pitkä 193cm.

Meidän likka täyttää kesällä 8 vuotta.... on nyt 136-137cm pitkä ja painaa 32 kg... Itse en kyllä laskisi lastani tuohon lihavaan kategoriaan.. on pitkä ja hoikka tyttö... Sun likka mielestäni normikokoinen koska muksuthan kasvaa eritahtiin ja onhan geeneillä aika paljon tekemistä.. itse olen pitkä ja hoikka, joten oletettavasti lapsenikin ovat pitkiä ja hoikkia.

No nyt tarkentui paino vielä, kun punnitsin juuri: 23,8 kg eli mainitsemani paino oli vain luuloa. On siis verraten pienipainoinen ja kasvukäyrä sivuston mukaan on -1 käyrän alapuolella ja pituus on taas vain hivenen keskipituuden alapuolella ikäänsä nähden. Tulos on odetettu, koska on mennyt ns. alakäyrillä koko ikänsä ja oli pienipainoinen ja verraten lyhyt syntyessään. Mitään hälyyttävää ei siis ole ja menee omilla käyrillään. Syö normaalia ruokaa kotona ja koulussa, välillä herkkuja ja juo maitoa. Annan monivitamiinitabletin joka päivä.

Jos jo tiedät että lapsi on hivenen keskikokoa pienempi, niin silloin yli puolet lapista on häntä isompia ja alle puolet häntä pienempiä, eikö vaan? Kyselet siis täällä ihan hassuja :) ihan sama minkä kokoinen lapsi on, kyllä tänne maailmaan erilaisuutta mahtuu!

Mun poika 8v on 134cm ja 30kg. Tyttö 11v on 141cm ja 29kg. Eli samankin perheen lapset voi olla ihan erikokoisia ja -mallisia =)

Voi sitä onnen määrää viime kesänä kun oli tullut 141cm eli se tiesi sitä että Lintsillä pääsee hurjempiin laitteisiin :) Painoa en nyt muista mutta terveeltä,pitkältä ja komealta pojalta näyttää. Pelaa jääkiekkoa kolmesti viikossa ja siinä lajissahan on hyvä ettei oo pienikokoinen,ei pikku hipaisuista mene nurin.

Mun tokaluokkalainen tyttö on ap:n tyttöä kymmenen senttiä pitempi ja kymmenen kiloa painavampi. Ei mikään hoikka, muttei pulleakaan. Sellainen tavispötkö. Ja hän on luokkansa toiseksi pisin, paras kaverinsa on juurikin ap:n tytön pituinen, painoa en muista, mutta huomattavasti sirompi rakenteeltaan. Lapset vaan on niin erilaisia. Pääasia että kasvavat sillä omalla käyrällään :).

[QUOTE="moikka";29467542]poika on pitkä 145 cm ja 40 kg.kasvaa omalla käyrällä siellä nolla kohdalla ja vieläkin 10cm vuodessa tulee pituutta[/QUOTE]

Vai että nollakäyrillä mennään noilla mitoilla ;)

Mun 8v tyttö on noin 120cm ja 22kg. Aina ollut pieni ja pippurinen :)

Ihmeen isoja nuo lapset on nykyään. Itse olen ollut terveyskortin mukaan tasan 8-vuotiaana 127cm (26kg) ja muistan että olin luokan tyttöjen keskuudessa keskimääräistä pidempi, vuonna 1990 siis.

Poika, täytti marraskuussa 8v. Pituutta 143cm, painoa 35kg. Kasvaa sitä omaa +2- +3 käyrää, missä on kasvanut koko ikäänsä.

Lapset ovat vaan niin erilaisia :D Meilläkin esim. toinen poika, 6,5v on isäveljeään 20cm lyhyempi, nollakäyrällä menevä ;) Ja me vanhemmat olemme ihan keskikasvuisia (163cm ja 175cm), kait sen esikoisen pituuskasvu tulee jostain kauempaa suvusta...

[QUOTE="...";29469721]Vai että nollakäyrillä mennään noilla mitoilla ;)

Mun 8v tyttö on noin 120cm ja 22kg. Aina ollut pieni ja pippurinen :)[/QUOTE]

Nykyään ne käyrät on henkilökohtaiset ja "tavoitteena" on että jokainen menee sitä omaa nollakäyräänsä. Ohjelma laskee jokaiselle oman oletuskäyrän joka riippuu mm syntymäkoosta, vanhempien pituudesta.