Lapsen kuivaksioppiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erävoitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erävoitto

Vieras
Saatiinpas vihdoin tuo neljä v kotona päiväkuivaksi. Hoidossa hän on ollut päiväkuiva jo pitkään. Kotona sinne tänne pissailu on ollut voimakkaan uhman ilmenismuoto.

Meillä auttoi harkkahousut eli tilasin netistä sopivalle kilomäärälle tarkoitettuja harkkahousuja. Jos housut kastuvat, niin ne tuntuvat epämiellyttäviltä. Näin lapsi mieluummin menee vessaan pissalle.

Aloituksen pointti on, että jos joku muukin kärsii samasta uhmailista, niin näitä kannattaa kokeilla.

http://www.royalkestot.fi/imse-harkka-villielain-uutuus-p-5078.html

Ja meillä näistä tuo Junior+ koko. Tsemppiä teille. Meillä tyttö vihdoin luovutti muutaman viikon jälkeen. Olette saaneet tähän mistään apua? Meillä on hienostinlastentarhan ope tsempannut ja kannustanut, ihana ihminen. No, tarhassa meillä ylipäätänsä hyvät hoitajat lasta hoitamassa.

Tosiaan kiitos vinkistä :) Meillä ihan vasta oppi tämä 3v poika käymään potalla ja melkein heti sen jälkeen jo yökuivaksi :O Täällä ollaan kyllä tosi onnellisia siitä mutta olihan se kyllä jo melko turhauttavaa ennenkuin oppi käymään potalla.. iänikuista kyselemistä meidän vanhempien kannalta että tarviiko käydä potalla ja kävisitkö nyt siellä potalla mutta ei ollut hätä ja hetki myöhemmin olikin lätäkkö lattialla..
Silloin en löytänyt mistään minkäänlaista vinkkiä mistä olisi ollut apua mutta ihanaa että joku täällä viittii auttaa muitakin tässä tilanteessa :)
Tuntuu että kai lapsi päättää itse milloin on valmis potalle mutta ei se ole helppoa vanhemmalle kun toiset äidit/isät hehkuttaa niiden 1 ½ - 2 v lasten kanssa kuinka he ovat jo oppineet käymään potalla AJAT SITTEN ja miten teillä ei VIELÄKÄÄN osaa käydä -.-
Ei muutaku tsemppiä sinne kaikille !

Kiitti vinkistä siellä oli myös XL 1-2.v 11-14kg, aattelin opettaa meen 1,5v kuivaksi ensi kesänä, meillä on kaikki lapset olleet 2-vuotiaina täysin kuivia!:)

Joo, olen minäkin saanut kuulla tutuilta ja vähemmän tutuilta kuinka ei osata kasvattaa lasta. Fakta nyt vaan on, että muksu ei ole ikinä suostunut pottaan tekemään mitään, ikinä. Vessaharjoittelussa on ollut käytössä kaikki mahdolliset vinkit ja lahjukset ja ihan turhaan. Mitään numeroa tästä ei ole tehty eli ole yritetty pakottaa lasta vessaan. Itse hermostuisin vasta, jos viisivuotias ei vielä hallitsisi tätä. Yökuiva ei ole varmaan vielä pitkään aikaan.
Lapset vaan kehittyy eri tahtiin :-)

"Erävoitto" puhuu asiaa :) Ihanan rennosti kuitenkin otat asian, itse olin jo ihan hermona koko rumban kanssa :D En tietenkään lapselleni sitä hermostuneisuutta näyttänyt mutta ihan selvää huonon äidin tunnetta kyllä koin. Meillekkin paapatti sekä minun äiti että avomiehen äiti ja vielä äidin äiti kuinka MINÄ en osaa kasvattaa poikaa. Huh onneksi kuitenkin selvittiin tilanteesta ja nyt kohti uusia haasteita :D Se on kyllä ihan totta että laspet kehittyy eri tahtiin, kaikki ei vain tunnu sitä ymmärtävän :/

[QUOTE="Mössö";27498492]Tosiaan kiitos vinkistä :) Meillä ihan vasta oppi tämä 3v poika käymään potalla ja melkein heti sen jälkeen jo yökuivaksi :O Täällä ollaan kyllä tosi onnellisia siitä mutta olihan se kyllä jo melko turhauttavaa ennenkuin oppi käymään potalla.. iänikuista kyselemistä meidän vanhempien kannalta että tarviiko käydä potalla ja kävisitkö nyt siellä potalla mutta ei ollut hätä ja hetki myöhemmin olikin lätäkkö lattialla..
Silloin en löytänyt mistään minkäänlaista vinkkiä mistä olisi ollut apua mutta ihanaa että joku täällä viittii auttaa muitakin tässä tilanteessa :)
Tuntuu että kai lapsi päättää itse milloin on valmis potalle mutta ei se ole helppoa vanhemmalle kun toiset äidit/isät hehkuttaa niiden 1 ½ - 2 v lasten kanssa kuinka he ovat jo oppineet käymään potalla AJAT SITTEN ja miten teillä ei VIELÄKÄÄN osaa käydä -.-
Ei muutaku tsemppiä sinne kaikille ![/QUOTE]

Myönnän hehkuttamisen, onhan se aika mahtava juttu, kun kaikki lapseni ovat olleet 2.v täysin kuivia. Neuvolatädille poika tokas 3.v tarkastuksessa kun kysyi vaipasta, niin, ei oo, mul o pikkarit! :laugh:
Jokainen oppii omaan tahtiin, muita en arvostele, enkä ole ikinä kelleen sanonut kun ei teillä vieläkään osata tms!

Onko ne harkkahousut sitten parempi kuin pikkuhousut vaipan alla? Pikkuhousuja meillä on kokeiltu useasti, mutta lapsi ei välitä, vaikka onkin märät. Eli osaako joku sanoa, kannattaako laittaa rahat harkkahousuihin?

Yhteistyössä