Lapsen kummista.. ehkä turhaa nipoilua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tessa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tessa"

Vieras
Kummit pyysivät yöksi. Mentiin, ja halusivat lapsen nukkumaan heidän kanssaan.
Olin tietty tyytyväinen kun sain nukkua. Mutta,lapsi heräs seiskalta, ja kummi roudas lapsen meille. Hän meni jatkamaan unia.. Siellä mä sit yksin valvoin 11.00 asti. Kummi ja hänen mies nukku. Mun mies oli siis töissä. Tuon vierailun tarkoitus oli, että saisin kunnolla nukkua.
Eniten mua harmittaa se, että joudun hääräämään yksin toisten asunnossa. Ja se, että houkutellaan yöks, ja selitetään kuinka noustaan ylös.
JA hetikun lapsi alkoi itkee, laitettiin musiikkia kovemmalle.
Ja selitettiin kuinka tungetaan kohta muualle huutamaan. Niin, ja illalla menin saunaan niin he eivät edes sen vertaa viittineet katsoa, että saisin tukan pestyä. Ehdin olla 5 min pois "heiii toi vauva vissiin haluu tutin" Hei helvatta sentään...
Ja he itse haaveilevat myös lapsesta.. Multa on turha pyytää kyllä apua =(
En tarkoita, että kummin on pakko hoitaa, mutta kutsu oli siks että saisin hetken levätä.
Miehellä on niin paljon nyt työtä..

Jos olit omalla autolla siellä, niin olisin sinuna lähtenyt aamulla kotiin ajelemaan. En olisi jäänyt toisten asuntoon katselemaan toisten nukkumista...
Outoa ja ajattelematonta käytöstä kyllä. Eivät osaa ajatella vielä muuta, kun omaa nukkumistaan.

Jos he ajattelivat, että saisit nukkua yön heräämättä hoitamaan lasta ja aamulla sit jaksat hoitaa. Olisit sanonut sieltä suihkusta missä tutti on niin olisit saanut jatkaa hiustenpesua. Minä luulen että kummi on ajatellut hoitaneensa lastasi ja auttaneen. :)

Ei ollu autoa. Mies tuli hakemaan minut iltapäivällä.
Kummin kanssa oli puhetta, että hän katsoo aamulla. Laittoi vielä aamua varten puuro systeemit ja kaikki valmiiksi. Ei mun ois tarvinnu nukkua kuin tunti lisää, niinoisin saannu edes pikkasen ylimäärästä unta.
Itse olen kummi, ja kyllä mä oon hoitanu kummilasta paljon. Antanu vanhempien nukkua..
Eniten mua ahdisti se, että lapsi alkoi itkee niin uhkaillaan jollain toisella huoneella, ja laitetaan musiikkia kovemmalle..

Heillä oli enemmän intoa kuin ymmärrystä. Varmaan olivat omasta mielestään jo tosi isoksi avuksi.

Joo, niinpä. Eipä heistä kyllä kauheesti apua ollu... Meillä siis ongelmana on se, että tuo lapsi herää aina sika aikaseen. JA ei suostu aikasin unille. Nukkuu just ja just 8 tuntia.
Nukkuu sen kyllä putkeen, mutta pakko on itse illalla käydä suihkussa jne.
Eli ehdin nukkua sen 6 tuntia. Tuntikin uniin lisää ois ollu kiva..
Tulee vaan niin turhautunut olo.
Mies oli pikkasen kummissaan, kun oli pyytänyt apua. (kyseessä on siis hänen sisko)
Ja sanonut, että ois kiva jos vaimo sais nukkua. Ja he olivat ihan täpinöissään.
Sanoivat kuinka saan ihan rauhassa saunoa, syödä ja nukkua. Eipä onnistunu mikään.
Ja sainhanmä osakseni myös arvostelua siitä, etten nukuttanu pakkasilla ulos.
Ulkona -20. Ja siis asutaan kerrostalossa. Partsilla on 30 senttii lunta, ja tuuli ottaa kokoajan tohon..

No,mitä tuohon vois sanoa ?
Ei hirveästi apua sulle kuitenkaan tosta yöpymiskeikasta. Tiedätpä, ettet mee seuraavalla kerralla, jos sellainen ehdotus vielä tulee.

No,mitä tuohon vois sanoa ?
Ei hirveästi apua sulle kuitenkaan tosta yöpymiskeikasta. Tiedätpä, ettet mee seuraavalla kerralla, jos sellainen ehdotus vielä tulee.

Joo, en tosiaan mene. Pahinmieli tuli siitä, kun toinen itki nälkää ja väsymystä niin laitetaan vaan musiikkia kovemmalle ettei tarvii kuunnella. Mitenhän mahtaa sit käydä, kun saadaan niitä omia lapsia?

[QUOTE="Tessa";22850297]Joo, en tosiaan mene. Pahinmieli tuli siitä, kun toinen itki nälkää ja väsymystä niin laitetaan vaan musiikkia kovemmalle ettei tarvii kuunnella. Mitenhän mahtaa sit käydä, kun saadaan niitä omia lapsia?[/QUOTE]

Sittenhän hekin oppivat mistä on kyse. Nyt heille taisi olla vähän sellaista leikkiä koko homma. Toisaalta hyvä, ettei ollut kyse siitä, että lapsi olisi yksin ollut heillä hoidossa, mutta voihan olla, että silloin olisivatkin kyllä toimineet toisin, kun et olisikaan ollut siellä selustaa turvaamassa.

[QUOTE="Tessa";22850208]Joo, niinpä. Eipä heistä kyllä kauheesti apua ollu... Meillä siis ongelmana on se, että tuo lapsi herää aina sika aikaseen. JA ei suostu aikasin unille. Nukkuu just ja just 8 tuntia.
Nukkuu sen kyllä putkeen, mutta pakko on itse illalla käydä suihkussa jne.
Eli ehdin nukkua sen 6 tuntia. Tuntikin uniin lisää ois ollu kiva..
Tulee vaan niin turhautunut olo.
Mies oli pikkasen kummissaan, kun oli pyytänyt apua. (kyseessä on siis hänen sisko)
Ja sanonut, että ois kiva jos vaimo sais nukkua. Ja he olivat ihan täpinöissään.
Sanoivat kuinka saan ihan rauhassa saunoa, syödä ja nukkua. Eipä onnistunu mikään.
Ja sainhanmä osakseni myös arvostelua siitä, etten nukuttanu pakkasilla ulos.
Ulkona -20. Ja siis asutaan kerrostalossa. Partsilla on 30 senttii lunta, ja tuuli ottaa kokoajan tohon..[/QUOTE]

siis sä valitat kun et saa nukkua kuin 6 tuntia?ei hyvänen aika..

Ymmärrän mielipahan, mutta tuskin kummi pahaa tarkoitti. Jospa eivät vaan vielä oikein ymmärrä ja ovat kenties vielä lapsellisiakin? Mun lasten kaikkia kummeja ei kiinnosta edes nähdä kummilastaan, joten mä olisin otettu jo pelkästä kiinnostuksesta mun lasta kohtaan.

Mä olen kahden lapsen yksinhuoltaja, joten mulla on kokemusta siitä miten asiat järjestellään niin että arki sujuu ja saa itse nukuttua ja käytyä suihkussa. Se vaatii vaan sulta vähän joustamista. Toki se on vaikeampaa, kun jos on tottunut että siinä on joku toinen auttamassa ja parisuhde mahdollistaa välillä avuttomaksi heittäytymisen. Esimerkkinä vaikka suihkussa käyminen, yksi yhden lapsen äiti valitti kuinka ei pääse suihkuun vauvan hoidolta. Itselläni samanikäinen vauva + 3-vuotias eikä suihkussa käynti ollut mikään ongelma. Joko menin vauvan nukkuessa tai otin vauvan mukaan, joko turvakaukaloon (mulla ei ollut sitteriäkään) tai vanhempana siihen viereen loiskuttelemaan.

siis missä vaiheessa lapsi itki ja musiikkia laitettiin kovemmalle yms?

jos lapsi nukkuu kahdeksan tuntia, ja olette jossain kylässä, niin en käsitä miten sulla suihkuun yms menis kaksi tuntia??

kylläkin todella hyvin ymmärrän, että ärsyttää, jos on luvattu, että ollaan lapsen kanssa kun aamulla herää (oliko näin luvattu?), ja sitten tehdään toisin. on myös epäkohteliasta jatkaa unia, kun on vieraita talossa..

ja äsken tosiaan kirjoitit, että käyt suihkussa vauvan ollessa unilla, ja vauva nukkuu hyvin sen kahdeksan tuntia putkeen.. mutta alussa kirjoitit, kuinka et saanut olla rauhassa hiustenpesulla, kun eivät viitsineet katsoa vauvaa sen aikaa..??

ja viimeinen ihmettely: jos vauva nukkuu yön hyvin putkeen (sen 8 tuntia), niin miksi lähdet johonkin yökyläilemään levon tarpeessa? eikös paremminkin olisi kiva nukkua se yö kotona, ja pyytää jotain apua niiksi aamuiksi tai illoiksi? siis ei kai vauvaa tarvitse yöllä hoitaa, jos kerran nukkuu sikeästi.

Esimerkkinä vaikka suihkussa käyminen, yksi yhden lapsen äiti valitti kuinka ei pääse suihkuun vauvan hoidolta. Itselläni samanikäinen vauva + 3-vuotias eikä suihkussa käynti ollut mikään ongelma. Joko menin vauvan nukkuessa tai otin vauvan mukaan, joko turvakaukaloon (mulla ei ollut sitteriäkään) tai vanhempana siihen viereen loiskuttelemaan.

no näinpä, tätä vaikeutta mäkään en ymmärrä..
se toki on ärsyttävää, JOS joku lupaa vauvaa hoitaa suihkun ajan, ja sit tullaan keskeyttämään, jos kehtaa kerrankin olla rauhassa 10 min suihkussa.

siis nyt en tajua! Vauva nukkuu putkeen 8h ja siltikään et saa levättyä. Pakkoko sinne suihkuun on mennä illalla jos on lopen uupunut. Minulla ainakin menee unet suihkussa käymisen edelle ja kaiken muunkin. Menisin samantein nukkumaan kun vauva nukahtaa ja sitten virkeänä aamulla ylös ja suihkuun. Minulla ollut vauva joka nukkui tunnin pätkissä koko yön.

[QUOTE="vieras";22850316]siis sä valitat kun et saa nukkua kuin 6 tuntia?ei hyvänen aika..[/QUOTE]

No kyllä valitan. Meillä nukuttiin monta kuukautta niin, että vauva heräs sen 6 tnnin aikana 10 kertaa!
Kyllä se alkaa joskus verottaa.

Niin lapsi nukkuu just sen 8 tuntia. Ei aina sitäkään. Ja tätä herkkua on ollut nyt 3 viikkoa. 11kk heräsin 10-15 kertaa yössä.
Niin, ja kummi lupasi aamulla herätä vauvan kanssa. Niin, ja ihan senkin takia sinne menin, ettei tarvitsisi YKSIN olla kotona aina.

Eniten mua kuitenkin ärsyttää tyhjät lupaukset. Ja tämä kummi on yli 30v.

Itsekään en käsitä tuota, kun monen mielestä on tosi vaikeaa tehdä ihan normaaleita asioita vauvan kanssa. Minä en ole yh, mutta paljon ollut lasten kanssa yksin ja meillä on vielä koirakin. Käyn tinkimättä joka ilta suihkussa ja jos vauva ollut hereillä niin vauva sitteriin mukaan ja isompana tosiaan sitten läträämään siihen viereen. Näin toimin myös, kun veljeni vauva oli meillä vauvavuonna aika usein yökylässä. Yleensä vauva nukahtaa siihen sitteriin, kun kuuntelee sitä veden lorinaa.

Monelle tuntuu siivouskin olevan vaikeaa, jos vauva on hereillä. Vauva manducaan, kantoliinaan, sitteriin, bumboon... mihin tahansa ja siivous käy helposti.

Jos vauva nukkuu 8 h putkeen heräämättä niin eikö sun kannattaisi mennä nukkumaan heti vauvan kanssa samaan aikaan, niin saisit itsekin nukuttua sen 8 h?
Ihan omaa tyhmyyttä jos vietät 2 tuntia suihkussa iltaisin tai muuten tuhlaat nukkuma-aikaasi...

[QUOTE="Tessa";22851771]Niin lapsi nukkuu just sen 8 tuntia. Ei aina sitäkään. Ja tätä herkkua on ollut nyt 3 viikkoa. 11kk heräsin 10-15 kertaa yössä.
Niin, ja kummi lupasi aamulla herätä vauvan kanssa. Niin, ja ihan senkin takia sinne menin, ettei tarvitsisi YKSIN olla kotona aina.

Eniten mua kuitenkin ärsyttää tyhjät lupaukset. Ja tämä kummi on yli 30v.[/QUOTE]

en kyllä vieläkään ymmärrä mitä sä valitat?meillä esikoinen rupesi nukkumaan kokonaisia öitä vasta 4 vuotiaana siihen asti mentiin niin että joka yö herättiin 30min-1h välein.eikä lapsesta löytynyt mitään vikaa vaikka lääkäreissä juostiin.seuraavaksi saimme kaksoset jotka ovat tällä hetkellä 4,5 vuotiaita ja ovat vajaa kaksi vuotta nukkuneet kokonaisia öitä.kummasti sitä vain jaksanut ilman sivullisten apujakin.kai sulla mieskin voi herätä välillä öisin vaikka se töissä käviskin?

[QUOTE="kolmen äiti";22851817]Itsekään en käsitä tuota, kun monen mielestä on tosi vaikeaa tehdä ihan normaaleita asioita vauvan kanssa. Minä en ole yh, mutta paljon ollut lasten kanssa yksin ja meillä on vielä koirakin. Käyn tinkimättä joka ilta suihkussa ja jos vauva ollut hereillä niin vauva sitteriin mukaan ja isompana tosiaan sitten läträämään siihen viereen. Näin toimin myös, kun veljeni vauva oli meillä vauvavuonna aika usein yökylässä. Yleensä vauva nukahtaa siihen sitteriin, kun kuuntelee sitä veden lorinaa.

Monelle tuntuu siivouskin olevan vaikeaa, jos vauva on hereillä. Vauva manducaan, kantoliinaan, sitteriin, bumboon... mihin tahansa ja siivous käy helposti.[/QUOTE]

Ei mulle toi ole ongelma. Mun pointtina oli se, että oisin saannu ihan rauhassa saunoa!
JA kerrankin nukkua aamulla.. Ja varsinkin kun oli luvattu.
JA kyllä mä käyn joka ilta suihkussa, kun lapsi nukkuu.
Pointtina tossa oli se, että en saannukkaan rauhassa suihkussa olla. Vauva nyt sattu herää, ja halusi tutin. Mutta, mut piti erikseen sieltä hälyyttää pois. He eivät voineet laittaa tuttia suuhun. Eniten loukkaa se, että olen vieraana ja saan yksin aamulla valvoa monta tuntia...
Joo, ja kyllä mä usein menen samaanaikaan nukkumaan. Mutta usein valvon vielä tunnin, koska se on mun ja miehen yhteistä aikaa, jolloin haluan vaan olla rauhassa kainalossa..

[QUOTE="vieras";22851980]en kyllä vieläkään ymmärrä mitä sä valitat?meillä esikoinen rupesi nukkumaan kokonaisia öitä vasta 4 vuotiaana siihen asti mentiin niin että joka yö herättiin 30min-1h välein.eikä lapsesta löytynyt mitään vikaa vaikka lääkäreissä juostiin.seuraavaksi saimme kaksoset jotka ovat tällä hetkellä 4,5 vuotiaita ja ovat vajaa kaksi vuotta nukkuneet kokonaisia öitä.kummasti sitä vain jaksanut ilman sivullisten apujakin.kai sulla mieskin voi herätä välillä öisin vaikka se töissä käviskin?[/QUOTE]

Aika vaikeeta herääminen yöllä, jos työvuorot painottuu öihin. Ja miks mun pitäis leikkiä jotain superäitiä, joka ei sais valittaa väsymystään.
JA pointtina olikin se, että V*TUTTAA TYHJÄT LUPAUKSET !!!!!
Jos itse kutsun kylään ja lämmitän saunan. Annan saunoa rauhassa, vaikka olisinkin lapsi mukana. Enkä todellakaan itse jatkaisi unia monta tuntia aamulla.

Ne kummirukat ei vaan pärjänneet lapsen kanssa. Halusivat auttaa, mutta eivät osanneet. Tietysti se harmittaa, mutta koita löytää myös vähän ymmärrystä. Toki olivat erittäin epäkohteliaita, kun nukkuivat noin pitkälle vaikka olit siellä vieraana.

[QUOTE="Tessa";22852021]Ei mulle toi ole ongelma. Mun pointtina oli se, että oisin saannu ihan rauhassa saunoa!
JA kerrankin nukkua aamulla.. Ja varsinkin kun oli luvattu.
JA kyllä mä käyn joka ilta suihkussa, kun lapsi nukkuu.
Pointtina tossa oli se, että en saannukkaan rauhassa suihkussa olla. Vauva nyt sattu herää, ja halusi tutin. Mutta, mut piti erikseen sieltä hälyyttää pois. He eivät voineet laittaa tuttia suuhun. Eniten loukkaa se, että olen vieraana ja saan yksin aamulla valvoa monta tuntia...
Joo, ja kyllä mä usein menen samaanaikaan nukkumaan. Mutta usein valvon vielä tunnin, koska se on mun ja miehen yhteistä aikaa, jolloin haluan vaan olla rauhassa kainalossa..[/QUOTE]

Ja kun he tulivat sanomaan siitä tutista niin sinä, et osannut sanoa että "NO LAITTAKAA SILLE TUTTI SUUHUN?!?!"

Yhteistyössä