lapsen luovutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuohtunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuohtunut"

Vieras
Exäni (lapseni isän) piti hakea lapsi vanhempieni luota viikonlopuksi luokseen. Isäni soittaa minulle että tämän Exäni uusi nainen tulee kuulemma hakemaan lapsen. Tämä Exäni uusi nainen ei ole suostunut puhumaan ikinä kanssani, eikä näkemään minua, vaikka emme ole koskaan tavanneet, emmekä puhuneet ja minusta olisi hyvä tietää kuka lapseni kanssa viettää aikaa. Exäni ei minulta viitsinyt kysyä käykö tämmöinen järjestely. Ilmoitin ettei lasta anneta mukaan ihmiselle joka ei pysty olemaan kanssani missään tekemisissä. Exäni ilmoitti ettei aio sitten ottaa lasta ollenkaan luokseen.

Minua häiritsee, ettei tämä Nainen voi esittäytyä eikä jutella kanssani, aikuisiahan tässä ollaan. Eikä tämä Ex mieheni edes kysynyt minulta onko asia ok, jos tämä uusi naisensa lapsen hakee. Älytöntä mielestäni sekin että lapsen isä kieltäytyy ottamasta lasta ihan kuon rangaistukseksi, kun en lasta täysin minulle vieraalle ihmiselle anna.

[QUOTE="tuohtunut";30163053]Älytöntä mielestäni sekin että lapsen isä kieltäytyy ottamasta lasta ihan kuon rangaistukseksi, kun en lasta täysin minulle vieraalle ihmiselle anna.[/QUOTE]

Mutta onkonainen lapselle vieras? Jos ei niin en kyllä ymmärrä sun touhua.

[QUOTE="tuohtunut";30163053]Minua häiritsee, ettei tämä Nainen voi esittäytyä eikä jutella kanssani, aikuisiahan tässä ollaan. Eikä tämä Ex mieheni edes kysynyt minulta onko asia ok, jos tämä uusi naisensa lapsen hakee. Älytöntä mielestäni sekin että lapsen isä kieltäytyy ottamasta lasta ihan kuon rangaistukseksi, kun en lasta täysin minulle vieraalle ihmiselle anna.[/QUOTE]

Totta, on älytöntä.

Mutta tuskin sinäkään kyselet exältäsi kaikkien ihmisten kohdalla, että onko ok jos on lapsenne kanssa tekemisissä. Eli nuo päätköset kumpikin tekee omalla tahollaan, eikö?

Minusta se on lapsen takiakin tärkeää, että vanhemmat ja lapsen kanssa olevat henkilöt pystyvät keskenään puhumaan. Myös minun nykyiselleni oli itsestään selvyys esitellä itsensä lapseni isälle ku lapsen kanssa viettää aikaa. Isä olisi hyvin itse saanut lapsen haettua, jos olisi halunnut. Kyllä se myös on niin että tuommoiset asiat on sen toisen vanhemman kanssa sovittava. Lapsi on vuoden ikäinen ja on nähnyt tämän Exäni uuden.

Ja jatkan vielä että kyllä se mietityttää, miksei tämä nainen halua minua nähdä saati tule morjestamaan, kun lapsi tuodaan kotiin tai haetaan mutta minun pitäisi suostua Exäni pompotteluun ja luovuttaa lapsi vanhemmiltani minulle vieraalle ihmisen mukaan, joka ei halua olla minun kanssani missään tekemisissä. Olisivat vaikka hakeneet lapsen yhdessä.

[QUOTE="tuohtunut";30163156]Ja jatkan vielä että kyllä se mietityttää, miksei tämä nainen halua minua nähdä saati tule morjestamaan, kun lapsi tuodaan kotiin tai haetaan mutta minun pitäisi suostua Exäni pompotteluun ja luovuttaa lapsi vanhemmiltani minulle vieraalle ihmisen mukaan, joka ei halua olla minun kanssani missään tekemisissä. Olisivat vaikka hakeneet lapsen yhdessä.[/QUOTE]
Ehkä exäsi on puhunut kaikkea sontaa sinusta tälle uudelle vaimoehdokkaalleen ja tämä ei uskalla tavata sinua. Ehkä he pelkäävät, että hyökkäät päälle.

Ihan oikein teit, en minäkään olisi suostunut luovuttamaan lastani minulle vieraalle ihmiselle!!! sillä hiukan oudolta tuntuu tuon exäsi uuden käytös... ja vielä lapsellisempaa oli lapsesi isän käytös,,no uskon että lapsellasi ja sinulla on kiva viikonloppu yhdessä, parempi ettei lapsi sitten menekkään jos tuollaista touhua on!!!

Noin pienelle lapselle jo viikonlopun erossaolo pääasiallisesta hoitajasta on rankka paikka (lyhyet ja tiheät tapaamiset olisi parempia), miksi lapsi pitää vielä pompottaa isovanhempien kautta isälleen? Ja itsekin siinä poikkesit normaalista lapsen edun mukaisesta käytännöstä, että lähivanhempi luovuttaa lapsen etävanhemmalle, joten onko sinulla oikeutta purnata siitä kuka lapsen hakee? Ei sillä nyt juuri merkitystä ole, jos kyse on vaan hakumatkasta ja todennäköisesti isällä oli joku syy, miksi hänelle ei hakeminen sopinut.

Lapsen tilanne on kyllä tosi ikävä, kun noin pienenä joutuu tuolla tavalla pompoteltavaksi, mutta ei tilanne nyksän tervehdyksillä mihinkään muutu. Sitä paitsi nyt kyllä varmasti pilasit kaikki mahdollisuudet keskusteluyhteyden syntymiselle.

Lapsellista toimintaa kaikilta osapuolilta.

On se kyllä kieltämättä vähän hassua, jos ex:äsi nykyinen ei suostu tapaamaan sinua. Mutta kun asiaa pohdin omalle kohdalleni, niin en kyllä keksi mitään syytä siihen, miksi lähtisin kieltämään lapseni luovutusta tuossa kohtaa.

Luotan kyllä, että mieheni (joka siis tuolloin olisi ex) lapsen isänä kykenee tekemään järkeviä äätöksiä sen suhteen, että onko tuo hänen uusi naisensa kykenevä hakemaan lapsen, vai ei. Ja jos miehen mielestä on, niin en tosiaan näe asiassa ongelmaa.

Ihan oikein ap toimi. Kuka luovuttaa lapsen täysin vieraalle henkilölle? Vuoden ikäinen ei varmasti tunnista vaikka olisi tavannutkin. Noin pienen lapsen luovuttaisin vain ex-puolison tai hänen isovanhemman/siskon/veljen huostaan JONKA OLEN TAVANNUT. Turvallisempaa kaikille.
Jotain hämärää lie jos uusi vaimoke ei sinua halua tavata... Aikuisten kesken pitäisi pystyä olemaan väleissä ja sopimaan asioista.

Jos kyseinen nainen on kaikki ajat lapsen kanssa. Yksivuotias tunnistaa kyllä. Hankaloitat exäsi uutta elämää. On ihan normaalia, että toinen uusperheen vanhemmista hakre lapsen. Mieheni exä yritti vuosia sitten samaa. En olisi saanut hakea lasta päiväkodista, mutta yhteishuoltajuudessa mieheni laittoi minut hakulistalle. Exä oli jopa soitellut päiväkotiin ja uhkaillut.

Wtf?!

Lapsi on 1-vuotias, molemmilla vanhemmilla uudet kumppanit ja sitten vielä pikkuista riepotetaan ap.n vanhempien kautta viikonlopuksi isälleen!!
Nuin pienelle ei suositella viikonlopputapaamisia, vaan tapaamisia etävanhemman kanssa tulisi olla tiheästi. Ei niin, että lapsi viettää pitkiä aikoja (kyllä, viikonloppu ON pitkä aika nuin pienelle) erossa lähivanhemmasta.

Että jokainen aikuinen tässä tapauksessa on toiminut väärin! Kukaan ei ole ajatellut pienen parasta.

Eikö kenestäkään muusta ole kummallista että lapsi on vasta 1v ja molemmilla osapuolilla on jo sellaiset uudet kumppanit jotka ovat lapsen elämässä mukana? Melkoisen nopeaa toimintaa kaikin puolin, kauanko erosta on aikaa? Sekin kieltämättä hieman erikoinen ratkaisu että lapsi haetaan ap:n vanhemmilta.
Kuitenkin se että nainen ei ole halunnut sua tavata, ei tarkoita etteikö se olisi kykenevä viettämään aikaa lapsen kanssa. Sä otat asian nyt henkilökohtaisesti etkä osaa erottaa noita toisistaan. Miten se, että sä moikkaat, kättelet, vaihdat pari sanaa säästää tarkoittaisi että sen jälkeen sä TUNNET sen naisen? Ei millään tavoin. Eihän sunkaan eksä ja nyksä tunne toisaan vaikka ovat esitelleet itsensä toiselle. Hyväksy se tosiasia, että sä et tule nyt etkä tulevaisuudessakaan TUNTEMAAN kaikkia niitä henkilöitä joita sun lapsen elämässä on silloin kun se on isänsä luona. Sun pitää luottaa lapsen isän arvostelukykyyn ja lakata sekoittamasta aikuisten välisiä asioita lasta koskeviin asioihin.

Yhteistyössä