V
"Vieras"
Vieras
Lasten teko on itsekäs teko, vaikka sen lapsen tekisi mitenkä hyvään ja mahtavaan suhteeseen. Asetelmahan joka tapauksessa on aina se, että MINÄ haluan lapsen. Ei meistä kukaan tee/adoptoi lasta lähtökohtana se, että se olisi sille lapselle paras, vaan siksi, että me itse halutaan se lapsi.
Toki me yleensä pyrimme tarjoamaan sille lapselle sitten mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään. Mutta kuka on sanomaan, että yksnelävä nainen tarjoaisi lapselle huonommat lähtökohdat, kuin ydinperhe?
Eikö tälläkin palstalla TUHANSIA kertoja olla luettu siitä, miten perheenisät kohtelevat vaimoaan (ja jopa lapsiaan) huonosti. Ryyppäävät, pettävätä, hakkaavat, harrastavat henkistä väkivaltaa tms. Miksi lapset olisi jotenkin parempi syntyä tällaiseen perheeseen? Siksikö, että perhe on nimenomaan ydinperhe? Kyllä tässäkin perheessä on lähtökohtana voinut olla se, että molemmat vanhemmat ovat lapset halunneet...toinen ei sitten vaan välttämättä käyttäydy kuten perheeisän ja aviopuolison tulisi käyttäytyä.
Enkä ole kyllä koskaan kuullut kenenkään syyttävän lapsetonta itsekkääksi. Miksi pitäisi tehdä muksuja, jos niitä ei halua? Mun mielestäni se ei ole itsekästä, vaan järkevää.
Ja jos taas lapsia haluaa, niin sitten niitä pitää tehdä. Sen näen toki kitsekkäänä, mutta siis myös järkevänä asiana.
Näin juuri.
Ja ainakin ap nyt TIETÄÄ mitä "saa". Mitä siis tuleman pitää.
Ja astrolabelle: jospa ei koskaan rakastukaan, jospa tulee ikä vastaan, jospa...