Lapsen maksa-arvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ApuaApua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ApuaApua

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia lapsen maksa-arvoista?

Mulla puolivuotias taapero, jota imetän ja nyt lievää nousua näissä arvoissa...mitään en näistä itse ymmärrä ja lääkärikään ei tietenkään rupea mitään muuta sanomaan kuin että "seurataan". Nähtävästi vielä ei olekaan mitään "hätää", mutta silti mietityttää kun ovat kuitenkin normaalista poikkeavia. Pituuskasvu lapsella on ollut hieman hitaampaa. Muuten tyytyväinen ja hyvin syövä lapsi.

Siis kamalaa...en tiedä muuta kuin että olivat 55-60 välillä. Normaali kuulema on 30 jotain. Ja jos niitä on useampia eri arvoja niin ei hajuakaan....=( Ja tiedän että tämä on vähäinen nousu mutta mistä ihmeestä tällaiset yleensä voi johtua? Näin maallikkona minulle ei tule mieleen mitään muuta tuosta sanasta "maksa-arvot" kuin alkoholisti...mitä lapseni ei tietenkään ole enkä sen puoleen minäkään. =) Onneksi kuitenkin on kontrolliaika varattuna mutta siltihän tämä mietityttää.

Miksi niitä arvoja ylipäätään katsottiin? Rutiineihin esimerkiksi neuvolassa se ei kuulu.
Monet infektiot saattavat nostaa väliaikaisesti maksa-arvoja eikä se useimmiten ole vaarallista ja tilanne korjaantuu yleensä itsekseen, maksalla on ihmeellinen taipumus korjata itse itsensä ja palautua ennalleen