Lapsen masturbointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuli

Uusi jäsen
18.10.2012
10
0
1
Sattuipa tänään seuraavanlainen tilanne:

Tytär 12v. oli ollut pitkään huoneessaan eikä ollut kuullut huhuilujani, ihan syömään olin kutsumassa. Koputin hänen huoneensa oveen, yleensä sanoo jos ei halua että mennään sisään. Nyt ei kuitenkaan sanonut mitään, joten varovasti avasin oven.

Siellä olikin tyttö housut kintussa sängyllä makaamassa ja kuulokkeet korvillaan, jotakin työntämässä alapäähänsä. Vaikka itsetyydytys on normaalia ja suotavaa iästä huolimatta, niin en osannut nolostuksissani tehdä mitään muuta kuin mumista jotain ja laittaa oven kiinni. Kerkesin nähdä lattialla myös hajuvesipulloja, hiusharjan tms. mitä varmaan käyttänyt puuhaan?!

Mitä tekisitte/sanoisitte jälkeenpäin asiasta? Tytär ollut todella häpeilevän oloinen loppupäivän, ihan ymmärrettävää! Koetin puhua asiasta tyyliin "ei tarvitse hävetä mikä moka sattui", kai tää ajan kanssa tästä laantuu...

Surkuhupaisaa?

Unohda koko asia nyt. Älä sinä ole normaalia hiljaisempi vaan höpöttele yms., näytä tytölle että sinua ei vaivaa vaan olet jo unohtanut koko jutun.

Sitten vasta paljon myöhemmin ota asia puheeksi, ikään kuin ensimmäistä kertaa.

Mäkään en oikeen käsitä miksi tommonen pitäs ottaa puheeksi. Ei teinit halua puhua tuommosista kenenkään kanssa, masturbointi on yksityisasia. Ite olisin vaan tiuskinut äidille, jos hän olis mut tossa iässä (tai muulloinkaan) yllättänyt ja sitten vielä alkanut puhumaan asiasta!

• Tykkää
Reactions: fortunate
Vaikeaa vielä ajatella miten lopulta toimin, mutta lähinnä siksi tuo puhuminen tyttären kanssa tuntuu luontevalta koska meillä on ollut tapana puhua lähes tulkoon asiasta kuin asiasta. Hänellä taipumusta aloittaa keskusteluja hankalistakin asioista kanssani. Voi olla, että en ota asiaa puheeksi jos tilanne siltä tuntuu, mutta jos tyttö haluaa asiasta puhua niin tottakai.

Kenellekkään käynyt vastaavaa?

Haluatteko itse puhua lastenne kanssa omasta seksielämästänne tai masturboinnista tai muusta seksiin liittyvistä henkilökohtaisista asioista? Itse en halua puhua niistä äitini kanssa vaikka olen jo aikuinen.

Toki lapsen kanssa voi puhua seksistä noin niin kuin yleisesti, mutta ei mielestäni omista kokemuksista. Vai kuka haluaa jutella äitinsä kanssa masturboinnista.. Aika harva varmaan.

Itse olisin sen kannalla että asiasta puhuttaisiin melko avoimesti, ettei se jäisi hiertämään välejämme. Kun muuten puhumme asioista niin avoimesti.

Ilmeisesti tytär ei tästä asiasta halua puhua avoimesti, kun ei ole sulle koskaan mitään aiheesta puhunut, ja antaa nytkin ymmärtää, ettei halua siitä puhua?

Mä voin kuvitella, että mua olisi ällöttänyt ja inhottanut todella paljon, jos olisi pitänyt (tai pitäisi) puhua omasta masturboinnista äidin kanssa, vaikka muuten voin puhua melkeinpä mistä vaan.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Annat asian olla! Noi on tosi henkilökohtaisia juttuja, mitkä ei kuulu vanhemmille, vaikka hän vasta lapsi onkin. : /
Nyt täytyy vaan toivoa, ettei mitään vahinkoa tullut ja joitain estoja seksuaalisuuteen. Auts!
Olisin hävennyt silmät päästäni, mikäli itse olisin moisista jäänyt kiinni, aloitin itsetutkiskelun tosi nuorena.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Aikaisemmin puhuttu seksistä normaaliin sävyyn tms mitä vanhempien osuus "valistukseen" yleensäkin on.

Eli kyse ei ole mistään väkisin utelusta/ahdistelusta, en ole asiasta kysellyt vielä, aika näyttää jos haluaa tulla puhumaan.

Annat asian olla! Noi on tosi henkilökohtaisia juttuja, mitkä ei kuulu vanhemmille, vaikka hän vasta lapsi onkin. : /
Nyt täytyy vaan toivoa, ettei mitään vahinkoa tullut ja joitain estoja seksuaalisuuteen. Auts!
Olisin hävennyt silmät päästäni, mikäli itse olisin moisista jäänyt kiinni, aloitin itsetutkiskelun tosi nuorena.

Toivon itsekin, että ei jää mitään ahdistusta liittyen omaan seksuaalisuuteen tms asian tiimoilta.

Mut on äiti kans yllättänyt suunnillee samanikäisenä samasta puuhasta. Luojan kiitos oli niinku mitään ei olisi tapahtunut. :D Muistan kyllä asian edelleen hyvin selvästi, mutta ei siitä mitään traumoja jäänyt seksielämään. Edelleen jos ajattelen ni tulee kiusaantunut olo vaikka siitä on reilusti toista kymmentä vuotta. :")

Joops, ihan kaikesta ei tartte puhua. :)

Kiitos kaikille ketkä mielipiteensä ilmaisi asiaan.
Päätin pysyä asiasta hiljaa. Oli niin hämmentävä tilanne että huhuh... Nyt tyttö jo oleskelee ihmisten ilmoilla. Ja en todellakaan aio kertoa miehelleni tai muullekkaan tästä, loukkaisi jo yksityisyyttä.

• Tykkää
Reactions: Joxu ja ansarikukka
Mulla oli (ja on) ollut äidin kanssa aina myös avoimet välit. Puhuttiin niin kaikesta, menkoista ja seksistä (yleisesti!) mutta ei silti kuitenkaan omista kokemuksista. Jotain henkilökohtaista kuitenkin sai ja pitääkin saada olla, niin äidillä kuin tyttärellä.

Älä sinä kuitenkaan käyttäydy vaivaantuneesti. Normaaliahan se on tuossa iässä itseään tutkiskella ja tunnustella :)

Mietin ihan samaa. Jos en muuta puhuisi asiasta lapselle, niin vähintäänkin valistaisin, ettei nyt mitään hiusharjaa kannata pimppiin tunkea. Jo hygieniaakin ajatellen aika arveluttavaa..

Sanot vaan tyttärellesi, että on ihan normaalia pitää itseään hyvänä ja kuuluu yhtenä osana ihmisen seksuaalisuutta. Et ole tehnyt mitään väärää ja itseään saa tutkia ja saa tutustua omaan kehoonsa, se on osa itsensä rakastamista ja jokainen tekee sitä. Ei sun tarvitse tuntea siitä häpeää tai nolostua siitä, että välität itsestäs. Mistä sun tyttäresi muuten tietäisi, mikä joskus seksissä tuntuu hyvältä, mikä tuottaa mielihyvää. Älä sä ainakaan ala nolostella ja tuntea häpeetä, saat aiheutettua vaan painetta tyttärellesi ja se tuo ongelmia myös myöhemmin. Nyt avointa keskustelua rennoissa merkeissä. Mutta, ne mitä alapähänsä laittaa pitäis olla todella puhtaita, ettei tule tulehduksia, kuten esim. hiusharja. Ei tossa ole mitää väärää, itsestään täytyy saada nauttia joillekkin tuo on rentoutumis keino :).

Yhteistyössä