Lapsen migreeni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
onko kenenkään 9 vuotiaalla ollut migreeniä noin kahden viikon välein???

Alkaa pikku hiljaa jo vituttaa....
siis migreeni todettu neurolla 6vuotiaana (suljettiin kuvauksissa kasvaimet pois)

JA silmät tutkittu eskarissa...

Nyt varmaan pitää varata uus aika silmälääkäriin ja en tiiä mitä tekis...???

HUOLESTUTTAA!!!

Meidän pojalla oli pahimmillaan 2-3 kertaa viikossa. Pojalla todettu migreeni 4-5 vuotiaana. Pahinta aikaa on juuri kevät, kun aurinko paistaa matalalta ja vielä heijastuu hangesta. Ikää pojalla ens kuussa 10v ja estolääkitystä syö, syönyt yhtäjaksosesti jo kohta vuoden.

Mulla on nyt 14v migreenikkö joll todettu 5v. Vaihtelee kohtausten välit, mutta kaikki Ttavallisuudesta" poikkeava elämässä provosoi kahtauksia. Näillä on pärjätty (lääkityksen lisäks) mahdollisimman säännöllinen nukkumisrytmi, myös viikonloppuisin, säännölliset ruokailut, vähän konepelejä (netti, pleikkari). Mut kokeet koulussa ja kaikenlaiset pikku jutut saa helposti aikaan tiheämpää oireilua. Kurja tauti :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
siis varmaan silmälääkärin kautta omalle lääkärille??
Vai voiko se omalääkäri/lastenlääkäri katsoo silmät??
Siis ihan näkö ja taittoviat?

Me ollaan käytetty alusta lähtien samalla lastenlääkärillä. Näön katsoo sit silmälääkäri.

Mulla alkoi tuon ikäsenä ja huippuunsa migreeni pääsi yläasteella. Mulla oli lääkkeet vaan kohtaukseen (pahoinvointiin ja toinen lääke "itse kohtaukseen"). mulla myös laukas tosi helpolla kohtauksen. ja pari kertaa kuussa tuli. Voi pientä raukkaa, kun joutuu migreenistä kärsiä :(

Meidän samanikäisellä kuopuksella myös pääkipua n. 2-3 viikon välein. Eskarissa ollessa oli pahimmillaan ja magneettikuvauksessa ei löytynyt mitään hälyyttävää.eikä myöskään näkötarkastuksissa ole ollut mitään. Nyt pääkipua tulee enimmäkseen 5 tunnin koulupäivänä. Migreenidiagnoosia ei ole tehty ja särkylääkkeellä menee yleensä ohi. Valittaa valo- ja ääniarkuutta pääkivun ollessa. Mulla itsellä migreenikohtauksia kerran-pari vuodessa - raskausaikoina oli tiheämmin.

Meidän 8 vuotiaalla ei onneks ole kuin ehkä kerran kaks kuussa. Tulee yleensä niin pahaksi että oksentaa. Lähtee kuitenkin normaali särkylääkkeillä pois. Toivottavasti ei tästä pahenis. Säännöllistä elämänrytmiä tarvitaan myös meillä.

Yhteistyössä