Lapsen migreeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Poika tuli tänään kesken päivän pois koulusta. Oli pää kipeä ja oli 2 kertaa oksentanut. Kotona oksensi viel kerran. Mut ei osannut sanoa kumpi kipeämpi pää vai maha. Nukkui sitten muutaman tunnin ja nyt on jo parempi. Päätä valittaa vieläkin. Maha ei tunnu olevan kipeä, ennemminki nälkäinen. Jotain on jo synyt ja pysyy sisällä. Siis itse ensin ajattelin et on mahatautia.
Ja nyt tuli sit mieleen et viime talvena oli samanlainen tapaus. Vain tämä yks oksenki ja silloinki oli pääkipeä. Mahatautina sitä silloin kyllä pidin..
Eli oisko jollain kokemusta tuosta migreenistä?

Ei sen kummempaa kokemusta kun että siskon 4v. tytöllä oli ainakin kerran migreeni... Pää kipee aamusta asti, iltapäivällä myös huono olo ja sitten pari kertaa oksensi, meni nukkumaan ja illalla oli jo ihan terve.

Muutenkin hänellä ilmeisesti toisinaan on päänsärkyjä. :/

Kuulostaa migreeniltä, minulla todettu migreeni 5-vuotiaana joten kyllä pienilläkin voi olla se. Silloin kun minut diagnosoitiin, niin migreenistä ei vielä puhuttu hirveesti. Äitini murehtii nykyäänkin vielä, kun minun voimakkaita pääkipujani ei aluksi otettu todesta. Minua pidettiin outona, kun saatoin 2 päivää maata pimeässä peiton alla ja mikään ei pysynyt sisällä. Ota sinä ainakin tosissasi lapsesi pääkipu, ja anna lääkettä tarvittaessa.

Meillä myös pojalla migreeni, ja ollut aika pienestä asti. Lääkkeenä toimii Panadol, jos sen ottaa ajoissa niin ei oksenna. Mutta jos ei ehdi niin laatta lentää, poika haluaa viileeseen suihkuun, nukkuu muutaman tunnin ja sitten onkin jo nälkä. Nyt poika on jo 13v ja kohtauksia tulee harvoin.

tuossa googlellla hain ja kyllä nuo passais migreeniin. ei kyllä muuten valita päänsärkyä koskaan. Sanoi kyllä et viime yön nukkui huonosti kun heräs monta kertaa vauvan itkuun (vauva huusi käytännössä koko yön) et oisko sit väsymys ollu syynä tuohon.
Mut taidan päästää pojan kouluun huomenna jos ite sitä haluaa. Mietin vain et pitääkö mun käyttää sitä lääkärissä? kohtaus meni kuitenkin kotikonsteilla ohi.

Yhteistyössä