Lapsen mummi ei ole hänen biologinen isoäitinsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsuuden pitkä varjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapsilla ei ole kumpaakaan biologista pappaa elossa. Valitettavasti mieheni isä kuoli juuri ennen esikoisen syntymää ja omani kuoli yli 20-vuotta sitten.
Äitini on "uusissa" naimisissa, en kutsu äidin miestä isäpuoleksi vaan hänen etunimellään (olen ollut aikuinen kun he ovat tavanneet). Lapsille hän on kuitenkin pappa.
Alusta asti ollaan kerrottu asian "todellinen" laita, että isät ja sitä myöden heidän biologiset isoisät ovat taivaassa (tai missä sitten ovatkin) ja pappa on silti pappa. Ja rakas onkin :) Mieheni äidin miesystävä ei ole saanut mitään "titteliä", häntä kutsutaan vaan etunimellä, vaikka on tärkeä lapsille myös hän.
Ja mun äidin miehen biologiset lapsenlapset ovat uusio-serkkuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsuuden pitkä varjo;26999462:
Tämä on hyvä. Minkä ikäinen lapsesi oli kun selitit hänelle näin?

Oisko ollut joku neljän, viiden vanha...? Viimeistään kuuden vanhana ainakin. Me ollaan käsitelty tuo alkoholipuoli aika aikaisin, kun täällä päin asuu jos jonkinlaista tallaajaa, jotkut enemmän jotkut vähemmän kännissä. Varmaan neljän, viiden vanhana käytiin se alkoholi läpi ja sitten myöhemmin sitä, että alkoholi ei tee kaikista sellaisia, vaan että alkoholia voi ottaa myös ihan kohtuudella. Että jos vaikka joku ottaa saunan jälkeen kaljan, se ei tee siitä alkoholistia. Itse olen absolutisti, joten musta on tärkeää opettaa lapselle, että on olemassa muitakin "muotoja" kuin alkoholismi ja absolutismi.

Yhteistyössä