Lapsen näkökulmasta kivempi äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija

Vieras
Onko se:

1. Nuttura kireellä, pahantuulinen karjuva akka joka keskittyy vain palstailuun ja muutenkin omiin juttuihinsa??? (mutta vesiselvä)

Vai

2. Muutaman viikonloppu kaljan/siiderin nautiskeleva mukava, leppoisa ja leikkisä iloinen rakastava äiti???

Tää on kyllä niin outo... Siis voiko olla mukava vain jos naukkailee viikonloppuisin? Eikö voi olla mukava äiti jos ei juo? En edes vastaa tähän koska kohta 3. puuttuu.

Mistä tiedät, että hiprakassa oleva äiti on lapsen näkökulmasta iloinen, leikkisä ja rakastava? Minusta oma äitini oli silloin kummallinen, nolostuttava kaikessa rakastavuudessaan ja kaikesta iloisuudesta huolimatta jotenkin arvaamaton.

Tiesittekös muuten, miten pahalle se yhdenkin oluen ja siiderin hajua haisee lapsen nenään? =)
Minä olen tässä raskauden aikana haistellut( :D ) vaikkas mitä ja kyllä nuo edellämainitut ovat hirveitä hajuja, voin kuvitella miltä ne lapsen nenään haisevat esim leikkiessä/pelatessa aikuisen kanssa, joka on naukkaillut.

Ykkönen on varmaan lapsen mielestä turvallisempi. Kakkostapauksessa äiti on kireä ja rentoutuu ja muuttuu mukavaksi parin kaljan jälkeen.

Mua ainakin ahdisti suunnattomasti lapsena mukava,rento ja kaljanhajuinen isä, koska ei ollut oma itsensä. Parempi oli ehdottomasti se lehdentakaa murisija.

muutama viikoloppukalja on ilmeisesti aika suhteellinen käsite... en minä ole muutamasta kaljasta humalassa eikä takuulla käytös muutu agressiiviseksi saatika että rupeaisin kännissä sönköttämään jotain älytöntä kontaten perse olkapäällä ympäri asuntoa :D

Eikä muuten omien vanhempien kaljan tai muun alkoholin juominenkaan ole koskaan ahdistanut

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutama viikoloppukalja on ilmeisesti aika suhteellinen käsite... en minä ole muutamasta kaljasta humalassa eikä takuulla käytös muutu agressiiviseksi saatika että rupeaisin kännissä sönköttämään jotain älytöntä kontaten perse olkapäällä ympäri asuntoa :D

Eikä muuten omien vanhempien kaljan tai muun alkoholin juominenkaan ole koskaan ahdistanut

Samaa naureskelin. Jos päivän aikana vetää vaikka kolme siideriä, niin tuskin kovin kännissä sönköttää.

Aika hauskaa kun jotkut koittaa taas hakea väkisin oikeutusta alkoholin käytölleen. Kasvakaa aikuisiksi.

Alkoholi ei kuulu lasta hoitavalle aikuiselle vaikka se tekis siitä miten "mukavan" ja "rennon". Jos sitä alkoa haluaa ottaa niin parempi vaan myöntää rehellisesti itselle että on pakko ottaa eikä perustella itselleen jollain noin naurettavalla asialla että olis lapselle parempi kun äiti on pienessä. Voi jessus!