Lapsen oma raha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Hei!
Minkä ikäsen lapsen ootte antanu käyttää "omaa rahaa"? En tarkoita viikkorahaa, vaan esimerkiks lahjaks saatua kymppiä tms. Ootteko sanonu lapselle että sulla on se raha ja voit ostaa ton haluamasi lelun sillä, äiti ei osta. Kuinka pieni tälläsen asian ymmärtää? No koululainen varmaan, mut entä pienemmät?

Sitten kun ovat itse halunneet. Meidän pian 5v täyttävä poika on tänä vuonna saanut ostaa pullonpalautusrahoilla karkkia ja kerran pikkuautonkin. Itse hän ei kuitenkaan ole kassatädille rahaa uskaltanut antaa vaan veljet on yleensä hoitaneet sen puolen.

Meillä saavat joskus esim. 20 snt jolla saa ostaa haluamansa tikkarin tms. Lapsilla ikää 3 ja 4.

Isompia rahoja eivät vielä saa itse käyttää, meille muutenkin ostetaan niin harvoin leluja ja karkkeina riittää vielä tikkari tai pieni rasia.

Meidän nyt 3v likka sai mummilta 5e nimpparirahaa kun oli 2v
Mentiin kauppaan ja likka kinus kinderiä koko automatkan sinne ja kinuaminen jatkui kaupassa.

Sanoi likalle että jos käyttäydyt nätisti (käyttäytyy aina kaupassa) niin katsotaan kun päästään namihyllylle.Siihen likka "aiti, mulla on mummin antama laha,ja lilla len ottan".

Et meillä ainakin ymmerrettiin jo noin pienenä.....