Lapsen omituiset leikit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Eli kertokaas voiko lapsen "omalaatuisista" leikeistä päätellä jotakin, esim että lapsi olisi erityislapsi tms.? 3- vuotias lapsemme leikkii vain tiettyjä samoja leikkejä (koneet, putket, tuulettimet kiinnostavat) ja tuntuu että uusilla leluilla tai leikki-ideoilla ei ole kiinnostusta.

Nykyään leikki sisältää koetut tapahtumat esim lastenohjelma saatetaan leikkiä läpi niin tarkasti kun voidaan, samoin esim päiväkodin työntekijän päivän aikana tekemät toiminnot leikitään, lisäksi näihin palataan yhä uudestaan ja uudestaan joskus viikkojenkin päästä. Tuntuu kurjalta leikkiä päivästä toiseen samaa leikkiä, joka päättyy aina samalla lailla ja samaan tulokseen. Alussa pistin innostuksen piikkiin, mutta nyt alkaa vähän jo huolestuttamaan... Jos leikkiä yrittää radikaalisti muuttaa niin lapsi ei hyväksy sitä vaan haluaa että se menee samaa rataa. JOskus omatkin puheet toistuvat leikissä hyvinkin tarkasti ja tilanteet kotona. Lapsi innostuu vain tietyistä asioista eli ei ole helposti syttyvä uusille asioille. Kokemuksia? Kommentteja?

itse leikin joskus ala-asteikäisenä kaverin kanssa salkkareita barbeilla :) tietty vähän niitä tilanteita ohjelmasta matkittuna, mutta ei sitä nyt aina samaa rataa menty.

3v. on vielä aika pieni ja vasta opettelee leikkimistä, joten vielä ei mielestäni kannata huolestua. Jos parin vuoden päästä saman leikit samoin menoin jatkuu, niin sitten kannattaa huolestua, mutta ei vielä.

Yhteistyössä