lapsen painajaiset!auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
tyttö aloitti elokuussa eka luokan.jo hieman ennen sitä alkoi painajaiset.tyttö herää n.tunnin päästä nukahtamisesta huutamaan äitiä.tyttö huutaa minua,vastaa kun juttelen,pyydän syliini,niin tulee,vastaa kysymyksiin,mutta yhtäkkiä pomppaa pystyyn ja lähtee huutaen etsimään minua omasta huoneestaan,tulee takaisin kun pyydän,eli tajuaa missä on mutta ei ole täysin hereillä;silmät ja puhe(epäselvää)paljastaa sen...ei osaa/muista unesta mitään muuta kuin et siinnä on ympyröitä...aamulla muistaa kaiken mitä ollaan puhuttu kun tyttö on vielä "unessa",ja muistaa et on nähny painajaisia...
Nyt on ollut siskon syntymä kesäkuussa ja koulunalku,mutta voiko nuita estää millään tavalla?kauanko kestävät?unet tulevat liki joka toinen yö...on niin raastavaa katsoa kun toinen tuskaisena huutaa minua,ihan kuin minulle sattuisi jotain unessa,kun tyttö heittäytyy polvilleen lattialle itkemään äitiään unissaan...tyttö eo ple onneksi ainakaan vielä alkanut pelkämään nukkumaan menoa...

oisko kellään vinkkejä miten saatas rauhittumaan tytön unet?

Tyttö kärsii yöllisistä kauhukohtauksista. Laukaisevana tekijänä saattaa olla joku päivällä tapahtunut jännittävä juttu, joka sitten purkautuu yöllä näin.
Meillä pojalla on ollut näitä kohtauksia jo noin kolmevuotiaasta lähtien. Ekan luokan syksyllä niitä oli paljon, kun koulun alku oli niin jännittävää. Samoin niitä tulee herkästi, jos hän on pelannut esim. pleikkarilla. Pelit eivät ole pelottavia, mutta tällöin peli jää ikään kuin päälle, ja poika pelaa edelleen unessa...

Eli kyse on eräänlaisesta unissakävelemisestä. Googlettamalla löytyy hyviä vinkkejä. Tärkeää on vain rauhoittaa lasta, ja saattaa takaisin nukkumaan. Älä yritä herättää väkisin.

googletapa. Itse tutkin samaa juttua, että oisko meidän pojalla. Saattavat olla yöllisiä kauhukohtauksia. Sen aikana ei lasta pidä herättää toisin kun jos näkee painajaista. Painajaisen lapsi muistaa, kauhukohtausta ei.

Yhteistyössä