Lapsen päivähoito ja kotihoidontuki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Minulle uusia asioita.. Eli olen osa-päivä ja osa-ika työssä. Onko mahdollista, että lapsi on 2-3 päivää viikossa tarhassa ja saan kotihoidontukea niiltä päiviltä kun olen kotona. Eli kannattaako se, vai voiko lapsi olla joko kotona tai päiväkodissa?

Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
et saa kotihoidontukea jos lapsesi on kunnallisessa päivähoidossa päivänkin.

tjaah,veljen lapset on 3 vai oliko 4pvää kuusta hoidossa,ja sitä enempää ei kuulemma saa olla,ettei menetä kh:ta.

Jos on kunnallisessa hoidossa ei voi saada kotihoidontukea, vaikka olisi hoidossa kerran kuussa. Jos hoito on yksityisellä niin silloin saa yksityisen hoidon tukea tai kotihoidontukea, jolla voi hoitoa rahoittaa.

Osittaista hoitorahaa (muistaakseni 70 euroa kuussa) voi saada jos lyhentää työaikaansa alle 30 tuntiin viikossa, joka on siihen asti ollut ainakin puoli vuotta yli 30 tuntia viikossa. Jos hoitovapaalta menee osittain töihin ja lapset yhdeksikin päiväksi hoitoon niin ei saa mitään. Juuri tätä itse selvittelin kun olisi tarkoitus lisätä työntekoa iltahommista pariin työpäivään viikossa ja lapset menisi siis kunnalliseen päivähoitoon kymmeneksi päiväksi kuussa.

Yhteistyössä