Lapsen pappa ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liipola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap olisi oikein unelmaminiä, vain hän ja hänen miehensä ovat tarpeeksi kunniakkaita ja arvokkaita näkemään lapsen ensimmäiset tärkeät tapahtumat, herra isä jos joku muu vahingossakaan mitään sellaista näkee, pilaa vielä apn ilot ja muistot! Varsinkin isovanhemmat, kamalempaa kuvitella että voisivat haluta jonkun suhteen lapseen!

Huh, oletko sä ap ihan pilalle lellitty teiniprinsessa? Tuolla asenteella et kyllä pääse minnekään sieltä Liipolanmäeltä. Siinä vaiheessa kun nykyiset läheisesi kyllästyvät kiukutteluusi ja minä-minä-minä-vain-minä ja mun!-asenteeseesi, lapsesi joskus kilttinä saattaa pilkun tullen noutaa sut Lispetistä Ruusun kautta kotia.

Sä et omista lastasi. Lapsesi elää jo ihan erillistä elämää, kerää itsensä kautta kokemuksia ja näkee asioita ja tilanteita omalta näkökantiltaan. Nyt hän olisi nähnyt papan, saanut kiittää häntä pyörästä ja näyttää isolle yleisölle kuinka pyöräily lähtee sujumaan. Sen sijaan sinä kihiset kiukusta netissä, haukut lapsesi perheen ja myrkytät tuolla lapsellisella katkeruudellasi kaiken ympäriltäsi.

Oletko miettinyt miksei se pappa "osallistu arkeen?", kuka hitto haluaa jakaa arkea sun kanssas?

Ja btw, isovanhemmat ei ole varahoitajia tai muuten hyödynnettäviä luonnonvaroja, he ovat niitä joita meidän tulee kunnioittaa, ottaa tietyissä määrin malliakin ja ennen kaikkea he saavat noukkia rusinat pullasta mitä tulee lapsenlapsiin. Se ei ole miinusta heille eikä velvollisuus tulla yrjöpyykkiä pesemään, he ovat sen tehneet jo omien lastensa kanssa, sen sijaan he saavat napata muksut mukaan ja käydä viettämässä ihanan päivän satamassa lokkeja katsellen ja jäätelöä nauttien, ilman äiskää ja iskää.

Jos pappa on ostanut pyörän, niin halusi todennäköisesti nähdä lapsen riemun, kun näkee sen. Ja toinen seikka on se, että yleensä pyörän (yms) lahjoittaja haluaa varmasti myös lapselle tehdä tietäväksi sen, kuka sen pyörän on hänelle ostanut.

Se ilmeisesti aapeetä nyt jurppii?? Kun halusit itse ostaa pyörän ja lainata rahat siihen, etkä hyväksynyt, että pappa sen osti ja ilman sinua.

Eli kyse on siitä, että riitelette siitä, kuka lasta saa ilahduttaa? Kannattaisi ehkä kasvaa aikuiseksi teidän kaikkien ja antaa lapsen elää ja kasvaa rakastavassa ilmapiirissä.

mä ymmärrän kyllä ap:ta, koska oma isäni on juuri sellainen myös, että jos ei kaikki hypi hänen pillin mukaan, on vamasti valmis tuottamaan lapsenlapsilleen millaisen pettymyksen tahansa. pääasia on vain, että hänen tarpeensa on ennen kaikkia muita.

ap:n tilanteessa olisin ehkä purrut hammasta (vaikka pikku itkun kanssa) ja antanut ukon antaa sen pyörän ja elvistellä asian kanssa hetken ja sitten yrittänyt unohtaa ja keskittynyt olennaiseen, eli lapsen pyöräilyyn. olisin piruuttani ostanut iihen jotain tarraa, tupsua tai tööttiä, jolla olisin saanut vehkeen "leimattua" omaksi.
kaikkein mieluiten olisin tietty ostanut san itse, ja sanonut, että ei tarvita apua kiitos vaan, mutta aina ei käy, niinku strömsöössä.

Aloittaja on ilkeä.

Pidätte vanhaa miestä narun päässä. Annetaan olla perheen elämässä mukana hieman mutta ei kuitenkaan. Kaikenlaista tapahtuu elämässä. Jos isoisä ei enää käyttäydy tuhoisalla tavalla on turha kantaa kaunaa. Silloin et vahingoita ketään muuta kuin itseäsi. Et suinkaan sinun vihasi kohdetta. Vahingoitat sillä itseäsi. Vai onko esim. tästä viestiketjusta tullut hyvä mieli? Ei varmaan.

Nyt isoisällä on elämänkokemusta ja haluaa viettää aikaa oman poikansa ja oman lapsenlapsensa kanssa. Mutta sinä estät.

Minäkin sanoisin tuossa tilanteessa että antaa olla sitten laitetaan pyörä myyntiin kun sinä haluat kieltää vanhukselta tuon yhden pienen ilon että saa nähdä miten poika ilahtuu uudesta pyörästä! Katso nyt pitkään peiliin. Ymmärrätkö miten pienestä asiasta on kyse jonka sinä haluat kieltää toiselta?

Miehesi kuulostaa hieman uuvatilta. Jos hänestä olisi kiinni, saisi isänsä nähdä lapsenlapsensa ilon pyörästä mutta sinä estät.

Aikamoinen pirttihirmu. Vihaa, vihaa, vihaa ja vihaa. Niinpaljon kuin sydämeesi saat mahtumaan mutta se viha ei polta ketään muuta kuin sinua. Sinulla olisi mahdollisuus näyttää mitä rakkaus ja perheen lämpö on ihmiselle jolta sitä rakkautta selvästi puuttuu mutta ei. Mielummin vihaat. Se on oma valintasi mutta se ei ole mitenkään moraalisesti oikea valinta. Ja se viha satuttaa eniten sinua. Miksi mielummin elät mustaa elämää vihassa kun vaihtoehtokin on.

Ihan puuttumatta ap:n tai appensa käytökseen voisin kuitenkin kommentoida tuota monen esille tuomaa isovanhempien oikeutta osallistua lastenlastensa elämään: Mielestäni se, että on jommankumman lapsen vanhemmista siittänyt tai synnyttänyt, ei suoraan oikeuta yhtään mihinkään.

Mun vanhemmat eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita meistä lapsistaan, eivätkä nyttemmin lapsenlapsistaan. En näin ollen koe olevani heille velkaa lasteni tärkeitä hetkiä - eivätkä ne heitä kyllä kiinnostaisikaan.

Sen sijaan naapurissamme asuu aivan ihana vanhempi rouva, joka on ollut lastemme elämässä mukana alusta asti: käynyt tapaamassa, ottanut kylään, pelannut lautapelejä, piirrellyt, opettanut lukemaan ja soittamaan pianoa... Kaikkea tätä ihan omasta aloitteestaan ja halustaan, kuin aito mummu kuunaankin. Hän on lapsillemme enemmän isovanhempi kuin mun omat vanhemmat ikinä. Hänet lapsemme haluavat synttäreilleen ja muihin juhliin, eivät oikeita isovanhempiaan. Ja se on mielestäni aivan oikein.

Aito kiinnostus lasta kohtaan näkyy kyllä, ja tulee palkituksi rakkaudella ja kiintymyksellä, vaikkei minkäänlaisia verisiteitä olisi olemassa. Mitä kukaan tekee isovanhemmilla, joille tärkeintä on oma napa? Ei mitään.

Miksi annoit papan maksaa pyörän jos inhoat koko tyyppiä? Eikö se pyörä sitten muistuta papasta aina kun lapsesi sillä ajaa, ja menee kiva fiilis ja ainutlaatuinen tilanne pilalle?

Aika törkeetä mun mielestä jos ostaa lahjan eikä sitä saa edes itse antaa. Olisit ostanut itse lapselle pyörän jos noin paljon jurppii. Mä en ottais vastaan lahjoja ihmiseltä jota noin paljon vihaan. Kannattais päättää oletteko väleissä papan kanssa vai ette. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta lapsellesi mitään ostaa. Jos et anna papan tulla käymään niin älä myöskään odota/pyydä häneltä lahjoja.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
En ihan loppuun asti jaksanut lukea, mutta AP huom huom! Ootko huomannut, että 95% kommentoijista on sitä mieltä, että sä oot käsittämätön teinari ja että oot tässä asiassa itse väärässä?

Ainakin mä olen sitä mieltä. Ei kai pappa mikään maksuautomaatti halua olla. Eka pyörän hankkiminen ja lapsen sillä ajaminen ei oo mikään niin jumalattoman erityinen hetki etteikö siihen yks isoisä haluais mukaan. Jos mä oisin tää pappa niin oisin tehnyt IHAN SAMALLA TAVALLA. Sä oot vaan ap vaikea ihminen, ei voi muuta sanoa. Mene ittees ja mieti tätä asiaa.

niinpä,taitavat vaan olla katkeria kun omia vanhempia ei lapsenlapset kiinnosta.

siis tämä hetki kun lapsi saa oman pyöränsä ja lähtee sillä ajelee on minulle todella tärkeä.. enkä haluaisi jakaa sitä edes omien vanhempien kesken...

Väärin, täysin väärin, tuo katkeruuskommentti siis. En millään osaa olla tilanteestanne kateellinen tahikka katkera, kenenkään kannalta katsoen :( Ja omat vanhempani ovat aina saaneet lapseni kanssa aikaa viettää ihan niin paljon kuin haluavat. Teini käy siellä usein itsekin. Isänsä vanhemmat ovat jo edesmenneitä, ja meille se on suuri surun aihe...

Ja tuota pyöräilyhetken jakamattomuutta minä ihmettelen... Mikä siinä niin kamalan ihmeellistä on, ettei sitä voi kenenkään kanssa jakaa?

En ihan loppuun asti jaksanut lukea, mutta AP huom huom! Ootko huomannut, että 95% kommentoijista on sitä mieltä, että sä oot käsittämätön teinari ja että oot tässä asiassa itse väärässä?

Ainakin mä olen sitä mieltä. Ei kai pappa mikään maksuautomaatti halua olla. Eka pyörän hankkiminen ja lapsen sillä ajaminen ei oo mikään niin jumalattoman erityinen hetki etteikö siihen yks isoisä haluais mukaan. Jos mä oisin tää pappa niin oisin tehnyt IHAN SAMALLA TAVALLA. Sä oot vaan ap vaikea ihminen, ei voi muuta sanoa. Mene ittees ja mieti tätä asiaa.

Molemmat on väärässä ja tuo pyörän myyntiin laittaminen on enemmän väärin, se on väärin sitä viatonta lasta kohtaan.

Kävikö ap mielessä että se sun lapsesi olisi voinut haluta sen hänen pappansa katsomaan sitä ensiajelua uudella pyörällä? Se saattoi olla hetki jonka se lapsesi olisi halunnut jakaa muidenkin kuin teidän vanhempien kanssa. Vai vaivautuiko kukaan edes lapsen mielipidettä kysymään tai miettimään?

Joo joo, sä et pidä papasta, se on tullut selväksi. Mutta sulla ei ole oikeutta evätä lapseltasi isovanhempaa jos se isovanhempi ei ole kohdellut sitä lasta huonosti tai siitä isovanhemmasta ei ole jotain vaaraa lapselle. Se että se pappa on ollut mulkku sun miehellesi ei oikeuta vaikeuttamaan tai kieltämään sun lapseltasi suhdetta isovanhempaansa. Aikuisten riitojen ei saa antaa vaikuttaa lapsen ja lapselle tärkeän henkilön suhteeseen.

Teidän on päätettävä "saako" se pappa olla teidän lapsen elämässä vai ei ja lopettaa tuo lapsen tunteiden pelinappulana käyttäminen. Jos se pappa kuuluu sen lapsen elämään niin sitten te aikuiset käyttäydytte niin ettei se lapsi joudu välikädessä kärsimään. Tai sitten laitatte välit kokonaan poikki. Mitä te luulette sen lapsen tuosta pyörä episodistakin nyt ymmärtävän?
Ja oliko se kaikki muka tuon arvoista?

• Tykkää
Reactions: Minuli
Selailin vastauksia sivulle 4. Millaisella todennäköisyydella polkupyörän omistajaksi suunniteltu lapsirukka tulee selviämään elämästään ilman mielenterveysongelmia, jos äidillä on ongelmia vihanhallinnan kanssa, pappa on ap:n puheiden perusteella häiriintynyt psykopaatti, ja isän psyyke on riekaleista kokoon koottu? Isänkin psyykettä kannattaisi jo ajatella. Jos ex-vaimo ja oma isä käyvät tuollaista kädenvääntöä jonkun polkupyörän takia, miten kauan tuo psyykeen tilkkutäkki tulee pysymään kasassa, kun entinen mielenterveyspotilas siinä välissä värisee...

• Tykkää
Reactions: Zucchini
toimiiko sinusta tuo pappa kypsästi? ikää 50v ja kostaa lapselle sen että minä en tule toimeen hänen kanssaan enkä halua tulla. mun ei tartte miellyttää sitä ihmistä, se ei ole mun isäni

Pyydän huomioimaan "liipola" sanat "..enkä halua tulla.."
Kannattaisiko ees yrittää vähän haluta?Mieti minkälaisen kuvan annat lapsellesi muiden ihmisten sietämisestä,sellaisten joista ei kauheesti pidä?Tolla käytökselläsi annat myös lapsellesi "luvan"myöhemmin ja aikuisena käyttäytyä huonosti-elämässä on pakko joskus sietää ei niin kivoja ihmisiä,eikä sorsia pois!
Esim työpaikalla tämmöiset tilanteet tulee usein vastaan...
Mitäs jos vaikka naapuri istuu teillä kahvilla ja lapsesi juurikin sillä hetkellä oppii lukemaan ja naapuri kuulee sen-mitäs sä sitten teet kun et saanutkaan yksin nauttia tästä hetkestä ????? :D :D :D

Meni tämä tilanne nyt miten tahansa, niin eiköhän ap:n unelma täydellisestä muistosta lapsen ensi pyöräilystä ole jo romuttunut ajat sitten ja ihan omasta syystä. Viisaampi taipuu ja osaa nähdä oman napansa ulkopuolellekin....

montako kertaa se pitää selittää,minä olen ihminen joka haluaa jakaa tärkeät hetket oman perheensä kanssa! se että siinä on läsnä ihminen jonka kanssa en halua jakaa mitään, aiheuttaa sen että asiasta ei olis jäänyt hyvää muistoa!

ymmärrätkö minulle on tärkeää ne ensimmäistä kertaa koetut asiat.. joillekkin ne on yhdentekeviä mulle ei.
minusta isovanhemman kuuluu tätä kunnioittaa!

Jääkö nyt hyvä muisto? Sait osaltasi papan suuttumaan ja lapsen pettymään.

en minä sitä lasta satuta vaan pappa!

sä et saa millään tavalla käännettyä tätä minun syyksi! tideätkö että aikuinen ihminenv astaa itse teoistaan ja valinnoistaan! sun logiikalla jos joku mies lyö vaimoaan,se on vaimon syytä,mitäs ärsytti!

pappa teki itse valinnan, hän olisi myös voinut valita antaa pyörän poikansa matkaan,lapsella olis pyörä! eikö hän ole tehnyt mielestäsi mitään väärää? hän on vain viaton uhri?

Sinä latelet ihan samalla lailla ehtoja lapseesi vedoten kuin tämä pappakin (jasinä sentään olet lapsen piti jonka pitäisi aina ekana ajatella lastaan!!!). Et ole yhtään sen parempi ihmiinen vaan pelaat lapsellasi pappaa vastaan (vain raha kelpaa mutta et saa muuten osallistua lapsen elämään koska minulla on antipatioita sinua kohtaan).

Häpeä!!!

No toivottavasti lapsi on jonkun pyörän nyt tähän mennessä saanut. Exä ruokaa. Ja äiti nähnyt poikansa ajavan pyörällään. Toivottavasti pyörä myös lopulta oli juuri se pyörä minkä poika halusi.

Oli ehkä kova opetus ap:lle ymmärtää, että jos haluaa asioiden sujuvan niin kuin itse haluaa, niin silloin saa pärjätä omillaan. Jos haluaa päästä vähän helpommalla, niin ottaa muutkin ihmiset mukaan elämäänsä, hyväksyä heidät kaikkinensa - eikä vain ottaa niitä rusinoita (eli niitä rahoja..).

• Tykkää
Reactions: rops ja Birgitte

Yhteistyössä