Lapsen penaali maksoi 22,95 - miten ne ennen olivat halvempia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Ekaluokkalaiselle ollaan hankittu koulutarvikkeita ja voin sanoa, että rahaa on palanut.
Reppu 79,95, penaali 22,95, muu tilpehööri ainakin 35€
Varmasti ei ennen olleet noin kalliita.

No sehän riippuu siitä, mitä ostaa.

Edelleen on myynnissä reppuja kympillä, penaaleja parilla eurolla ja kyniäkin saa satavarmana 10 kappaleen paketin parilla eurolla.

Mutta jos haluaa jotain tiettyä merkkiä, mallia ja jokaisen kynän pitää olle hilebilegeelikynä, niin joo. Rahaa menee. :)

• Tykkää
Reactions: Corona77
Jos oikein etsimällä etsii kalleinta, niin palaahan siihen rahaa.

Kestävän, laadukkaan ja hyvännäköisen repun saa kyllä ihan 25-35 eurollakin, kelpo penaaleja saa parilla eurolla, kyniä ja kumeja saa 10 egellä vaikka kuinka...

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="harmi";24332814]Millasen penaalin ostitte?? :O[/QUOTE]

Sellaisen, jossa on kaksi osastoa eri vetoketjuilla. Kuvittelen, että siitä on iloa loppuelämäksi tai ainakin koko kouluajaksi.

[QUOTE="äiti";24332839]Sellaisen, jossa on kaksi osastoa eri vetoketjuilla. Kuvittelen, että siitä on iloa loppuelämäksi tai ainakin koko kouluajaksi.[/QUOTE]

Enpä usko. :D

Oikeesti. Sehän se kivaa onkin kouluikäisenä: ostaa/tehdä joka vuosi uus penaali. :D

Vanha voi mennä rikki, tussi aukeaa ja on hirveä musteläntti, katoaa (varastetaan, niinkin on mulle käynyt kerran ala-asteella) jne.

[QUOTE="Puhina";24332848]Mä en ole ikinä nähnyt noin kallista penaalia.. Mistä sellaisen löysit? Vois käydä itsekin ihailee luksuspenaalia.[/QUOTE]

Ihan Anttilasta ja en nyt osaa sanoa onko se luksuspenaali, ihan tavalliselta näyttää, ei mitään ihmeellistä paitsi tuo kaksi eri osastoa tms. kuvittelen, että se on käytännöllinen.

[QUOTE="äiti";24332839]Sellaisen, jossa on kaksi osastoa eri vetoketjuilla. Kuvittelen, että siitä on iloa loppuelämäksi tai ainakin koko kouluajaksi.[/QUOTE]

No mulla meni ties kuinka monta penaalia ala-ja ylä-asteiden aikana..
Samoin useampi reppu meni.

Ja mulla oli reput dakinea,eastpakkia ja marimekkoa..
Eli hyviä ja suht kalliita merkkejä..

[QUOTE="Puhina";24332848]Mä en ole ikinä nähnyt noin kallista penaalia.. Mistä sellaisen löysit? Vois käydä itsekin ihailee luksuspenaalia.[/QUOTE]

Itse asiassa taisin joskus opiskeluaikoina ostaa tuon hintaisen penaalin. En nyt muista mitä se maksoi, mutta musta punainen unikko penaali oli vain niin pirteä silloin, että se piti saada. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24332824:
No sehän riippuu siitä, mitä ostaa.

Edelleen on myynnissä reppuja kympillä, penaaleja parilla eurolla ja kyniäkin saa satavarmana 10 kappaleen paketin parilla eurolla.

Mutta jos haluaa jotain tiettyä merkkiä, mallia ja jokaisen kynän pitää olle hilebilegeelikynä, niin joo. Rahaa menee. :)

Näinpä. Ja huooohhh. Ja uudestaan huoooohhhh. Välillä en meinaa jaksaa näitä juttuja.
Sori. :)

Me ollaan vasta menossa reppuostoksille. Aikasemmin kesällä niitä olisi varmaan saanut halvemmalla, mutta mä haluan, että lapset itse on mukana ostoksilla. Ja ne ei ollut sillon kotosalla.
Olisin antanut heidän ostaa reput isänsä kanssa, mutta kun se olisi kuitenkin suostunut kaiken maailman vilkkuviin prinsessareppuihin huonon omatuntonsa takia. Ja huooohhh edelleen.

Kyllä siitä on iloa vaan täksi lukukaudeksi.

Ens vuonna sitten uudet tuulet.

Mulla oli muistaakseni joskus yläasteella penaali joka "kesti" useamman vuoden käytössä.

ok. meillä ottavat jotain vanhaa sälää, niitähän tulee ilmaislahjoina ja syntärilahjoina. on niitä kertynyt. ei sinne kouluun mennä esittämään rikasta. Moukkamaista touhua. Vaan opiskelemaan ja saamaan kymppejä.

Huhhuh. Meidän kolmasluokkalaisella reppu 35e, penaali 2e ja muu tilpehööri jotain 10e.

Hyvähän se on jos on rahaa laittaa.
Meillä oli ekalla Winx-penaali, missä oli kaksi eri osastoa.
Kaikenlisäksi mun lasta ainakin harmittais, kun ens vuonna Ellillä on uusi prinsesapenaali, Helmillä keiju ja Odessalla Hello Kitty ja hänellä tää sama vanha viimevuotinen.
Ja sama vaikka olis poika.

Heti ekaluokasta lähtien oli selvää, et ostetaan kunnon reppuja jotka uusitaan joka toinen vuosi (paitsi sen vanhat tyttä ja hellokitty reput hajos vuodessa) ja penaali uus joka vuosi. Lyijykynät sun muut nimenomaan ne hilebilegeelikynät joitahan on OLTAVA tekee aina rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24332881:
Itse asiassa taisin joskus opiskeluaikoina ostaa tuon hintaisen penaalin. En nyt muista mitä se maksoi, mutta musta punainen unikko penaali oli vain niin pirteä silloin, että se piti saada. =)

Mullakin on joku marimekon penaali viiden vuoden takaa. Muistan kuika ennen sen ostoa mietein että pistänkö nyt oikeasti 15e turhakkeeseen... :)

Yhteistyössä