Lapsen penaali maksoi 22,95 - miten ne ennen olivat halvempia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24332864:
Enpä usko. :D

Oikeesti. Sehän se kivaa onkin kouluikäisenä: ostaa/tehdä joka vuosi uus penaali. :D

Vanha voi mennä rikki, tussi aukeaa ja on hirveä musteläntti, katoaa (varastetaan, niinkin on mulle käynyt kerran ala-asteella) jne.

Tai sitten se vanha alkaa yksinkertaisesti kyllästyttää, tai väri ei enää miellytä silmää. Esim. jos nyt ostettu joku punaviherkeltainen penaali, voi olla että se jossain vaiheessa tuntuu lapselliselta tai muuten vaan tyhmältä.

Itselläkin on ollut kouluvuosien aikana useampi penaali: ensin oli sellanen "kirjan mallinen" Aku Ankka penaali, sitte vaikka mitä kuvallista ja kukallista ja ei kuvallista... Vähän väri ja malli vaihtunu sen mukaan mikä on millonkin tuntu hyvältä. Nyt viimeks ostin itelleni marimekon 'silmälasikukkaron' (n. 10€) penaaliks, mutta kesken vuoden vaihdoin sen vanhaan Muumi-penaaliin. Täks vuodeks ostin kahdella eurolla uuden Muumi-aiheisen penaalin.

Samoin reppuja on mullakin ollu useampi. Yksi tai kaksi niistä on vieläkin ihan ok kunnossa, muut hajonneet tai muuten kadonneet mystisesti jonnekin.

Huh mikä hinta repusta jonka käyttöikä on vuos tai kaks jos kestää? Ite oon ihan aikusenakin tuhonnut markettireppuja hinnasta riippumatta 1 tai kaks vuodes (on pitäny paljon kävellä kauppaan niin kivempi repus oli kantaa kaikki painava). Ja vaan tuo nyt varmaan yli 5v kestänyt urheilukaupan joku hyperhifiurheilureppu on kestänyt ja makso tuon about 80e. Ja en tod. olis ala/yläasteikäsenä näin pitkään suostunu samaa reppua kantamaan.

meil icepeakin reppu makso 19,90, penaali 4e, kyniä 3kpl, 1 kumi ja teroitin..

ensinnäkään en ostais mitää 80e reppua, enkä likimain 30e penaalia. Kyllähän noihin saa uppoomaan rahaa jos haluaa.

[QUOTE="äiti";24332839]Sellaisen, jossa on kaksi osastoa eri vetoketjuilla. Kuvittelen, että siitä on iloa loppuelämäksi tai ainakin koko kouluajaksi.[/QUOTE]

Kuvittelet? Ajattelitko, että kelpais vielä ysilläkin?

Mullakin on joku marimekon penaali viiden vuoden takaa. Muistan kuika ennen sen ostoa mietein että pistänkö nyt oikeasti 15e turhakkeeseen... :)

Mä mietin kanssa, että tosi typerää, mutta ostin silti. :D Olihan se kyllä tosin sit ilona koko loppuopiskeluajan. Sen jälkeen se onkin ollut tytöllä puuväreillä. ...mut ihan yhtä hyvin ois tietty voinu käyttää jotain paljon halvempaa.

No tuskin se ainakaan koko kouluaikaa lapsellasi kestää.
Vaikka kestäisikin, niin luulempa, että muksu haluaa joka syksy uuden penaalin.
Vähän vanhempana (tai miksei jo nyt) saattaa alkaa suttailemaan penaalia
muka hienosti, ja inhoaa niitä suttuja sitten seuraavana syksynä ja tahtoo
uuden puhtaan, jonka suttaa sitten sen talven aikana.. :D

En mä kyllä penaaliin rahaa laittaisi kymppiä enempää.

Kyllähän niitä tosiaan tuohonkin hintaan saa.
Aika harva vaan viittii ostaa.

Kun poika aloitti viime syksynä ekan luokan ja oltiin reppuostoksilla niin tietysti se iski silmänsä 80€ maksavaan Lego-reppuun jonka pappa sille olis ostanut (:O), mutta onneksi poika tuli toisiin aatoksiin kun isänsä kysyi että käyttääkö sitä sitten varmasti vuodesta toiseen.:xmas:

[QUOTE="äiti";24332867]Ihan Anttilasta ja en nyt osaa sanoa onko se luksuspenaali, ihan tavalliselta näyttää, ei mitään ihmeellistä paitsi tuo kaksi eri osastoa tms. kuvittelen, että se on käytännöllinen.[/QUOTE]

Taisi olla sellainen Paul Frank merkkinen iloisen raidallinen penaali ? Omakin lapseni olisi sen halunnut, mutta sanoin että en osta niin kallista, katsotaan jos Tallinnasta (olemme menossa sinne) löytyy sellainen, niin voimme ostaa jos on halvempi. Eli jos löydämme vastaavan feikin paikallisesta sadamarketista ja halvalla voin ostaa.

[QUOTE="iita";24333631]Taisi olla sellainen Paul Frank merkkinen iloisen raidallinen penaali ? Omakin lapseni olisi sen halunnut, mutta sanoin että en osta niin kallista, katsotaan jos Tallinnasta (olemme menossa sinne) löytyy sellainen, niin voimme ostaa jos on halvempi. Eli jos löydämme vastaavan feikin paikallisesta sadamarketista ja halvalla voin ostaa.[/QUOTE]

Juuri se.

No sehän on aivan oma valinta millaisen ostaa ja paljonko käyttää rahaa. Itsekin kauhistelin lelukaupan mainoksista kolmekymppiä maksavia penaaleita, joissa on kyllä kerroksia ja tavaraa mukana.

Repun käyttöikäkin vaihtelee, meillä on kyllä kestäneet aina useampia vuosia. Tokaluokkalaiselle ostettiin uusi reppu, hänellä on entinen ollut päiväkodista 4 vuotiaasta saakka. Esikoinen käytti reppuaan koko alakoulun, tosin kutosella olisin halunnut sen uusia, kun oli nuhjaantunut, mutta halusi itse ehdottomasti käyttää sitä, kun kuitenkin ehjä oli.

Tällaiset aloitukset on tehnyt varmaan joku idiootti. Ymmärrän että joku haluaa ostaa kallin penaalin, mutta on idiootimaista tulla valittamaan miten kaikki on niin kallista, jos itse on valinnut markkinoiden kalleimman tuotteen. Tai kalleimmasta päästä.
Penaaleja on kaikilla nurkat täynnä ja niitä voi tehdä itsekin.

Ymmärrän jos joku valittaa vaikka miten ruoka kallistuu nopeasti. Tai miten lapsilisät eivät pysy perässä, asuminen ja ruoka on kallista. Mutta penaali?

Oikeasti- käyttääkö jonkun lapsi koko kouluajan ( siis 6-9 vuotta ) samaa penaalia ja reppua :O

Esim. mun lapsen ope ei anna oppilaiden käyttää penaaleja ollenkaan..Onneksi tosin vaihtuu ope ja saavat ehkä käyttää penaaleja + omia kyniä.

Miksi ihmeessä pitää ostaa noin kallis penaali, varsinkaan mitään kovin erikoista koska lasten mieli muuttuu aika nopsaan. Kyllästyvät yhdenlaiseen ja ensi syksynä tekee mieli saada uusi penaali..
Paljon halvemmalla olisitte kyllä päässeet.

oma valinta, mitä olette ostaneet kaiken kalleimmasta päästä. mihin tilpehööriin menee esim. 35 euroa. meillä ostettiin reppu 17 euroa, kynäkotelo 7 euroa ja kynät ja kumit, viivottimet, teroittin ja värikynät, koko ostoksiin meni varmaan rahaa noin 30 euroa. mitä tilpehööriä ostitte.

[QUOTE="mä";24335007]Itse pärjäsin ala- ja yläasteen, lukion sekä yliopiston läpi kolmella repulla ja kolmella penalilla. Kannettavalle piti ostaa loppuvaiheessa laukku, kun menivät tietokoneen keksimään "pakolliseksi".

Mighty Ducks-penali kävi ihan hyvin yliopistossakin. =)[/QUOTE]

Kolme reppua ja penaalia on eri asia kuin yksi reppu ja penaali :saint:

[QUOTE="äiti";24332839]Sellaisen, jossa on kaksi osastoa eri vetoketjuilla. Kuvittelen, että siitä on iloa loppuelämäksi tai ainakin koko kouluajaksi.[/QUOTE]

Aika harva päivittäisessä käytössä oleva kulutushyödyke kestää loppuelämän tai edes sen 9 vuotta peruskoulua.

Ja vielä vähemmän uskon siihen että lapsena kivalta näyttänyt penaali ois mieluinen vielä aikuisena. Sitä paitsi, mihin penaalia tarvii enää koulun jälkeen?

Mä en maksaisi penaalista noin paljoa. Enkä kyllä repustakaan. Legon kalliit reput on kyllä mageen näköisiä, mutta mun mielestä ne on sen hintaisia että lapsen pitäisi itse osata katsoa reppunsa perään ja pitää sitä hyvänä. Mä saisin slaagiin jos Legoreppu tulisi kotiin kuralätäkössä uitettuna :D

On noita kalliita penaaleja ollut myynnissä kautta aikain. Silloin kun mä olin lapsi niin kaksipuoliset isot magneettipenaalit joissa oli kaikenmaailman hienouksia mukana maksoi tosi paljon.

Itsellä ainakin jokasyksyiseen koulunalkamisen viehätykseen kuului uusien koulutarvikkeiden (reppu, penaali, kynät, vihkot, kirjat ymym) ja uusien vaatteiden tuoksu ja tuntu. Oli kivaa aloittaa tavallaan alusta ja kouluun oli hauskempi mennä kun sai käyttää uusia tarvikkeita ja vaatteita.
Tylsät syksyt tiedossa lapsellasi kun joka paikassa mainostetaan uusia penaaleja ym ja hän saa lähteä kouluun syksy toisensa jälkeen samalla vanhalla. Voi olla että minä olen tässä asiassa materialisti mutta sinä et ymmärrä sitä mikä on lapsen elämässä merkityksellistä.

Yhteistyössä