Lapsen ripuli - milloin lääkäriin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maha kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maha kipeä

Vieras
Siis 10v tytöllä ripuli jatkunut nyt 2vrk, ripuloi useita kertoja päivässä. on vähän nuutunut ja tänään ollut pientä lämpöä 37.5. Ruoka ei nyt enää oikein maistu, mutta olen juottanut gefilus-juomia, vettä ja maitoa, mutta apteekin ripulijuomat ei mene alas, maku oksettaa, myös ne lasten maut. Ihan tarkkaa viimeisintä painoa terveenä en tiedä, mutta itse sanoi vaa'alla käytyään, että paino olisi laskenut 3kg. Jokohan huomenna pitäis lääkäriin??

Mulla on nyt ollut viikon ripuli, 4kg tippui kahdessa päivässä paino ja luonnollisesti oli aika nutunut olo, mutta jos kerta juo ja pissaa niin ei noin ison kanssa kannata hätäillä lääkäriin menon kanssa.

Ei oo hätä lääkäriin jos kerran juo ja silleen jaksaa vaikka nuutunutkin. Nesteitä ja maitohappobakteeria. Mikä vaan suolanen maistus ellei ripulijuomaa huoli. Tärkeä saada suoloja.

Juota sille vissy vettä. Siinä on kaliumia ja natriumia. Niitä poistuu elimistostä ripulin ja oksennuksen mukana. Kun suoloja puuttuu niin olo on nuutunut. Ja maitohappobakteereja joko apteekista taikka gefilus mehua kaupasta.

Yhteistyössä