Lapsen saa raiskata jos tämä lepää samassa sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuomareita vai tunareita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varkaallle siis lievempi tuomio jos uhri on epähuomiossa unohtanut lukita oven...?

Jos vanhus joutuu väkivaltaisesti ryöstetyksi, niin lieventävänä asianhaarana on toki se, että vanhus avasi röstäjälle oven ku tämä soitti ovikelloa..?

Vaimonsa tappaneelle ehdollista, olishan vaimon pitäny tajuta erota sellasesta jo aikoja sitten...?

8v joutuu isäpuolen hyväksikäyttämäksi vuosikausiksi, isäpuolelle lievempi tuomio koska laps ei kertonut äidilleen asiasta, näinollen itse aiheutti tilanteen jatkumisen...?

Eikö samantien sallita taas raiskaus avioliitossakin. Onhan se omiaan luomaan jatkuvaa eroottista tunnelmaa, kun nainen ja mies, jotka ovat jo aikaisemminkin harrastaneet seksiä keskenään, makaavat joka yö vähissä vaatteissa samassa sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja hhhhhh:
Varkaallle siis lievempi tuomio jos uhri on epähuomiossa unohtanut lukita oven...?

Jos vanhus joutuu väkivaltaisesti ryöstetyksi, niin lieventävänä asianhaarana on toki se, että vanhus avasi röstäjälle oven ku tämä soitti ovikelloa..?

Vaimonsa tappaneelle ehdollista, olishan vaimon pitäny tajuta erota sellasesta jo aikoja sitten...?

8v joutuu isäpuolen hyväksikäyttämäksi vuosikausiksi, isäpuolelle lievempi tuomio koska laps ei kertonut äidilleen asiasta, näinollen itse aiheutti tilanteen jatkumisen...?

Et varmaan tajua mutta yritän silti selittää: jos jutussa on monia epäkohtia ja lieventäviä asianhaaroja, niin ne kaikki yhdessä pienentävät mahdollisuutta antaa kunnon tuomio.
Tässä raiskaustapauksessakin oli vain uhrin sana tekijän sanaa vastaan!

Oletteko ihan varmoja, että pystytte arvostelemaan tätä 15-vuotiaasta!?

En ihmettele yhtään ettei Suomessa naispuolinen henkilö uskalla/vitsi tehdä rikosilmoitusta. Valitettavasti Suomen laki on ihan perseestä. Syyllinen on se joka kärsii eikä se joka aiheuttii kärsimystä.

En minäkään uskaltannut tehdä ilmoitusta. Oli poikaystävä kyseessä. En silloin arvannut, että joudun raiskatuksi veitsi kurkkulla. Ja oli ihan turha tehdä mitään rikosilmoitusta, kyseessähän oli poikaystävä. Silloin joidenkin mielestä halusin kostaa. Valitettavasti en pystynnyt nukkumaan ja näin vuoden ajan painajaisia. Tästä on jo yli 10 vuotta, en pysty luottamaan mieheen, yritän pysytellä omassa asunnossa, en käy missään.

Jos ette tiedä mikä todellinen tilanne on niin jättäkää arvoistelematta.... EI OLE MIKÄÄN HERKKUA TULLA RAISKATUKSI...

Ei todellakaan ole.

Ennen vuotta 1994 avioliiton sisäinen raiskaus ei ollut rikos Suomessa.

Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä puhuttaessa lapsena pidetään Suomen rikoslain mukaan yleensä alle 16-vuotiasta henkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhhhh:

Et varmaan tajua mutta yritän silti selittää: jos jutussa on monia epäkohtia ja lieventäviä asianhaaroja, niin ne kaikki yhdessä pienentävät mahdollisuutta antaa kunnon tuomio.
Tässä raiskaustapauksessakin oli vain uhrin sana tekijän sanaa vastaan!

Mutta kun raiskaukseen ei ole varsinaisesti mitään lieventäviä asianhaaroja =) alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä olisi sitten voinut antaa kunnon tuomion jos ei raiskauskesta kehdata! On monta hyvää syytä miksi tuo suojaikäraja on olemassa. Jo pelkästään alaikäisen hyväksikäytöstä pitäisi saada kunnon tuomio. Siihen päälle sitten vielä jos on väkisin tehnyt. Tuskin 15v tyttö omasta päästään raiskauksen keksii ja lähtee viemään oikeuteen; erittäin raskas ja nöyryyttävä kokemus, kuten tässäkin tapauksessa näkee.

Mitään ns lieventäviä asianhaaroja ei pitäisi arvon tuomareiden esitellä; ei mitään "seksuaalisesti virittäytynyttä ilmapiiriä", minihametta, humalatilaa tms... Jos rikosta ei voida näyttää toteen niin sitten ei voida ja jos taas uskotaan tapahtuneen, niin on ihan sama mitä sitä ennen ja sen jälkeen on tapahtunut: Tuomio saadaan itse rikoksesta. Oikeus ei saa sakottaa uhria tyhmyydestä, hän kärsii siitä jo. Sen sijaan rikoksentekijää pitää rankaista rikoksesta oli uhri kuinka tyhmä tahansa.

Tuollaiset perustelut, mitä tässä esitetään, loukkaavat kaikkia naisia. Ihan kuin naisella olisi velvollisuus suostua seksiin jos on sellaiseen tilanteeseen hakeutunut, että mies jotenkin luulee sitä saavansa. Mieluummin sitten jättäisivät kokonaan tuomitsematta kun tuollaista sontaa levittäisivät, joka vesittää kaikkien uskottavuuden tällä saralla...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
en usko yhtään mitään tuosta 15vuotiaan tarinasta... Jos se olisi raiskattu niin miksi se ei olis huutanut apua tai tapellut vastaan?? Luultavasti tuossa ollaan vaan rahan kiilto silmissä..

Oletko itse koskaan ollut samankaltaisessa tilanteessa?

JOO TILANNE .ETTÄ OLIN HOTELLISSA JA KÄMPPIS HALUS MEIDÄN HUONEEN UKON KANS,ja mun piti mennä sen ukon huoneeseen.toisen ukon kans joka oli kämppis, tyhmänä oletin että nukun sen toisen sängys rauhassa. en siis muuta aatellut kun oltiin vl-kursseilla kaikki. totta mooses mies tunki sänkyyn ja eiku hommiin ei auttanut mikään ,EN KEHDANNUT HUUTAA YÖLLÄ ,JA ITE OLIN SYYLLINEN KUN annoin kämppikselle periks en päässyt omaan huoneeseen. kyl olin aamul äkäinen kaverilleni ja loppu aika kurssil vitutti.

On sellaisiakin tapauksia joissa on huudettu apua mutta kukaan ei ole puuttunut (vaikka lähellä muita ihmisiä) . Järkytys voi myös olla niin suuri ettei saa huudettua apua.

Yhteistyössä