lapsen sairastaminen, uuvuttavaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DaCream
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DaCream

Uusi jäsen
21.01.2012
15
0
1
Tyttömme 2v on nyt tällä kertaa ollut jo viikon kipeänä, aluksi oli korkea kuume ja flunssan oireita pari päivää, sitten käheni ääni ja kurkku on nyt muutaman päivän ollut niin kipeä ettei mitään oikein saa syötyä. ei ole siis neljään päivään syönyt juur mitään.
Eilen lapselta otettiin nielunviljely ja keuhkot kuvattiin, joissa sitten näkyi jotakin "suttua", antibioottikuuri 7 pvää ja jos angiina löytyy niin sitä vielä jatketaan, v-pen antibiootti kyseessä. Mutta eikös bakteerin aiheuttama angiina ole tuon ikäiselle aika harvinainen?
tyttö ei ole yhtään oma itsensä, iteskelee kokoajan, hyvä että jotain edes juo, ääntä ei lähde juuri ollenkaan. ei kai tämä voi olla mitään vakavaa?

Mulla alkaa jo usko menemään, lapsi on kokoajan kipeä. yskää on ollut jo vuoden max.2 viikon tauoin.yksi keuhkokuume sairastettu. korvatulehduksia ollut muistaakseni 3kpl niin ettei olla jälkitarkastukseen ehditty kun toista on pukannut. ontelosyyliä on satoja jne. hygienian puute tai "kotiolot" ei voi olla syynä tähän sairasteluun. mitä tämä on ja mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?!

alan olemaan hirveän väsynyt, onneksi tyttö jaksaa olla aina positiivinen kivuistaan ja oireistaan huolimatta.
:(

Tuttavien kohta 3 v tytöllä todettiin myös just angiina.

Mutta aloita vaikka maitohappobakteerikuuri, saa vähän vastustuskyvyn tulea. Ja sitten käynti osaavalla lastenlääkärillä, tarkistelee vähän tilannetta. Itsellä oli moinen myös mielessä, kun 5v tyttö oli koko syksyn kipeä. Joulukuun alussa aloitin mhb-kuurin (syönyt aina silloin tällöin) ja nyt vähän helpotti toi sairastelu. Tietty monivitamiinit myös.

tyttö on päiväkodissa, sieltä ilmeisesti molluskatkin peräisin. atopiaa kun on niin ovat paljon pahempia kun normaali-ihoisella.
oltiin lapsen kanssa tyksissä, siellä aika osaavaa henkilökuntaa pitäisi olla.

lapsen kannalta toki tämä on kamalinta ja sydämeni särkyy, mutta jos yhtään tässä itseäni ajattelen niin mulla menee kohta koulu penkin alle :/

[QUOTE="vieras";25492349]Syökö kunnon annoksia d-vitamiinia? Entä maitohappobakteerivalmisteita?[/QUOTE]

d-vitamiinia saa suositellun annoksen päivittäin, noita mhb ei ole kyllä syönyt, nyt varmasti aloitetaan sekin.

Mulla on lapsella ollut angiina juuri tuon ikäisenä, ja oikeasti vielä kahdesti. Oli raivostuttavaa, sillä sai päiväkodista tartunnan uudestaan, kun kaikki vanhemmat eivät vaivautuneet tutkituttamaan itseään ja lapsiaan. Angiina voi siis olla myös oireeton ja jos perheessä on angiinaa, olisi hyvä tutkituttaa myös muut perheen jäsenet.

Meidän perheessä tuolloin löytyi angiina neljältä viidestä. Ja oireettomana kaikilla muilla paitsi pikku potilaalla.

Nohöhö :(. Toi voi olla sillainki tosi ikävää jos sairastelee paljon ja joutuu syömään monta lääkekuuria peräkkäin, ku siitä voi sit kanssa seurata vastustuskyvyn heikkeneminen. Taisiis... mun kaveri ainaki omien sanojensa mukaan oli pienempänä jatkuvasti kipeenä (mm. keuhkokuumeessa minkä takia joutu oleen pitkään sairaalassa), ja söi niin monta antibioottikuuria että nyt vastustuskyky on aika heikko. Sairastelee talvisin aika paljon, vaikkakaan ei välttämättä joka kerta oo kovinkaan pitkään/vakavasti kipeenä. Mutta välttelee senkin takia viimiseen saakka lääkärikäyntiä ettei vaan sais taas uutta antibioottikuuria, mikä saattais kuulemma hällä vastuskyvyn romahtamisen oikein kunnolla. Tai näin oon käsittäny.

Mutta joo, tsemppiä teille sinne ja toivottavasti pikkunen alkais jossain vaiheessa tervehtyä! :)

Yhteistyössä