Lapsen sairauden takia töistä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rittiriiraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rittiriiraa

Jäsen
08.10.2006
354
0
16
Poika sairastui viime torstaina. Saatiin mummu hätiin, kun itse olin jo töissä ja miehelläkin jotain tärkeitä juttuja. Olin töistä pois pe, ma ja ti pojan sairastamisen vuoksi. Tänään kun menin töihin pomo kysyi että tiesoinkö että sairaslomapäivät lasketaan kalenteripäivinä, ei työpäivinä. Eli kun meillä saa olla palkallisena 3 pvää pois niin me meni pe-su, vaikka olisin muutenkin ollut vapaalla la-su. Älytöntä! Multa olisi pitänyt pidättää palkasta 2 pvää mutta sovittiin, että merkitään pidetyiksi lomapäiviksi. Onpa TES typerä!

joo mulla kävi kans samalla lailla kerran, tosi typerää tuo käytäntö!! mun työnantaja kuitenki hyväksyi 4pv palkalliseks ku sit en ollu enää pois töistä vaan sain mummon hoitaa lasta viel, vesirokko kun oli niin eihän sitä tarhaan saa yli viikkoon viedä ja mä yh..

Ai onks se noin vai tes kohtaista?
Mulle ei oo koskaan tässä työpaikassa sanottu mitään vaikka oon ollut miten milloinkin pois, tosin meillä saakin olla 3 päivää ilman todistusta oman tai lapsen sairauden vuoksi.
Silloinkin kun nuo oli peräkkäsinä viikkoina vesirokossa niin oltiin miehen kanssa melkein vuoropäiviä kotona (eli mä olin 1-2 ja mies 1-2 ja sitä rataa kaksi viikkoa

Yhteistyössä