Lapsen sairauden takia töistä poissaolot.. Kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Siis voihan. Jos lapsi sairastaa ja toinen vanhemmista on ollut yön töissä ei se toinen vanhempi saa jäädä päivätyöstään kotiin hoitamaan kipeää lasta kun se toinen on jo "kotona" vaikkakin nukkumassa. Eikös se noin mene? Mutta mites jos toinen vanhemmista on töissä klo 6-15 ja toisen pitäis mennä töihin klo14 niin saakos tämä aamulla töihin mennyt sitten lähteä kesken päivän pois vedoten lapsen sairauteen että toinen pääsee töihin? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
tuossa tapauksessa se jonka pitäisi mennä klo 14 aloittaa päivänsä vasta kun pääsee paikalle... =)
Voiko noin tehdä? Siis että menee töihin vasta pari tuntia sen jälkeen kun työt on oikeasti alkanut?`

se on sairaan lapsen hoitoa! eli jos työnantaja haluaa siitä todistuksen, niin se pitää toimittaa.. mutta tosiaan, selvittelin tuota aikanaan, kun meillä oli miehellä molempien kanssa vuorotyöt...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kumman on helpompi olla se tarvittava aika pois töistä?

en tiedä miten tuo virallisesti menee mut kai työpaikoilla pystyy sen verran joustamaan..
Minulla se on vasta työharjoittelua mutta en haluais olla pois koska sinne pitäis kesäksi mennä palkkatöihin eikä nyt jo poissa oleminen anna hirveän hyvää kuvaa.

:D Mutta asia ratkaistu, tuo kuumeetonta päivää viettävä tyttö menee naapuriin siks aikaa kun mies tulee töistä. :) Ihana naapuri! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kumman on helpompi olla se tarvittava aika pois töistä?

en tiedä miten tuo virallisesti menee mut kai työpaikoilla pystyy sen verran joustamaan..
Minulla se on vasta työharjoittelua mutta en haluais olla pois koska sinne pitäis kesäksi mennä palkkatöihin eikä nyt jo poissa oleminen anna hirveän hyvää kuvaa.

:D Mutta asia ratkaistu, tuo kuumeetonta päivää viettävä tyttö menee naapuriin siks aikaa kun mies tulee töistä. :) Ihana naapuri! :heart:

no hyvä että saitte noin ratkaistua ongelman :D

ja paranemisia lapselle..

muakin on mietityttänyt, että kun olen nyt äippälomalla, niin jos sairastun. Siis niin paljon, että olen ihan hämärän rajamailla jo.. :/ Niin mieheni EI voi jäädä kotiin hoitamaan lastamme? Niinkö se oikeasti menee? Vaikka minä en olisi mitenkään kelvollinen hoitamaan vauvaamme?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
muakin on mietityttänyt, että kun olen nyt äippälomalla, niin jos sairastun. Siis niin paljon, että olen ihan hämärän rajamailla jo.. :/ Niin mieheni EI voi jäädä kotiin hoitamaan lastamme? Niinkö se oikeasti menee? Vaikka minä en olisi mitenkään kelvollinen hoitamaan vauvaamme?
Noinhan se taitaa mennä. Tai kai sitä saa töistä jäädä pois mutta palkatontahan se taitaa sit olla...

Mua taas ihmetyttää, miksi kerrotte sille työnantajalle sukan värinkin? Tarviiko sitä kertoa ihan kaikkea? esim jos kotona lapsia hoitava äiti sairastuu, niin mies voi pyytää lääkäriltä todistuksen mihin tulee sellainen koodi, että palkka maksetaan silti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua taas ihmetyttää, miksi kerrotte sille työnantajalle sukan värinkin? Tarviiko sitä kertoa ihan kaikkea? esim jos kotona lapsia hoitava äiti sairastuu, niin mies voi pyytää lääkäriltä todistuksen mihin tulee sellainen koodi, että palkka maksetaan silti.
Mitäköhän miehen kuuluis sitten lääkärille sanoa tuossa tilanteessa? Kaikki lääkärit kun ei välttämättä kirjoita todistusta sillä perusteella että äiti ei pärjää kotona...

sori, korkea moraali :saint:

Minä sain edellisen työnantajan kanssa sovittua (minulla 6.00-14.30 työvuoro ja isännän työvuoro13.45-22.00) menin aikaisemmin töihin ja lähdin aikaisemmin että isäntä pääsee töihin. Kerran olen joutunut viemään lapsen sekä isännän lääkärin todistuksen omalle työpaikalle. Lapsi tuli kipeäksi ja isännän selkä ( välilevy)oli leikattu joten oli kykenemätön hoitamaan lasta (lapsi oli silloin 4 vuotias)

Mitäköhän miehen kuuluis sitten lääkärille sanoa tuossa tilanteessa? Kaikki lääkärit kun ei välttämättä kirjoita todistusta sillä perusteella että äiti ei pärjää kotona...

Sanoo vain, että tarvitsee todistuksen koska puoliso on niin sairas, ettei voi jättää yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

sori, korkea moraali :saint:

miten TOI liittyy sun moraaliisi???? :D voi jumankauta.... no kaikille työ ei ole omaa perhettä tärkeempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Sanoo vain, että tarvitsee todistuksen koska puoliso on niin sairas, ettei voi jättää yksin.
Mutta lääkärin ei ymmärtääkseni ole mikään pakko tuon takia kirjoittaa todistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Mutta lääkärin ei ymmärtääkseni ole mikään pakko tuon takia kirjoittaa todistusta.

Juu, tuosta ei välttämättä saa muut akun kulmien kohotuksen ja toivotuksen koittaa pärjätä.

Yhteistyössä