Onko täällä ketään joka palkkatyössä ja jonka mies opiskelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummastelija

Vieras
Äiti töissä, isä opiskelemassa, lapsi/lapset kunnallisessa päivähoidossa?

Oletteko törmänneet sellaiseen pykälään, että jos lapsi sairastuu niin äiti ei saa jäädä kotiin hoitamaan lasta, vaan isän on jäätävä, koska hän ei ole TÖISSÄ?!

Minusta aivan raivostuttavaa, vaikka isällä olisi kuinka tärkeä päivä koulussa (tentti tms...) niin siltikään se työssä käyvä ei saa jäädä pois töistä, koska lapsen toinen vanhempi ei ole ansiotyössä.

Voiko tää oikeesti olla totta?? :/

Niinpä :snotty:
Meillä ainakin on niin, että lapsi on aika paljon enemmän äidin perään silloin kun on kipeänä... Joten olisihan se ikävää jos lapsella on tunne, että äiti on "hylännyt" kun ei ole pitämässä sylissä :(

Ja tässä pykälässä taas osoitetaan, miten vähän opiskelijoita tässä maassa arvostetaan!! Sitä ei lasketa tässä "oikeaksi" tekemiseksi, eikä huomata että saattaa siellä koulussakin olla sellaisia päiviä että on hankalaa jos joutuu olemaan pois, esim. juuri joku uusintatentti tms...

:o No en oo tuollaisesta kuullutkaan! Mutta kuten ruttulantäti sanoi, niin järjetöntä, että täytyy olla totta! :headwall:

Minä ainakin olen jäänyt hoitamaan kipeää lasta, vaikka mies on ollut työttömänä. (Tosin mies on ollut silloin ihan muualla kuin kotona )

Alkuperäinen kirjoittaja Kummastelija:
Äiti töissä, isä opiskelemassa, lapsi/lapset kunnallisessa päivähoidossa?

Oletteko törmänneet sellaiseen pykälään, että jos lapsi sairastuu niin äiti ei saa jäädä kotiin hoitamaan lasta, vaan isän on jäätävä, koska hän ei ole TÖISSÄ?!

Minusta aivan raivostuttavaa, vaikka isällä olisi kuinka tärkeä päivä koulussa (tentti tms...) niin siltikään se työssä käyvä ei saa jäädä pois töistä, koska lapsen toinen vanhempi ei ole ansiotyössä.

Voiko tää oikeesti olla totta?? :/

No en kyllä oo huomannut. Nyt tosin oon äityslomalla mut "normaalisti" olen töissä ja mies opiskelee. Toisaalta voin yleensä vaihtaa sit vaan vuoroja jonkun kanssa ja sopia asiat silleen että voin jäädä kotiin mut aika hassu pykälä! Varsinkin ammattikorkeissa läsnäolo on niin tärkeää jasit on just kokeita ym...

Yhteistyössä