Lapsen suusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 19v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 19v

Vieras
Tyttäreni (1v5kk) huusi eilen päiväkodin pihassa isoille (noin 5-6v) pojille, että "Hei hei pojat", kun hain tytön kotiin. Pojilla oli juuri aika meluisa ja riehakas leikki kesken, eivätkä he ehtineet vastamaan tytölleni, tuskin he edes kuulivat kunnolla, mitä tyttöni huusi, koska he olivat niin kaukana. Tyttäreni oli kuitenkin selvästi pettyneen oloinen ja kotona hän illalla nukkumaan mennessään sanoi, että "Äiti, kyllä ne isot pojat siellä päiväkodissa sitten vastaavat minulle kun minä olen yhtä iso tyttö kuin sinä ja huudan heille, että hei hei".

Kuopus oppi puhumaan 1v 2kk...
Puhui jo 1v 9kk pitkiä lauseita, tyyliin hyvää yötä äiti, olet rakas, suukkoja.
Onko lapset meillä jotenkin ylikehittyneitä vai eikö senikäiset yleensä puhu juuri mitään?

Onko lapset meillä jotenkin ylikehittyneitä vai eikö senikäiset yleensä puhu juuri mitään?

Hyvää yötä äiti, olet rakas, suukkoja. Siinähän on oikeastaan kolme lyhyttä lausetta. Hyvää yötä äiti! Olet rakas. Suukkoja. Himppasen yksinkertaisempi lauserakenne ja ajatus kuin tuo ap:n kertoma, yli 20 sanan lause joka sisältää aika vaikean ajatuspohjan ja sanojen oikeaa taivuttamista ja lauserakenteenkin. Tiedän kyllä puolitoistavuotiaan, joka puhuu hyvin ja "mitä vaan", mutta edes hän ei tuottaisi tuollaista lausetta. Voisi sanoa kyllä esim. että Äiti on jo iso tyttö. Pojat sanoo äidille hei hei. Minusta tulee iso tyttö, pojat sitten sanoo mulle hei hei! Nyt olen pieni tyttö. Pojat ei sano hei hei.

kyl meilläkin 1v9kk ppuhuu 'pitkiä' lauseita, mutta ne on pisimmillään 6-7sanaa, ei 20 sanaa. 1v5kk ei ollut vielä lauseen lausetta ja sanatkin oli kakstavuisia ja niitä oli korkeentaan kakskymmentä.
tuon ikäiset eivät yleensä muutenkaan osaa ajatella että sitten kun tai hahmottaa muutenkaan tulevaisuutta tai mennyttä vaan elävät tässä hetkessä.

Yhteistyössä