Lapsen suusta:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hupaisaa, että noin pienellä on noin vahvoja mielipiteitä asioista... mutta tuonikäiselle en syöttäisi soijaa liian usein. Siinähän on aika lailla estrogeenejä, jotka saattavat vaikuttaa lapsen hormonaaliseen kehitykseen, joittenkin tutkimusten mukaan jopa tulevaan hedelmällisyyteen. Jos jaksat totella lapsen oikkua, etsisin proteiininlähteet ehkä muualta, pavuista, maitotuotteista jne. Eiköhän kasvissyöntioikku mene tuonikäisellä aika äkkiä ohi.

T. Kolme vuotta IVF-hoidoissa oleva kasvissyöjä... :/

[QUOTE="vieras";26241039]Lapselle on taidettu vähän asenteellisesti kertoa lihan alkuperä. Yleensä tuon ikäiset tietävät, mistä se liha lautaselle tulee, mutta kun se on asiallisesti kerrottu, niin lapsi pitää sitä luonnollisena.[/QUOTE]

Lihan tuotannossa ei nykypäivänä ole mitään luonnollista.

Eikä ihminen tarvitse lihaa, vaan proteiinia, ja sitä saa muualtakin kuin vetämällä sitä sikanautaa kitusiin joka päivä. Lihaa syödään ihan liikaa, ja kasvisruokaa pidetään jotenkin outona hörhöilynä. Typerää ja kestämätöntä ekologisesti.

Ja miten te lihansyönnin puolestapuhujat ajattelitte saada ne muksut syömään sitä lihaa? Tungette väkisin kurkusta alas vai? :D

Lihan tuotannossa ei nykypäivänä ole mitään luonnollista.

Eikä ihminen tarvitse lihaa, vaan proteiinia, ja sitä saa muualtakin kuin vetämällä sitä sikanautaa kitusiin joka päivä. Lihaa syödään ihan liikaa, ja kasvisruokaa pidetään jotenkin outona hörhöilynä. Typerää ja kestämätöntä ekologisesti.

Ja miten te lihansyönnin puolestapuhujat ajattelitte saada ne muksut syömään sitä lihaa? Tungette väkisin kurkusta alas vai? :D

On vain kaksi ääripäätä, sikanautaa päivittäin ja kasvissyöjät?

Mulla oli tällainen päähänpisto, olin kyllä jo vanhempi. Asia hoitui niin, että sain olla syömättä lihaa, mutta muuta ruokaa ei sitten ollut. Söin ne pari perunaa ja leivän pöydästä pari päivää, kyllä se pihvi alkoi maistumaan kummasti kun tarpeeksi nälkä tuli ja voi kuinka hyvää se olikaan. Itsepäisyyteni taisi hävitä sen taistelun parissa päivässä. :D

Mulla oli tällainen päähänpisto, olin kyllä jo vanhempi. Asia hoitui niin, että sain olla syömättä lihaa, mutta muuta ruokaa ei sitten ollut. Söin ne pari perunaa ja leivän pöydästä pari päivää, kyllä se pihvi alkoi maistumaan kummasti kun tarpeeksi nälkä tuli ja voi kuinka hyvää se olikaan. Itsepäisyyteni taisi hävitä sen taistelun parissa päivässä. :D

Kai se nälkä tulee jos sitä proteiinia ei saa mistään. Todella typerää rinnastaa joku leivän puputus täysipainoiseen kasvisruokaan. En tajua miksi tuollaisista asioista pitää edes tehdä mitään tahtojen taisteluita.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Kai se nälkä tulee jos sitä proteiinia ei saa mistään. Todella typerää rinnastaa joku leivän puputus täysipainoiseen kasvisruokaan. En tajua miksi tuollaisista asioista pitää edes tehdä mitään tahtojen taisteluita.

Rinnastaa? :O Enhän mä rinnastanut sitä leipää ja perunaa täyspainoiseen kasvisruokaan ollenkaan. :O Ei ollut ihan se pointti tuossa.

No mikä se pointti oli? Että pelkällä ja leivällä ja perunalla ei pärjää? Että on ok ottaa lapsen ruokavaliosta tärkeä osa pois että se oppisi olemaan?

Äsh, anna olla. En todella jaksa vääntää enää. :D
Meillä ei lapset sanele mitä ruokaa MINÄ teen, niin se vaan on. Itse voi sitten isompana päättää kun osaa omat ruuat tehdä.
Tuollaisia kommentteja en halua kuulla ruokapöydässä, näin meillä. Tehkööt muut mitä huvittaa.

Äsh, anna olla. En todella jaksa vääntää enää. :D
Meillä ei lapset sanele mitä ruokaa MINÄ teen, niin se vaan on. Itse voi sitten isompana päättää kun osaa omat ruuat tehdä.
Tuollaisia kommentteja en halua kuulla ruokapöydässä, näin meillä. Tehkööt muut mitä huvittaa.

Kysyin jo aiemmin, että miten meinasit saada ne muksut syömään sitä lihaa jos tilanne olisi vastaava kuin aloittajalla? Vai laittaisitko vedelle ja leivälle?

Jos sinulla on vauvakirja, kirjoita tämä muistiin! Suvussamme juuri entinen viherpiipertäjä, kätilö, pyöräytti maailmaan lapsen lihansyöjän kansssa. Rehujutut poistuivat kaiken muun tieltä. Nyt elävät NORMAALLIEN ihmisten lailla. Toki, luomua edelleen suositaan!n

Kuuluuko keskiverto 4-vuotiaiden sanavarastoon "kirveellä murhaaminen" kun ei kukaan ole sitä vielä ihmetellyt? En ole ikinä meidän eskarilaisen suusta mitään murhajuttuja kuullut, liekö edes tietäisi mitä se tarkoittaa.

Mun mielestä vasta 12-13 vuotias voi olla eettinen-kasvissyöjä, koska silloin se voi aikaisintaan olla oikeasti tietoon perustuva valinta.
4-vuotiaalle en mistään (paitsi sairaus) syystä alkaisi tekemään omaa ruokaa!
Meidän vanhin poika ei myöskään syö lihaa, rakenteen ja maun takia, mutta syö kuitenkin samaa ruokaa kuin muut, mutta ei ota ruoasta lautaselleen niitä lihoja.

Kuuluuko keskiverto 4-vuotiaiden sanavarastoon "kirveellä murhaaminen" kun ei kukaan ole sitä vielä ihmetellyt? En ole ikinä meidän eskarilaisen suusta mitään murhajuttuja kuullut, liekö edes tietäisi mitä se tarkoittaa.

Hyvinkin voi kuulua. Ei meilläkään ole taodettu mistään murhajutuista puhua, mutta poika oiken iloisena isoon ääneen tokaisi ravintolassa, että "onko tämä possu ammuttu tätä ruokaa varten vai miten se on tapettu?" Ja siis ilman mitään surkua possua kohtaan, kunhan halusil tietää.

Ja tuohon ap:n aiheeseen, meillä kohta 7v. tyttö ei ole varmaankaan kahteen vuoteen syönyt kunnolla lihaa, mutta silti sitä tarjotaan aina kun muutkin sitä syö. Tasapainoinen kasvu pyritään turvaamaan muilla ruuilla. Ja lapselle kannattaa kertoa miten se liha sinne lautaselle päätyy, ei niitä eläimiä kuitenkaan murhata kirveellä. Siitä elävätkö ne muuten kovin eläinarvoista elämää, on sitten eri aisia.

[QUOTE="Juh";26241917]Hyvinkin voi kuulua. Ei meilläkään ole taodettu mistään murhajutuista puhua, mutta poika oiken iloisena isoon ääneen tokaisi ravintolassa, että "onko tämä possu ammuttu tätä ruokaa varten vai miten se on tapettu?"
[/QUOTE]

Juu, kyllä meilläkin on puhuttu mistä se pihvi pöytään on tullut ja tappaminen on terminä tuttu mutta murha on mun korvaan huomattavasti voimakkaampi ilmaus kuin tappaminen. Alkaa mennä kyllä jo aika OT mutta ihmetytti vaan että minkälaisessa yhteydessä 4v:lle puhutaan murhaamisesta, harvemmin kuitenkin käytetään tuota sanaa tarkoittamassa ravinnoksi tarkoitettujen eläinten teurastamista (jos ei lasketa kettutyttöjä).

Mun mielestä vasta 12-13 vuotias voi olla eettinen-kasvissyöjä, koska silloin se voi aikaisintaan olla oikeasti tietoon perustuva valinta.
4-vuotiaalle en mistään (paitsi sairaus) syystä alkaisi tekemään omaa ruokaa!
Meidän vanhin poika ei myöskään syö lihaa, rakenteen ja maun takia, mutta syö kuitenkin samaa ruokaa kuin muut, mutta ei ota ruoasta lautaselleen niitä lihoja.

Vai että tietoon perustuva valinta. Aika kova kriteeri aikuisellekaan täyttää eettisissä kysymyksissä. Ja kovin kyyninen on lihansyöttäjien näkemys lapsen kunnioittamisesta muutenkin. Tutustu Aleksanteri Ahola-Valon tarinaan, ja tule sitten esittämään että alle 12-vuotiaana lapsi ei ole eettinen olento. Miten arvelet että tuollainen lapsi voisi hoidossasi?

Miten tuo noin meneekin, että jos muuten ei suosita typeriä valtataisteluja koska on lapsellista semmoinen ja pitää neuvotella jne, niin tässä asiassa kaivetaan kannat maahan ja äristään, että senttiäkään en myönny ja olen ylpeä siitä. Ja Tiirukin vielä - mitä minulle on tehty sen iloiten pistän kiertämään.

Yhteistyössä