Lapsen suuteleminen suulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
hyväksyttyä vai ei? Mitä mieltä?

Victoria Beckham suuteli tytärtään suulle ja aiheutti somemyrskyn – etiketti-asiantuntija kummastelee
Viihde Julkaistu 13.07.2016 16:49

Victoria Beckham latasi Instagrammiin kuvan, jossa hän suutelee tytärtään suulle.

Victoria Beckhamin lataama kuva on kerännyt sekä kehuja että järkyttyneitä reaktioita tähden seuraajilta.

Monet ovat pahoittaneet mielensä siitä, että Victoria suutelee viisivuotiasta tytärtään suulle.

Kuvan alle on tulvinut kommentteja niin puolesta kuin vastaan.

Voit katsoa kuvan ja kommentit täältä.

Monien on vaikea suhtautua kuvaan ja se aiheuttaa heissä rauhattomuutta.

– Sinun ei pitäisi suudella lapsiasi suulle. En yritä olla ilkeä, mutta sitä ei pitäisi tehdä, eräs kommentoija sanoo.

Toisten mielestä pusukuva on täysin normaali, hellyttävä ja kaunis.

– Kaunis kuva! Tässä näkee äidin ja tyttären välisen rakkauden, eräs kommentoija ylistää Instagramissa.

BBC haastatteli asian tiimoilta etiketti-asiantuntija Liz Breweriä. Asiantuntijan mukaan oman lapsen suutelu suulle on epätavallista, mutta siitä huolimatta vanhemman oma valinta. Hänestä vanhempi päättää, onko se sopimatonta vai ei.

– Mielestäni se ei ole erityisen hyvä tapa. Kyseessä on kuitenkin hänen oma lapsensa, joten hänellä on täysi vapaus päättää, mikä hänestä on oikein. Minusta se olisi vaivaannuttavaa. Jos hänestä se on hyväksyttävää, niin olkoon. Minusta hän ei näytä kovin hyvää esimerkkiä, etiketti-asiantuntija summaa.
http://www.mtv.fi/viihde/seurapiiri...kyn-etiketti-asiantuntija-kummastelee/5988398

Öh aika erikoista jos mielet ovat pahoittuneet siis nimenomaan siitä, että lapsen pussaaminen suulle olisi _sopimatonta_. :D
Ymmärrän kritiikin karieksen kannalta, vaikka en mä nyt jaksa kovasti mieltäni siitäkään pahoitella, että joku random tyyppi tartuttaa lapselleen karieksen tahallaan tai tietämättömyyttään...

Ei ole oikein sopivaa pussata lasta suulle, ainakaan ei enää kovin paljon iältään yli 5-vuotiasta. se on söpöä vain jos lapsi on alle 2v. Mitä jos isä suutelisi 15-vuotiasta tytärtään suulle... Tai äiti 17-vuotiasta poikaansa...sopimatonta eikö?

Ei ole oikein sopivaa pussata lasta suulle, ainakaan ei enää kovin paljon iältään yli 5-vuotiasta. se on söpöä vain jos lapsi on alle 2v. Mitä jos isä suutelisi 15-vuotiasta tytärtään suulle... Tai äiti 17-vuotiasta poikaansa...sopimatonta eikö?
No ei kai kukaan mitään kielareita ole vetelemässä. Kyllä mulla oli kavereita nuorempana jotka antoi vanhemmilleen/sisaruksille suukon suulle lähtiessään enkä koskaan ajatellut siinä olevan mitään kummallista. Ja sitten se kuuluisa saunominen, omg! :eek::eek:

Siis jumalatonta pa*skaa sanon minä.

Kyllä mun pikkusisaruksenikin tulee välillä pussaamaan suullen ohimennen. Mä nyt siinä varmaan ala toiselle mitään huutamaan.

Ja pusu sinne tai tänne ei varmaan levitä mitään teidän pelkäämiänne "hammasmätiä"

On sitten eriasia jos kiihkeästi suudellaan jolla on jo ihan eri merkityskin.

Miksi vi*'ssa mä edes selitän tätä O_o

Jokainen aikuinen vielä järjenomaava pitää uutista aivan vitsinä.

Kyllä mun pikkusisaruksenikin tulee välillä pussaamaan suullen ohimennen. Mä nyt siinä varmaan ala toiselle mitään huutamaan.

Ja pusu sinne tai tänne ei varmaan levitä mitään teidän pelkäämiänne "hammasmätiä"

Miksi vi*'ssa mä edes selitän tätä o_O

Ei mun ole tarvinnut alkaa huutamaan. Olen selittänyt esikoiselle aikoinaan, ettei pikkuveljeä tule pussata suulle, tai syödä samoista välineistä, koska "hammaspöpöt tarttuu pienille tosi helposti".

Miksi vi*'ssa mä edes selitän tätä o_O

Karieksen tarttuminen ja bakteerin vielä lisääminen suussa sylkikontatkin vuoksi ei ole mielipideasia. Turhaan siis selität tätä.

Pötyä. Monissa perheissä vanhemmat ja isovanhemmat suutelevat lapsia. Eräässä tv-dokumentissa oli aivan tavallinen perhe, jossa teini-ikäiset tytöt antoivat isoisälle suukkoja suulle. Mitään pahaa en siinä nähnyt. Se on hellyydenosoitus ja perheen oma asia. Monilla naisilla asuu päässä pedofiilipeikko. Nähdään pahaa sielläkin missä on hyvää

Pötyä. Monissa perheissä vanhemmat ja isovanhemmat suutelevat lapsia. Eräässä tv-dokumentissa oli aivan tavallinen perhe, jossa teini-ikäiset tytöt antoivat isoisälle suukkoja suulle. Mitään pahaa en siinä nähnyt. Se on hellyydenosoitus ja perheen oma asia. Monilla naisilla asuu päässä pedofiilipeikko. Nähdään pahaa sielläkin missä on hyvää
Kyllä se nyt vaan on niin outoa etten minä antaisi pentujen lähteä pappoja suulle suutelemaan, yöäk,

Jokaisen oma asia mihin vetää rajan sopivan ja sopimattoman välille.
Se mikä tuntuu itsestä väärälle on väärin ja se mikä tuntuu oikealta ja minkä itse voi hyväksyä on oikein.
Vaikea se on toisten rajoista ja käytännöistä sanoa mutta omalta osaltani voin kommentoida asiaa.

Se mikä tuntuu itsestä väärälle on väärin ja se mikä tuntuu oikealta ja minkä itse voi hyväksyä on oikein.
Vaikea se on toisten rajoista ja käytännöistä sanoa mutta omalta osaltani voin kommentoida asiaa.

JOoo o... No tämä pätee erityisesti tiettyyn pedofiilinplavoja kansaan.

Että ei se nyt ihan noinkaan mene.

Mun ymmärtääkseni kyseessä ei ole kiihkeä suudelma, kielari tai mikään vastaava syljessä uiminen.

Hyvä luoja jos omalle lapselleen tai sukulaiselleen ei saa antaa pusua. Ihme kitinää ja vonkunaa taas täysin turhasta asiasta. Enpä oo kuullu kenenkään kuolleen tavalliseen pusuun.

Mites niissä maissa, joissa tervehditään pussaamalla poskille? Montako raatoa? Entä kun tervehtii suukottamalla suulle? Joko valmistellaan testamentti?

Rauhottukaa hyvät ihmiset :D

no hey honestly kuka ei oo vahingossa pussannu suulle kun pusuttelee lapsensa kasvoi ja tää kääntääkin päätään? okei yks asia tuosta kuvasta tuli mieleen et josko näyttää miten kunnolla suudellaan niin oppii sitten? en nyt kuitenkaan ittekkään alkaisi suudella suulle omaa lastani tarkotuksella kun se tuntuu liialliselle ittestäni tai kun koitin funailla itteeni suutelemassa suulle lastani niin ei kyl pysty

Mun ymmärtääkseni kyseessä ei ole kiihkeä suudelma, kielari tai mikään vastaava syljessä uiminen.

Hyvä luoja jos omalle lapselleen tai sukulaiselleen ei saa antaa pusua. Ihme kitinää ja vonkunaa taas täysin turhasta asiasta. Enpä oo kuullu kenenkään kuolleen tavalliseen pusuun.

Mites niissä maissa, joissa tervehditään pussaamalla poskille? Montako raatoa? Entä kun tervehtii suukottamalla suulle? Joko valmistellaan testamentti?

Näin(y)

Näin(y)

Yhteistyössä