Lapsen syöminen... probleema.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän 1v on täysin mahdoton tapaus ruokailun suhteen. Ongelma ei siis ole se etteikö söis, söis varmasti vaikka hevosen. Siis kun alan laittaa ruokaa niin hän hermostuu totaalisesti eikä jaksa odottaa lainkaan. Saattaa minuutissa yltyä hysteeriseksi. Esikoinen oli perso ruoalle mutta siis ihan normia kiukkua oli jollei heti palvelu pelannut. Tämä on kuitenkin ihan mahdotonta. ei siis hetkeäkään malta odottaa esim. puuron jäähtymistä, ottaa ihan tajuttomat raivarit, ihan sama yritänkö olla kuinka nopsa. pomppii syöttötuoissa ja huutaa, kyyneleet valuu..... Vaikka näkee että kannan ruokaa pöytään niin huuto vaan yltyy. Muuten on tosi hyväntuulinen mutta mietin miten hoidan asiaa.... Muilla samanlaista? En halua siis mtn typeriä kommentteja, ihan vaan ehkä jtn vinkkejä...? Milloin teidän lapsilla menny ohi tällanen?

Meillä 1v on allerginen, muttei johdu siitä ettei saisi tarpeeksi ruokaa koska ne mitä saa syödä niin syö kyllä ja paljon.

juu siis hänen ruoka tulee pakkasesta ja otan minigrip-pusseissa sulamaan, ei tartte kun hetki lämmittää. On siis niin allerginen. maissinaksuille on allerginen, samoin lähes mille tahansa sormiruoalle. Hän on siis vaan järjettömän perso kaikelle mitä syödä voi. En viittis kyllä antaa aina hänelle myöskään ennen ruokaa jtn muuta, siis okei onhan hän vauva tietysti mutta se kyllä jää tavaksi ja taaperona osaa vaatia aina jtn... vai olenko nyt ihan hakoteillä?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voisitko vaikka antaa jotakin pientä syömistä lapselle siksi aikaa kun odottaa oikeata ruokaa, kurkkua, leipää, porkkanaa tms.

juu joskus olen antanutkin. kurkun keskusta taitaa olla ainoa tollanen sormijuttu mitä voi syödä. hotkii kuitenkin alta aikayksikön ja sitten huutaa taas. vettä annan nokkiksesta juoda usein.

meillä oli joskus vaiheena lapsella et mulle heti ja just tai rupes huutamaan.
aamupuuron jäähdytys meni nopeasti kun laittaa pakaste marjoja.
ruokien laiton aikana taas jos kiukkus ruokaa niin annoin joko porkkanan tai leivän kannikan jota sai jäkertää. toinen vaihto ehto oli ottaa viereen/syliin katsomaan kun sitä ruokaa laitettiin, rauhoittui kun taisi olla mielenkiintoista katottavaa.
pöytään meillä mentiin vasta kun ruoka oli nenän eteen heti laitettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
meillä oli joskus vaiheena lapsella et mulle heti ja just tai rupes huutamaan.
aamupuuron jäähdytys meni nopeasti kun laittaa pakaste marjoja.
ruokien laiton aikana taas jos kiukkus ruokaa niin annoin joko porkkanan tai leivän kannikan jota sai jäkertää. toinen vaihto ehto oli ottaa viereen/syliin katsomaan kun sitä ruokaa laitettiin, rauhoittui kun taisi olla mielenkiintoista katottavaa.
pöytään meillä mentiin vasta kun ruoka oli nenän eteen heti laitettavissa.

meillä tää hermostuu sylissäkin. kun vaan näkee ruoan... sekunnissa menee hermot. ehkä tää kuulostaa tyhmältä alotukselta... mietin oonko tehnyt jtn väärin mutta ihan samoin toimin esikon kanssa. tuntuu vaan että pahenee mitä enempi tulee ikää.

Yhteistyössä