Lapsen syömisestä.. jogurtti ja rahka???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Mitä jogurttia annatte lapsillenne? Entä mitä rahkaa?

Mä yleensä ostan sellasen litran banaanijogurttipurkin? Siitä tykkää koko perhe :)
Entäs sit ku sanotaan et jogurtti sisältää niin paljo sokeria..
Niin ja meillä ei kukaan syö rasvattomia jogurtteja, sama ku söis paksua maustettua ..vettä :D
Mitä rahkaa syötätte?

Niin tai en tiiä kannattaako täältä kysyä mitään ohjeita :O

Vain maustamatonta jogurttia, bulgarian jogurttia menee paljon ja turkkilaista. Maustetut jugut on täynnä sokeria. Yhessä 200g purkissa kuulemma 10-20 sokeripalaa. Että mietipä sitä. Rasvattomia ei syödä koska on keinomakeutettuja ja niitähän ei lapsille saati aikuisille suositella. Lapset on aloittaneet alle vuoden ikäisinä bulgarian jogurtilla ja tykänneet heti. Tulleet äitiinsä, se on minun herkkua!

Meillä koko perhe syö rasvatonta maustamatonta jogurttia, ja siihen jokainen itse lisää mitä haluaa. Pienin 1,3v, eli hän syö ihan sellaisenaan, 9v laittaa mysliä ja hunajaa, aikuiset syö millon mitenkin. Kannattaa muistaa jogurttien sokeripitoisuus, ja ap:lle, jos rasvaton on paksua maustettua vettä, niin ravintoarvoiltaa teidän banaanijogurtti on sulanutta jäätelöä.. :)

Maustamatonta normaalirasvaista jogurttia ja rahkaa. Sekaan voi laittaa hedelmiä ja marjoja. Mä en itse tykkää valmiiksi maustetuista jogurteista, joten meille ei ole niitä ikinä ostettu. Lapset ei jogurtista niin hirveästi välitä ja silloin, kun syövät, niin maustamatonta hedelmillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei sokrua!:
Meillä koko perhe syö rasvatonta maustamatonta jogurttia, ja siihen jokainen itse lisää mitä haluaa. Pienin 1,3v, eli hän syö ihan sellaisenaan, 9v laittaa mysliä ja hunajaa, aikuiset syö millon mitenkin. Kannattaa muistaa jogurttien sokeripitoisuus, ja ap:lle, jos rasvaton on paksua maustettua vettä, niin ravintoarvoiltaa teidän banaanijogurtti on sulanutta jäätelöä.. :)

öö, entäs myslin sokeripitoisuus??

meillä nyt ei niin paljoa jugurttia syödä etten vois lapsille antaa maustettuakin jugurttia. paula jugurtti on täälä suurta herkkua.

Maustamatonta luomujugurttia. Siihen hedelmaa tai marjaa sekaan, niin on hyvaa ja terveellista. Itse laitan myos myslia, ja siis sellaista, jossa ei ole kuin niiden kuivattujen hedelmien omaa sokeria.
Viilia menee kylla viela enemman.

Meillä lapset syövät ihan tavallisia jugurtteja, mutta vain sellaisia joissa ei ole kökköjä :D Eli banaanijugurtit, vaniljajugurtit, jacky jugupalat, kidiukset sekä juotavat jugurtit. Vanhempi lapsi ei koskaan tottunut syömään noita maustamattomia jugurtteja, kun asuimme englannissa hänen ollessaan pieni ja siellä nuo olivat järjestäin ihan syömäkelvottomia (tarkoitettu lähinnä ruuanlaittoon).

Kuopus sitten alussa kyllä söi noita maustamattomia, mutta hoksasi aika pian, että isosisko saa nyt jotain muuta, joten se siitä sitten...

Hyvä keino on sekoittaa 1:1 maustettua ja maustamatonta jogua -> puolittuu sokerin määrä.

Lasten maustetuissa joguissa on hyvä kattoa et rasvaa on enintään 1 g /100 g ja hiilareit 12 g /100 g ja toki aina kohtuullinen annoskoko.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Hyvä keino on sekoittaa 1:1 maustettua ja maustamatonta jogua -> puolittuu sokerin määrä.

Lasten maustetuissa joguissa on hyvä kattoa et rasvaa on enintään 1 g /100 g ja hiilareit 12 g /100 g ja toki aina kohtuullinen annoskoko.

Ja miksiköhän näin? Ethän edelleen usko, että rasva tukkii verisuonet?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Hei, mä en tajuu mitä sä tarkotat... Noi arvot perustuu sydänmerkki-kriteereihin eli kun noin lukee purkissa ni se on sama kuin ostaisit sydänmerkillä varustetun tuotteen...

Mutta joo, harvoinpa noi lasten tuotteet on alle 1% rasvaa sisältäviä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Hei, mä en tajuu mitä sä tarkotat... Noi arvot perustuu sydänmerkki-kriteereihin eli kun noin lukee purkissa ni se on sama kuin ostaisit sydänmerkillä varustetun tuotteen...

Mä tein äsken uuden aloituksen aiheesta. :) Ihan siksi, että pistetään tieto kiertämään. :)

Pistää katsomaan sydänmerkki-tuotteita uudessa valossa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä lapset syövät ihan tavallisia jugurtteja, mutta vain sellaisia joissa ei ole kökköjä :D Eli banaanijugurtit, vaniljajugurtit, jacky jugupalat, kidiukset sekä juotavat jugurtit. Vanhempi lapsi ei koskaan tottunut syömään noita maustamattomia jugurtteja, kun asuimme englannissa hänen ollessaan pieni ja siellä nuo olivat järjestäin ihan syömäkelvottomia (tarkoitettu lähinnä ruuanlaittoon).

Kuopus sitten alussa kyllä söi noita maustamattomia, mutta hoksasi aika pian, että isosisko saa nyt jotain muuta, joten se siitä sitten...

Ensimmäinen rehellinen vastaus :D
Niin ja joku sano että niillä nyt ei niin paljo jogurttia syötäs ettei vois antaa maustettua .. näin meillä kans!

tavallisella jugurtilla mennään silloin kun jugurttia syödään.. onkos maustamattomat viilit sitten terveellisempiä,joskus olin katsovinaan että melkein samanverran niissä on hiilareita kuin noissa jugurteissakin?

Yhteistyössä