Lapsen tapaamisista ja isän juomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tydeko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tydeko

Vieras
Exmieheni on lapsemme lähivanhempi, minä tapaan lastamme silloin, kun minulla on vapaapäivä töistä ja koulusta.Teen pääasiassa iltavuoroja,joten työpäivät on siksi lähes poissuljettu. Nyt työni vähenevät, koska keskityn syksyn tultua enemmän opiskeluun.

Ehdotin isälle, että vähentäisimme lapsen hoitopäivät 13, jotta hoito tulisi isäkle edullisemmaksi. Hänen vastauksensa tähän oli, että ebemmän hän säästää, kun otan lapsen viikonlopuiksi, jotta hän voi tehdä ylitöitä.

Nyt kuitenkin tiedän, että ainakaan viimeviikonloppuna - eikä nyt- isä ole töissä, vaan ryyppäämässä. Lapsi on siis täällä nyt ja viime vkl isovanhemmilla.

Mielipiteitä, kuinka voin ottaa asiaan kantaa? Voinko edes/ kuuluuko aaia minulle?

Jos teillä on yhteishuoltajuus, niin sinä voit ihan 50%sti vaikuttaa siihen, montako päivää lapsi on hoidossa. Eli totta kai myös sinun mielipiteelläsi on merkitys, ja voit saada tahtosi asiassa läpi. Lisäksi voit saada lisääntyvistä luonaolopäivistä luonapitovähennyksen. Rohkeasti vaan asia puheeksi ja pidät kantasi. Jos muu ei auta, niin sitten sossuun keskustelemaan.

Se nyt taas ei sinulle kuulu, mitä isä tekee vapaallaan. Ihan sama käykö huorissa, juoko vai käykö töissä. Pääasia, että hoitaa lapsensa hyvin silloin kun lapsi on hänellä.

En minäkään ymmärrä miten ex-miehesi vapaa-ajan käyttö kuuluisi sinulle, mutta jos tuo alkoholinkäyttö karkaa käsistä, silloin se kyllä kuuluu sinulle hyvinkin paljon, koska silloin on kyse lapsen hyvinvoinnista.

Se, miksi pitää sanoa tekevänsä töitä, vaikkei tee herättää kyllä epäilyksiä mistä muusta valehtelee. Muutoin ei kyllä kuulu kenellekkään muulle kuin miehelle mitä tekee silloin kun lapsi ei ole hänellä.

Itse joudun "vahtimaan" ex-miehen juomista kun suvussa on liikaa alkoholiongelmaisia ja nyt exän juominen alkaa olla sitä luokkaa etten voi täysin luottaa malttaako pysyä selvänä silloin kun lapset ovat hänellä. Mutta ne ajat kun lapset ovat minulla on aivan se ja sama vaikka ryyppäisi itsensä hengiltä...

Ongelma tässä on juuri tuo valehtelu. Ja se, kun ehdotin viikko-viikko tapaamisia, oli vastaus ettei hän halua olla niin paljon erossa.Iltavuoroviikollaan lapsi on kotonaja hereillä max 2 tuntia ja aamuvuoroviikollaan 4 tuntia. En siis näe miten ilavuoroviikko minulla olosi enemmän kuin koko viikonloppu perjantaista alkaen.

Ja on se niinkin, ettei minulla ole "koskaan" sitä vapaata viikonloppua koska olen joko töissä tai lapsi on minulla. Lepoa kaipaison minäkin.

Yhteistyössä