Lapsen unirytmi ja sen siirto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Hei, kertokaas mulle vinkkejä, millä saisin meidän 1v neidin rytmin vähän myöhäsemmäks. Se herää aamulla viimestään 6.00, yleensä 5.40 ja haluaa heti nousta ylös. Päiväunet nukkuu noin 11/12 ja pari kolme tuntia nukkuu. Illalla on täys työ pitää se hereillä seittemään.

Haluaisin sen aamun alkavan vähän myöhemmin, on niin kamalaa herätä kuudelta. Mä en vaan saa itseäni tottumaan niin aikasiin aamuihin, etenkin kun pitää olla tunti kaks hiljaa likan kans, ettei muut herää. Oon yrittäny pitää sitä illalla pitempään hereillä, muttei se pysy! Monesti ois jo kuudelta valmis sänkyyn. Mitä mun pitäis tehdä??? Oon niin väsynyt, ettei edes ajatus enää kulje :/

Meillä on nyt kouluiässä poika alkanu nukkuun myöhäsempään. Ihan turhaan yritin kääntää unirytmiä. Vaikka kuinka valvotti illalla ni samaan aikaan heräs aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Meillä on nyt kouluiässä poika alkanu nukkuun myöhäsempään. Ihan turhaan yritin kääntää unirytmiä. Vaikka kuinka valvotti illalla ni samaan aikaan heräs aamusta.

No joo, kun musta tuntuu, että jos valvottaa illalla, sitä aikasemmin se vaan herää ja sit on entistä väsyneempi... oishan toi ihan hyvä rytmi, jos oisin töissä, mutta kun oon hoitovapaalla, eikä siis aamusin todellakaan mihinkään kiire.

Oi nauti, saat illasta omaa aikaa. Teillähän nukkuu muutenkin lapsi 12-13h/vrk. Tosi hyvin! Meidän 1v nukkuu yöunet 21.30-6.30, ja päivällä tunnin-puolitoista.Et varmaankaan halua vaihtaa osia?

Alkuperäinen kirjoittaja sussu:
Oi nauti, saat illasta omaa aikaa. Teillähän nukkuu muutenkin lapsi 12-13h/vrk. Tosi hyvin! Meidän 1v nukkuu yöunet 21.30-6.30, ja päivällä tunnin-puolitoista.Et varmaankaan halua vaihtaa osia?

muoks, eikun siis jopa 13-14h/vrk

Alkuperäinen kirjoittaja sussu:

No en halua :) Ei sinänsä mitään vikaa neidin rytmissä ja unen lahjoissa, mutta meillä on myös 4v, joka nukkuu 20-7/8 ja teini, joka ei nukkuis ennen aamukolmea, eikä heräis ennen iltapäivää, jos sitä ei valvois ja patistelis nukkuun ja herään ;) Siis usein tän teinin takia valvon myöhempään kuin pitäis ja toisekseen on iltasin todella väsynyt, että se oma aika on vähän niin ja näin.

Yhteistyössä