Lapsen unnuttaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten saisin sen loppumaan..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten saisin sen loppumaan..?

Vieras
Elikkäs onko kellään neuvoja miten saada lapsen unnuttaminen loppumaan? Hävettää jollain tapaa,kun lapsi (2-v) päivähoidossa sitä tekee herätessään ja haluaisi vain unnuttaa ja unnuttaa.. Ei oikein tee sitä muulloin,kuin herätessään. Usein aikaisemmin (vuosi takaperin) teki sitä myös päivisin kotona,mutta nyt on sitten siirtynyt heräämis tilanteisiin. Ja hiki päissään aivan unnuttaa lasittunut katse silmissään. Harmittaa kun en tiedä miten asiaan suhtautua, en haluaisi toruakaan lasta,jottei saa mitään traumoja kun kasvaa..Neuvolassa asiasta puhuminen hävettää. Miten te vanhemmat,joiden lapset unnuttaa, olette asiaan suhtautuneet?
 
Kyllä mä vaan puhuisin neuvolassa, ne on kuitenkin yleensä asiantuntijoita ja voi antaa toimivia vinkkejä.
Voisitko jutella lapsen kanssa, että itseä saa koskettaa mutta, että se on yksityisasia, eli sitä ei tehdä muiden läsnäollessa.
 
Unnutus= oman kehon koskettelu antaa joskus jopa erityistä mielihyvää. Se voi johtaa rytmiseen paineluun ja kosketteluun sukupuolielintenkin alueella. Tämä on luonteeltaan erilaista kuin aikuisten seksuaalisiin huippuihin tähtäävä itsetyydytys. "Unnuttaminen" on rauhoittavaa, turvaa tuovaa nauttimista omasta kehosta.
 
Anteeksi mutta mä en kyllä käsitä mikset neuvolassakaan kehtaisi asiasta puhua? Jos olisin sinä, yrittäisin selittää lapselle että noin saa kyllä tehdä mutta yleensä sitä tehdään omassa rauhassa eikä ihmisten keskellä.
 
en oikein tiedä osaako lapsi yhdistää vielä puhetta ja järkeä tuon asian suhteen. Olen sanonut että sitä ei saa tehdä kuin yksinollessa,mutta aina kun hän herää unilta niin unnuttaa silti..ja ei millään malttais lopettaa peiton alla puuhastelua. Ja mainitsen vielä,että kädet on aina vaipan päällä, ei koskaan alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Unnutus= oman kehon koskettelu antaa joskus jopa erityistä mielihyvää. Se voi johtaa rytmiseen paineluun ja kosketteluun sukupuolielintenkin alueella. Tämä on luonteeltaan erilaista kuin aikuisten seksuaalisiin huippuihin tähtäävä itsetyydytys. "Unnuttaminen" on rauhoittavaa, turvaa tuovaa nauttimista omasta kehosta.

kiitos. oli mulle aivan outo sana. puhu ihmeessä neuvolassa eikä tarvi hävetä. siellä osaavat miettiä keinoja tai laittaa tarvittaessa eteenpäin.
 
Tai sitten voisi antaa jatkaa samalla tavalla, eli että et puuttuisi asiaan mitenkään. Kun lapsi kasvaa niin tavat muuttuvat, ainakin yleensä. Eihän tuo vahingollista ole, lapsi kokee mielihyvää omasta kehostaan.
 
En kyllä lähtisi asian suhteen mihinkään "terapiaan" koska mitä olen lukenut niin unnutus on normaalia lapsen seksuaaliseen kehitykseen liittyvää..Mutta silti siinä on joku tekijä,että arastuttaa asiasta puhua joka siellä päivähoidossa..Tuntuu että syyllistetään heti ja annetaan kuva,että meidän lapsi on jotenkin epänormaali.
 
Ei tuonikäiselle vielä keskustelu auta. Höpö höpö Cassy! Ehkä tuo on vain viesti siitä, että lapsi kokee turvattomuutta herätessään. Voisi kyllä paremminkin panostaa läheisyyteen juurikin heräämistilanteissa. Ottaa syliin ja hoivata - antaa sitä turvaa. Lapsi hakee sitä lohtua jostakin kun tilanne ei ole oikein hallinnassa. Puhu siis hoidossa ja pyydä heiltä panostusta tuohon heräämiseen. Anna itsekki läheisyyttä lapselle paljon, jotta tuo loppuu.
 
Meillä poika 1,5v ja hänellä sama "harrastus". Mä en myös ole lähtenyt kieltämään tai torumaan, mutta yleensä kokeilen houkutella häntä muihin puuhiin. yleensä toimiikin hyvin, eli lopettaa unnutuksen ja lähtee mukaani touhuamaan jotain muuta. Eli hämäystä ja harhautusta kehiin!
 

Similar threads

Yhteistyössä