Lapsen välikausi&talvivaatteet yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua!"

Vieras
Apua! oon ihan noviisi lastenvaatejutuissa, mitä kaikkea mun pitää hommata lapselle nyt välikaudeksi ja sitten talveksi? Lähinnä siis ulkovaatteita, kerrastoja, villapukuja pipoja, myssyjä, temppuja, kenkiä jne jne mietin! Mitä te olette hankkineet omillenne? Minulla on siis huhtikuussa syntynyt tytär, mitä kaikkea kannattaa ostaa? Tiiän että oon ihan urpo näiden kans, mutta auttakaa nyt äitiä hädässä ???? nyt kaikki vinkit kehiin! Kiitos jo etukäteen :)

Villahaalari , toppahaalari, välikausihaalari, kypärähattu ohuempi ja paksumpi villainen, ohuet ja paksummat hanskat.
, villasukat. Jos vaunuilette niin lämpöpussi. Kerrospukeutuminen. Liikkumattomalle lapselle enemmän päälle kuin liikkuvalle.

Meiän tyttö syntyi toukokuussa ja eka syyskausi eniten käytössä oli villapuku. Puolivuotias ei käytännössä ole syksyllä/talvella maassa,joten esim kosteussuojattu ulkovaate on aika turha. Talveksi sitten toppapuku. Villatumppuja ja -sukkia meillä oli monta paria.

Äitiyspakkauksen vaatteet oli meilläkin riittävät huuhtikuussa syntyneelle.

Ja kengät on tosi turhat tuon ikäiselle! Tai voihan niitä koristeina käyttää lapsen jaloissa =)

meillä oli huhtikuussa syntyneellä ä.pakkauksen talvipuku käytössä vain p.unilla vaunuissa, se on järkyn iso. sitten oli haalari ja takki&housut muuten. talvella siis. sillon syksyllä mentiin jollain "karvapuvuilla" :) toppatöppöset talveksi ja rukkaset.

No villahaalari nyt ihan ensimmäisenä! Fleecehaalari on myös lämmin syyskeleillä. Villaiset aluspipot jne.
Fleecevuoriset talvihaalarit on lämpimiä tuon ikäisillä, jotka saattavat istua pitkään paikoillaan. Onhan sulla vaunuissa lampaantalja? Se on ihan ehdoton talvella, ja syksylläkin. Jos ostat hyvän makuupussin vaunuihin,sellaisen kunnollisen- siis paremman kuin se äitiyspakkauksen pussi, niin lasta ei tarvii syksyllä pukea niin paksuksi. Muista; pää ja jalat aina lämpiminä: Villaa! Villa-kypärähattu pipon alle ja villasukat aina

[QUOTE="Villa";30259338]Villaa! Villa-kypärähattu pipon alle ja villasukat aina[/QUOTE]

Hyvin on pärjätty ilman villaakin.

No goretexeissä on leikki-ikäisenä ollut ohuet villasta tehdyt sukat jalassa, niissä ei kannata puuvillaisia käyttää pakkasilla. Yhdelläkään ei ole kyllä ollut koskaan villa-kypärähattua pipon alla, silkkiä tai puuvillaa kylläkin joskus.

[QUOTE="Villa";30259338]No villahaalari nyt ihan ensimmäisenä! [/QUOTE]

Aiheen vierestä ehkä mutta:
Muistan sen ensimmäisen vaunulenkin kun puin isotädin rakkaudella neuloman villapuvun lapsen päälle syksyllä. Villa ei ollut mistään kohtaa suoraan kosketuksissa ihoon vaan välissä oli housua ja bodya, mutta lenkki loppui lyhyeen.
Vauvaparka oli kauttaaltaan kutisevien vesikellojen peitossa.

Huh! ei ikinä villaa tuon jälkeen.