Lapsen vieraannuttaminen etävanhemmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etäisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja etäisi;28098687:
Tämä on niin väärin kunnollista isää/äitiä kohtaan, että vanhojen katkeruuksien vuoksi käytettän lasta pelinappulana. Siitä kärsii etävanhemman ohella itse lapsi, etävanhemman perhe ja lapsen toinen suku. Allekirjoittakaa tämä:
Lapsen vieraannuttaminen rangaistavaksi - Adressit.com

Mitä jos hoitaisit asiasi ihan oikeassa elämässä niiden kanssa joita se koskee, etkä tekisi itsestäsi pelleä minkään nettiadressien kanssa.

Olen suurimmasta osasta addressin tekstiä niin samaa mieltä, mutta sitten muutama kohta jäi tökkimään, joten en voi allekirjoittaa.

Lapsen vanhemmasta ei aina puhu pahaa se lähivanhempi, on myös etävanhempia, jotka osaavat tämän taidon. Tiedän tapauksen, jossa nimenomaan etä riikkoo lapsia koko ajan sisäisesti, joka tehtailee lapsien äidistä ja tämän puolisosta perättömiä lastensuojeluilmoituksia. Etäisä on jo ollut tempauksistaan useita kertoja poliisitutkinnassa ja oikeudessa, silti hän jatkaa touhujaan aina uudestaan ja uudestaan. Lasten paras on kaukana tuosta.

Ompa omankin lapseni isä puhunut lapselle asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, ja jotka eivät edes lapselle kuulu. Itse en ole puhunut lapselle isästään pahaa, kuin yhden ainoan kerran, isänsä kun väitti minun käyttävän elarit ihan johonkin muuhun kuin lapseen, päiväkoti-ikäiselle lapselle puhui niin. Tuolloin sanoin lapselle, että isän maksama elari ei riitä edes päiväkotimaksuun, vielä maksettavaksi jää asuminen ja vaatteet, lelut, pöyrät, luistimet, sukset jne. Silloinkaan en oikeastaan puhunut isästään pahaa, vaan kerroin juuri mitä isän maksamalla elarilla saa.

mulla ja isompien lasteni isällä oli helvetillinen riita ku erottiin, mut sit vaan ajan kanssa istuttiin pöytään ja puhuttiin asiat halki,, lapset tapaavat isäänsä viikottain ja lomilla pitempään.en hyväksy vieraannuttamista ollenkaan.. tiedän tosin tapauksen jossa isä ei 12vuoteen ole halunnu lapsiaan tavata ja ainoa mitä tekee on perättömät ls-ilmoitukset, ei millään lailla ole ilmaissu haluaan tavata lapsia

Erotilanteissa tulee varmasti usein ylilyöntejä molemmilta, isältä ja äidiltä. Asiat nähdään eri näkökulmista ja tunteet ovat pinnassa. Kuka oikeasti pystyy toteamaan tahallisen vieraannuttamisen objektiivisesti?

Mulla se oli etävanhempi joka haukkui toista vanhempaa. Ja lähivanhemmasta ei saanut etävanhemman uuden puolison kuullen puhua, ei edes nimeltä mainita. Lähivanhemmalle ei saanut soittaa ja se oli ikävää pienelle lapselle jos olin joskus kaksikin viikkoa etän luona..

Olen vieraannuttamista vastaan. Minut on vieraannutettu omasta isästäni ja hänen suvustaan ja olen kärsinyt siitä kovasti. Puolet minusta otettiin väkisin pois ja kaipasin isääni ja mummoani todella kovasti. Sydämessäni on aina kaipuu. Mustamaalaaminen oli myös aivan hirveätä, tunsin syyllisyyttä joka kerta kun isääni/hänen sukuaan haukuttiin. Äitini on säälittävä, henkisesti vajaa yksilö ja jos vain voisin menneisyyttä muuttaa niin mieluusti olisin elänyt vaikka lastenkodissa kuin tuollaisessa kytevässä pahan ilmapiirissä.

Että koittakaa ihmiset erotessa ajatella lapsen etua. Lapselle on suuri rikkaus olla tekemisissä molempien vanhempien kanssa. Mitä enemmän elämässä on rakastavia ja hyväksyviä ihmisiä niin sen parempi elämä lapsella tulee olemaan.

En usko adresseihin, koska tämä on yksilöiden välinen asia ja pitäisi pikemminkin vedota jokaiseen äitiin ja isään, etteivät vieraannuttamista ja haukkumista harrastaisi.

Toki on surullinen ja traaginenkin asia. Itse tulen varmasti epähuomiossa mollanneeksi lapsilleni (tai heidän kuullen) heidän isäänsä ihan perusonnellisessa ydinperheessä moninkertaisesti enemmän kuin omat eronneet vanhempani ovat mollanneet minulle toisiaan.

Yhteistyössä