Olen suurimmasta osasta addressin tekstiä niin samaa mieltä, mutta sitten muutama kohta jäi tökkimään, joten en voi allekirjoittaa.
Lapsen vanhemmasta ei aina puhu pahaa se lähivanhempi, on myös etävanhempia, jotka osaavat tämän taidon. Tiedän tapauksen, jossa nimenomaan etä riikkoo lapsia koko ajan sisäisesti, joka tehtailee lapsien äidistä ja tämän puolisosta perättömiä lastensuojeluilmoituksia. Etäisä on jo ollut tempauksistaan useita kertoja poliisitutkinnassa ja oikeudessa, silti hän jatkaa touhujaan aina uudestaan ja uudestaan. Lasten paras on kaukana tuosta.
Ompa omankin lapseni isä puhunut lapselle asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, ja jotka eivät edes lapselle kuulu. Itse en ole puhunut lapselle isästään pahaa, kuin yhden ainoan kerran, isänsä kun väitti minun käyttävän elarit ihan johonkin muuhun kuin lapseen, päiväkoti-ikäiselle lapselle puhui niin. Tuolloin sanoin lapselle, että isän maksama elari ei riitä edes päiväkotimaksuun, vielä maksettavaksi jää asuminen ja vaatteet, lelut, pöyrät, luistimet, sukset jne. Silloinkaan en oikeastaan puhunut isästään pahaa, vaan kerroin juuri mitä isän maksamalla elarilla saa.