Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:Alkuperäinen kirjoittaja Vaikeata:Hei! Mulla on kolme lasta joista yksi on todella vilkas ja jopa väkivaltainenkin päiväkodissa. Kaikilla lapsillani on sama koti ja samat olot kodissa mutta vain yksi oireilee. Jos siis kotiolot ovat teidän mielestä käyttäytymisen takana niin miksi kaksi muuta lastani käyttäytyvät hyvin ja osaavat toimia ryhmissä?
Meillä on 5-vuotisneuvola vasta syksyllä ja apua saadaan vasta sitten. Aiemmin ollaan pyydetty mutta avun saanti on evätty vedoten lapsen ikään.
En mä ainakaan oo väittänyt että syy on kotioloissa eikä tässä siitä kyse ollutkaan mistä se väkivaltainen käytös johtuu. Vaan siitä että kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus mennä päiväkotiin pelkäämättä henkensä puolesta. Siitä huolimatta että jollain lapsella on vilkkautta tai väkivaltaisuutta niin en ikimaailmassa tulisi hyväksymään sitä että minun poikani joutuisi tämän väkivallan kohteeksi.
Eivät päiväkodin hoitajatkaan sitä hyväksy, siitä voit olla varma. He tekevät varmasti kaikkensa, että jokainen lapsi saa olla rauhassa ja hyvillä mielin hoidossa. Itsekin olen lastentarhanopettaja ja voin tämän asian allekirjoittaa täysin! Itse asiassa suurissa lapsiryhmissä on aina yksi tai kaksi lasta (vähintään) , jotka vaativat hoitajilta hyvin paljon erityishuomiota - muiden ja varsinkin niiden hiljaisten lasten kustannuksella...