Lapseni tunsivat maanjäristyksen tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huippua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huippua

Vieras
Lapset olivat mieheni kanssa kylässä Sipoossa. Pienempi 3 v kertoi, että koko seinä oli tärissyt siellä. 5 v selitti saman asian uudelleen. Naureskelin vain lasten jutuille, kunnes äsken luin Iltsarin sivuilta, että Suomessa tosiaan oli ollut maanjäristys.

Itse olin kotona, enkä huomannut mitään, vaikka välimatkaa kyläpaikkaan on vain n. 10 km.

Joo; olin juuri autotallissa etsimässä tavaroita takakontista. Kuulin jyrinän, en osaa kuvailla, tunsinko sen - luulin ylilentäväksi lentokoneeksi, joihin täällä on saanut tottua. Mies tuli tallin ovelle kysymään, mitä ihmettä oikein teen, kun talo tärisee. Katsoin ällistyneenä, ja totesin, että löin vain takaluukun kiinni...

:xmas: :D

Ensi kerralla lupaan sulkea takakontin rauhallisemmin.

Meil oli just lasten synt.juhlat ja alkoi täristä. Luultiin eka et lumet putoaa katolta kunnes muistettiin et lumet on jo tippunu katolta...sit luettiin netistä et se olikin maanjäristys...

Minä tunsin järistyksen, asun Hyvinkäällä. Imetin vauvaa, kun alkoi kuulua jyrinää ja lattia tärähteli. Ajattelin ensin että jossain raksatyömailla räjäytellään jotain, mutta tärinää kesti sen verran kauan että ei se mikään yksittäinen räjähdys ollut, ja muutenkin jotenkin erikoisesti ikään kuin lattia heilui. Mitään vaurioita ei tullut, ei ollut niin kova tärinä meillä.

Meillä Klaukkalassa tutisi. Säikähdin mikä se oli ja ekaks sanoin miehelle ettei vaan naapurin takasta ole tuli levinnyt ullakolle ja se teki nyt jonkun räjähdyspalon sinne. Mies oli itse ajatellut ensin maanjäristystä, mutta ei sanonut mitään. Avasi parvekkeen oven ja katsoi ulos näkyikö mitään josko olisi jossain räjäytetty jotain tms. Lentokonettakin mietin, mutta ihmettelin kun oli niin omituinen ja pitkäkestoinen se tutina. Päikkärit nukuin ja kun heräsin niin luin iltalehden nettisivuja ja sieltä huomasin sen olleen sitten maanjäristys. On esikoisella ollut sitten loppuillan jutun juurta kun kuuli sen olevan maanjäristys. Tuo juttu on top 1 päiväkodissa maanantaina.
Tosi jännää oli:)

Yhteistyössä