Lapsesi nimeen liittyvä kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voodoo doll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

voodoo doll

Jäsen
24.09.2008
493
0
16
Kumpaan sarjaan kuulut;

A) Puhut kaikille ihmisille lapsistasi niiden nimillä. Myös tuntemattomille selität meidä Juha sitä ja meidän Jessica tätä. Luultavimmin lapsesi kulkee rattaissa joissa on nimirekkari.

B ) Vieraiden kanssa keskusteltaessa kutsut lapsiasi pojiksi tai tytöiksi. Kauhistut ajatusta että lapsesi ajaisi pölkypyörällä missä olisi hänen nimirekkarinsa.

Noiden välimuoto :). Eli en ikinä laittais nimirekkaria (tosin poika sellasen lahjaksi saanut, ja se hänen huoneensa ovessa), puhun kuitenkin nimellä lapsestani esim. töissä asiakkaiden kanssa (omien asiakkaideni), vieraiden ihmisten kanssa harvemmin edes lapsista juttelisin.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
A)
Miksi en kutsuisi lastani hänen nimellään?!?

En mä ainakaan ala vieraille ihmisille puhumaan KENESTÄKÄÄN heille tuntemattomasta nimeltä. Kuulostaa mun korvissani aina yhtä hölmöltä.
Mulla on sellasia puistotuttuja jotka eivät tiedä lastemme nimiä. Mutta mä tiedän niiden koko sukupuun.

No riippuu ihan tilanteesta ja siitä miten kulloinkin on helpompi asia selittää ja onko se nimi luonteva mainita. En tosin mitenkään mieti asiaa. Ei ole mitenkään omituista minusta sanoa esim. että "Matti, siis meidän esikoispoika, plaaplaaplaa...."

Niin ja mitään rekkareita meillä ei ole eikä tule.

Minusta vielä typerämpää on puhua että meidän tyttö/poika sitä ja meidän tyttö/poika tätä kuin tuo a- vaihtoehto. Sujuvassa keskustelussa voi käyttää molempia. En ymmärrä miksi lapsen nimeä pitäisi mitenkään salata keltään jos korostaakaan.

Eli noiden välimuoto, eikä meilläkään ole rekkaria.

Vieraille puhun yleensä, että "meidän poika" tai "meidän lapsi", mutta muuten tuo b-vaihtoehto. Meillä ei ole ollut nimirekkaria, mutta jos toinen lapsi tulee, voisin vaunuihin sellaisen halutakin.

No,yleensä tuntemattomienkin kanssa tulee aika nopeasti puheessa ilmi onko lapsia vai ei ja tulee mainittua sitten nimetkin. Mun mielestä on helpompi puhua Juusosta,kuin aina sanoa että mun poikani ym..

Riippuu tilanteesta, sekä että käytän. Ja vanhemmalla pojalla on nimirekkari pyörässä kun sai sellaisen synttärilahjaksi, eikä muutakaan paikkaa keksitty, mutta rattaissa ei ole nuoremmallakaan nimirekkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miksi lapsen nimeä pitäisi mitenkään salata keltään jos korostaakaan.

En mä ainakaan salaa lasteni nimiä keneltäkään. Käytän heidän nimiään julkisesti jos puhun heistä ystävien ja tuttujen kanssa. Tai huhuilen lapsiani. Mutta en käytä heidän nimiään keskustellessani vieraiden tai puolituttujen kanssa.
Ehkä se johtuu siitä että en halua kertoa tuntemattomille mitään mitä ei ole pakko.

Nimirekkareita meillä ei ole, sillä vaunujen kyydissä voi olla kuka tahansa kolmesta alle neljävuotiaasta lapsestani.

Vieraille puhun että "Mun kaksivuotiaani ---" tai että "Kahdeksankuinen sitä tätä..".
Tutuille puhun ihan lasten nimillä, mutta en jauha tuota "Meidän". Sanon että Maijalla on hirveitä uhmakohtauksia joka päivä tai että Petteri tekee hampaita..

Yhteistyössä